افزایش مس درصد اجاره خانه در یک ماه!

[ad_1]

در رفتن بانک مرکزی در عین حال از افزایش اجاره بهای مسکن در آذرماه خبر داد که از افزایش 3 درصدی نرخ اجاره ماهانه در آذرماه خبر داد. کارشناسان مسکن معتقدند این روند منجر به افزایش قیمت تمام شده مسکن شده و اینکه قیمت مسکن طی دو تا سه سال اخیر یکسان شده است، با افزایش سریعتر قیمت مسکن همراه خواهد بود. دلیل کندتر شدن نرخ افزایش اجاره بها این است که قیمت مسکن بالاتر از قیمت اجاره بها برای خانوارهای طبقه متوسط ​​یا کم درآمد است.

به گزارش فرارو، کارشناسان اقتصادی با توجه به اینکه رشد خانوارها نمی تواند با رشد سریع همخوانی داشته باشد، نیاز به تطبیق بیشتر وام دهندگان اجاره ای برای افزایش قیمت مسکن است. رشد مداوم اجاره بهای خانه با تاخیر قیمت خانه را افزایش می دهد مثلا در دوره رشد سریع قیمت اجاره خانه افزایش می یابد.

افزایش ص درصد اجاره خانه فقط در یک ماه  تورم در بازار اجاره!بازار اجاره با بحران رو به رشدی مواجه است
مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن در به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه قیمت مسکن در بازار حداقل 3 درصد افزایش یافته است، گفت: پس از افزایش قیمت مسکن در سال گذشته، قیمت مسکن افزایش یافته است، رابطه بین قیمت مسکن با افزایش قیمت، افزایش می یابد. بازار اجاره تا مرز افزایش می یابد، اما زمانی که قیمت زمین با رکود کاهش می یابد، بازار اجاره شروع به افزایش می کند.

وی افزود: بین 3 تا 4 سال قیمت ها در بازار بیش از 3 برابر افزایش داشته است، اما در یک سال اخیر قیمت مسکن افزایش یافته اما نرخ رشد کمتر از قیمت مسکن بوده است. تورم این وضعیت تا دو سال دیگر ادامه خواهد داشت.

سلطان محمدی گفت: با توجه به شرایط فعلی رانت در بازار و همچنین با افزایش همه چیز نسبت به سال های گذشته، تقاضا برای این بخش بسیار بیشتر می شود، زیرا از یک سو قدرت خرید مردم به تامین مسکن مورد نظر است.» بر این اساس، اجاره نامه می آورند، طبیعتاً در این شرایط، بالاتر از قیمت ها هستند، از سوی دیگر، به دلیل اینکه حجم واحدهای مسکونی تقاضا ندارد، طبیعتاً صاحبان اجاره نامه ها و اجاره نامه ها را بالا نمی برند. قیمت ها در این بازارها دارند اجاره را افزایش می دهند.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه ارزش تاریخی زمین از نظر سپرده و اجاره سالانه 3 تا 4 درصد محاسبه می شود، افزود: حدود یک درصد ارزش کشور است که نسبت به دو مورد قبلی به میزان قابل توجهی بالاتر است. افزایش قیمت مسکن طی دو سال گذشته

این مدرس با اشاره به اینکه دولت در حالی که در حال انجام اقداماتی برای پرداخت بدهی است، نمی تواند به وضعیت بازار رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: با توجه به کسری بودجه، آنها در دور دوم اختیاری برای میزان پول ندارند. و افزایش قیمت اجاره یا ودیعه افزایش نمی یابد و نمی تواند مشکل مستاجران را تکمیل کند کوتاه مدت است و نمی تواند مشکل مستاجران را در دراز مدت حل کند.

سلطان محمدی با تاکید بر اینکه بازار مسکن و اجاره تابع شرایط کل اقتصاد است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در فضای اقتصادی کشور با تورم مواجه هستیم، افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در حال افزایش است. بنابراین، تمام اقدامات دولت در صورت دخالت قانون اساسی در بازار مسکن، نقشه راه نیست و نمی تواند مشکل مسکن را حل کند.

وی تصریح کرد: تنها در این صورت است که جلوی افزایش قیمت ها و تورم در همه بازارها از جمله مسکن گرفته می شود، اما متاسفانه دولت فعلی به دلیل کسری شدید بودجه، دست خود را بر سیاست های مختلف نرم می کند. قانون تصریح می کند که تنها وسیله تامین امنیت دولت کنترل رانت بازار به گونه ای است که بازار قابل کنترل نباشد، بنابراین نمی توان منتظر ماند تا اوضاع از بین برود.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما