الهه منصوریان در UFC

[ad_1]

الهه منصوریان قهرمان ووشو جهان حالا یک هدف دارد و آن رسیدن به قله های رزمی ترکیبی است. او قصد دارد در UFC شرکت کند و سخت برای آن تمرین می کند.

او در ایران در مستندی به نام «صفر تا سکو» با خواهرانش شهربانو و سهلا در مورد زندگی ورزشی خود و سختی ها و راه های قهرمانی شرکت کرد. در ژوئیه 2021، منصوریان از طریق مترجمی در مورد مرکز آموزشی خود در چین به MMA Crossfire گفت: “ابتدا انتظار داشتیم مردم ایران این (مستند) را ببینند و به ما به زندگی ایرانی ها امید بدهند. مردم ایران در شرایط سختی به سر می برند، بنابراین ما می خواستیم نشان دهیم که در همه این سختی ها می توان به هدف شما دست یافت. اولین دلیلی که ما فیلم را ساختیم برای کشورم، ایران و بعد برای جهان بود. ما می خواستیم دنیا ببیند که ما کار خودمان را انجام می دهیم، هرچند در ایران فرصت های زیادی برای بانوان در ورزش وجود ندارد و بیشتر فرصت ها برای آقایان است. بنابراین می‌خواستیم نشان دهیم که می‌توانیم بجنگیم و به اهدافمان برسیم.

خواهران منصوریان به طور منظم تمرین و مسافرت می کنند که این امر آنها را با زندگی خانوادگی خود ناسازگار می کند.

دیوی در مسابقات جهانی ووشو 2013، 2017 و 2019 طلا، نقره تورنتو 2009 و مدال برنز بازی های 2011 آنکارا را به دست آورد.

منصوریان تصریح کرد: قبل از تیراندازی مدال طلا داشتیم. بنابراین ما موفقیت داشتیم. به مسابقات جهانی و مدال طلا رسیدیم اما در ایران هیچکس ما را نشناخت. ما کمی خسته و بسیار ناامید بودیم. اما درآمد خوبی داشتیم و فقط می خواستیم بازنشسته شویم و تشکیل خانواده بدهیم و با آموزش ووشو به زندگی خود ادامه دهیم. اما وقتی فیلم اکران شد، ایرانی ها کم کم ما را شناختند، چون قبلاً به ما توجه نکرده بودند. مردم با ما در خیابان عکس گرفتند، ما را شناختند چون بازی های زنان در ایران از تلویزیون پخش نمی شود و مردم هرگز ما را نمی بینند. زمانی که در حال بازی بودیم حتی یک ویدیو در اخبار نداشتیم. اما به خاطر این فیلم مردم ما را شناختند و برای اولین بار به یک برنامه تلویزیونی دعوت شدیم. به خاطر این فیلم خیلی ها من را می شناسند و در حال حاضر معروف هستم، بنابراین در حال حاضر مشهور هستم، بنابراین احساس مسئولیت می کنم و باید به زنان دیگر کمک کنم. من هم برای رسیدن به اهدافم سخت کار می کنم. من بسیاری از بچه ها را تشویق می کنم که ورزش های رزمی را دنبال کنند و سعی می کنم آنها را متقاعد کنم که اگر به طور منظم تمرین کنند، آینده آنها روشن است. من واقعاً برای حقوق زنان ووشو در ایران جنگیدم زیرا فکر می کنم این خیلی مهم است و واقعاً می خواهم در آن نقش داشته باشم. سعی می کنم ورزش ووشو را هم در نقاط مختلف ایران بگنجانم. مثلاً در اصفهان تیمی به نام سپاهان است، تیم فوتبال خیلی معروفی دارند، اما من خیلی سعی کردم ووشو را هم در آن قرار دهم. بنابراین آنها الان یک تیم ووشو دارند که مخصوص بانوان است و حقوقشان بیشتر از آقایان است. بحث ما این است که ووشو برای بانوان سخت است پس باید دستمزد بیشتری بگیریم و حالا که تیم سپاهان اینقدر معروف است 25 بازی مختلف از جمله ووشو برای بانوان دارد.

الهه منصوریان اکنون یک هدف دارد و آن این است که بتواند در بالاترین سطح UFC شرکت کند. او توسط رز ناماجوناس، قهرمان سبک وزن زنان UFC در ایالات متحده حمایت می شود.

این ورزشکار ایرانی در پاسخ به این سوال که منظورش از دانا وایت، رئیس UFC چیست، گفت: اگر من را برای حضور در UFC انتخاب کنید، تنها بازیکن زن مسلمانی خواهم بود که می تواند نماینده یک گروه بزرگ باشد. در حال حاضر هیچ زن مسلمانی در UFC حضور ندارد. من می توانم شرکت کنم و می توانم با حجابم مبارزه کنم و می توانم همه آن مسلمانان را به جایگاهی برسانم که می خواهند در UFC شرکت کنند تا UFC بتواند درآمد بیشتری داشته باشد و UFC بتواند از این طریق گسترش یابد. فکر می کنم این ایده ای است که اتفاق خواهد افتاد. قول می دهم می توانم به UFC کمک کنم. من آن پول را نمی خواهم. من فقط می خواهم به این مسابقه بیایم. من می خواهم نماینده جهان اسلام باشم.

UFC اکنون به هر مبارز یک کیت مبارزه یا یونیفرمی که همه مبارزان می پوشند ارائه می دهد. از نظر ظاهر، بازیکنان مسلمان ممکن است استثنا باشند و ممکن است لباس های محجبه به آنها داده شود.

الهه منصوریان ادامه داد: UFC را دنبال می کنم. سعی می کنم دعواها را تماشا کنم. من واقعا فکر می کنم این برای من مهم است، زیرا تمام دنیا UFC را تماشا می کنند و به عنوان یک زن مسلمان، من خودم می توانم این کار را انجام دهم. این شغل من است و می خواهم دنیا آن را ببیند. این برای جهان اسلام و همچنین مردم ایران بسیار بزرگ است. من در حال حاضر در حال تمرین MMA هستم. واقعاً سخت است که بگوییم خیلی سخت است. من واقعاً می خواهم مطمئن شوم که به آنجا خواهم رسید، بنابراین برای انجام آن سخت کار می کنم.

“در حال تماشای رز ناماگوناس، قهرمان سبک وزن UFC زنان در ایالات متحده هستم. ما یکدیگر را در اینستاگرام دنبال می کنیم. مبارزه او را از نزدیک تماشا کردم. من واقعاً اعتراف می کنم که او مبارز سختی است. من حبیب نورماگومدوف را نیز دنبال می کنم. می خواهم در مسابقات شرکت کنم. وزن 56 کیلوگرم من وزن سبک را ترجیح می دهم قد بلندی دارم و خیلی سریع با دست و پا بلند هستم اما کشتی برای ایرانی ها هم خیلی مهم است کشتی ورزش شماره یک ایران است در رشته خیلی خوب هستم کشتی دارم سبک از ووشو و من روی سبک خودم کار می کنم یک روز من را در UFC خواهید دید من واقعاً دارم روی آن کار می کنم.

حبیب نورماگومدوف در سال 2021 از هنرهای رزمی مختلط بازنشسته شد و سازمان خود را به نام Eagle FC راه اندازی کرد.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما