پلنگ ایرانی در کنار بولت و بلیک در جامائیکا!

[ad_1]

به گزارش “ورجهش سه”، حسن طفیان سال هاست که به عنوان رکورددار سرعت ایران شناخته می شود و در دو دوره المپیک به عنوان نماینده ایران حضور داشته است. حالا که او برای کسب نتایج درخشان در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو آماده می‌شود، قصد دارد به جامائیکا که مهد دوی سرعت جهان محسوب می‌شود، برود. اوسین بولت کهنه کار، که هنوز رکورد سرعت جهانی را در اختیار دارد، در این کشور است و بسیاری از دوندگان برتر جهان در جامائیکا تمرین می کنند. تفتیان که در سال های اخیر در رقابت های داخلی نقش اول را ایفا کرده و یکی از برندهای دوومیدانی ایرانی است، در بازی های آسیایی 2022 هانگجو این شانس را دارد که روی سکو برود. البته پلنگ ایرانی نیاز به همکاری ویژه فدراسیون و مسئولان ورزش کشور دارد.

من با هماهنگی بلیک به جامائیکا می روم

من روی ویزای جامائیکا کار می کنم. جامائیکا مهد دوی سرعت جهان است و قهرمانان بزرگی را قبل و بعد از یوسین بولت به دنیا معرفی کرده است. در طول المپیک توکیو، من با یوهان بلیک، یکی از دو دارنده مدال طلای المپیک در ماده 4 در 100 متر با بولت صحبت کردم. بعد از آن با مربی آنها تماس گرفتم و قرار شد به جامائیکا بروم و با تیم آنها و مربی آنها تمرین کنم.

جامائیکا سرزمینی است که برای من ناشناخته است

این تجربه قطعا برای من خوب خواهد بود و اتفاق بزرگی برای دوومیدانی ایران خواهد بود. من تازه برای ویزا اقدام کردم و امیدوارم شرایط سفر به زودی آماده شود. جامائیکا واقعا سرزمینی است که برای من ناشناخته است. فکر می کنم می توانم با برترین دوندگان جهان تجربیات زیادی کسب کنم. آنها معمولا چندین ماه از سال را در کشور خود تمرین می کنند.

من حتی می توانم بولت را ملاقات کنم

فکر می کنم یوسین بولت نیز بیشتر اوقات در جامائیکا است. به هر حال، بولت هنوز تمرین دارد و اینطور نیست که بازی را به کلی کنار بگذارد. در این سفر می توانم با آنها ملاقات کنم و از تجربیات آنها نهایت استفاده را ببرم.

آلودگی هوای تهران کار من را سخت کرده است

مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان از 7 اسفندماه در صربستان آغاز می شود و در این مسابقات حضور دارم. سپس می خواهم برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده شوم. این روزها در تهران تمرین می کنم که به دلیل آلودگی هوا و نبود کمپ چندان مساعد نیست. من نسبتا آماده هستم و امیدوارم در جامائیکا 100 درصد آماده باشم.

فدراسیون فقط کمک مالی می دهد

فدراسیون اعلام کرده کمک هزینه بسیار ناچیزی را پرداخت می کند و مابقی مبلغ را متقبل می شوم. به هر حال این سیاست فدراسیون است، من می خواهم فعلا با هزینه شخصی کارم را انجام دهم. البته امیدوارم کمیته ملی المپیک برای بازی های آسیایی پیش رو به من کمک کند. این کمک قبلا از سوی کمیته انجام شده است و برای برگزاری اردوهای خارجی به من کمک کرده اند.

برای پیشرفت به اردوهای خارج از کشور نیاز دارم

همانطور که گفتم این سیاست فدراسیون است و برای پیشرفت باید با کمپ های خارجی و بهترین نفرات دنیا کار کنم. از محدودیت های فدراسیون هم مطلع هستم اما امیدوارم با کمیته ملی المپیک هماهنگی شود تا به ورزشکارانی که واقعا پتانسیل دارند کمک شود.

کسب مدال در بازی های آسیایی کار آسانی نیست

کار در بازی های آسیایی سخت است و در سال های اخیر کشورهایی مانند چین، ژاپن و قطر سرمایه گذاری خوبی در اسپرینت انجام داده اند. دوندگان این کشورها نیز در المپیک شرکت کردند و مدعی کسب مدال های المپیک شدند. پیش بینی می شود دوی 100 متر بازی های آسیایی در سطح جهانی باشد. رکورد من نزدیک به 10 ثانیه است و می توانم برای مدال رقابت کنم. اینکه چگونه مراحل آماده سازی خود را طی کنم بسیار مهم است. امیدوارم اتفاقات خوبی برای من بیفتد و بتوانم مدال بگیرم، اما نباید فراموش کرد که راحتی، حمایت و خیلی چیزهای دیگر برای موفقیت یک دونده موثر است و فقط یک دونده نمی تواند به راحتی زمان خود را کاهش دهد.

من تا پایان سال در جامائیکا خواهم ماند

در حال حاضر برای مسابقات داخل سالن جهان برنامه دارم و تا آن زمان در جامائیکا خواهم بود. بعد از آن باید با توجه به وضعیت مالی و بودجه ام تصمیم بگیرم که چگونه برنامه ام را تکمیل کنم. وقت استراحت ندارم و می خواهم برای تابستان که بازی های آسیایی هم هست آماده شوم.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما