چگونه کباب سلطانی بپزیم؟ نکاتی در مورد طرز تهیه + سرو

[ad_1]

کباب ایرانی یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید در منزل به عنوان غذای عید یا پذیرایی از مهمانان خود تهیه کنید. اما انتخاب انواع کباب کار ساده ای نیست. کباب، کوبیده، جوجه، چنجه، شیشلیک و بختیاری از محبوب ترین کباب های ایرانی هستند که در منوی رستوران ها می بینیم. از بین همه این کباب ها، کباب های خرد شده پرطرفدارتر هستند. برگ ها به دلیل بافت نرم و آبدار و استفاده از گوشت خالص طعم بی نظیری دارند. طرفداران این دو کباب بر این باورند که هیچ انتخابی بین این دو وجود ندارد!

به همین منظور تصمیم داریم در کنار این مطلب طرز پخت کباب سلطانی را به شما آموزش دهیم. آیا می خواهید بپرسید؟ کباب سلطانی ترکیبی از کباب کباب سیخ دار و کباب گیر است که بهتر است یکی را انتخاب کنید. در واقع برای تهیه کباب شاهی باید خود را برای درست کردن کباب و کباب آماده کنید. در ادامه می توانید طرز تهیه را به طور کامل مطالعه کنید.

ماده خام

800 گرم گوشت

یک کیلو گوشت رنده شده

پیاز 8 عدد

نمک و فلفل به میزان لازم

زعفران بخارپز به مقدار لازم

سماق به مقدار لازم

طرز تهیه

تهیه کباب :

برای تهیه کباب ها در مرحله اول پخت سلطانی ابتدا باید گوشت را با 3 عدد پیاز خرد شده حتی مقدار کمی نمک و فلفل میل کنید. پیاز باید سر و ته گوشت شما را به خوبی بپوشاند. حداقل 6 ساعت و حداکثر 24 ساعت باید اجازه دهید گوشت طعم دار شود. اگر عجله دارید بهتر است پیاز را رنده کنید و گوشت را اضافه کنید. در این مرحله می توانید از کمی روغن زیتون استفاده کنید و گوشت را به مدت 6 ساعت در یخچال بگذارید.

مهم ترین مرحله در پخت کباب، مربع کردن است. وقتی گوشت طعم دار شد، پیازها را از گوشت جدا کنید و روی تخته بچینید. ابتدا باید تخته را با آب ولرم مرطوب کنید. سعی کنید با یک چاقوی تیز گوشت را با دقت از یک طرف باز کنید. این کار را برای رقیق کردن گوشت انجام می دهیم نه اینکه گوشت را دو نیم کنیم!

حالا باید گوشت را برش دهید، یعنی چه؟ برای این کار باید گوشت را با پشت چاقو برش دهید و به صورت افقی برش دهید. مواظب باشید با قسمت تیز چاقو زیاده روی نکنید. نیروی باد را کنترل کنید تا گوشت پاره نشود. پس از برش گوشت، آن را به نوارهای عمودی به عرض 10 تا 12 اینچ برش دهید.

و در نهایت گوشت آماده به سیخ کشیدن است. یک نوار از گوشت رنده شده بردارید و آن را روی یک تخته قرار دهید. کباب را اسکیباب می کنیم تا سیخ کباب وسط گوشت برود. توجه داشته باشید که سیخ باید در گوشت عمودی خطوط برش خورده نفوذ کند. یک نوار دوم گوشت را پشت نوار اول قرار دهید تا اندازه کباب شما به طول 20 تا 25 سانتی متر برسد.

در آخر وقتی همه گوشت ها را داخل سیخ کشیدید، لبه های دو یا سه نوار گوشت را روی هر اسکی با یک حرکت آرام پشت تیغه چاقو بچسبانید و نمک و فلفل روی گوشت بپاشید. کباب های آماده شده را در یخچال قرار دهید تا سیخ های زده شده درست شود.

طرز تهیه کباب خرد شده:

مهم ترین نکته در پخت کباب خرد شده، انتخاب گوشت مناسب است. گوشتی که برای تهیه کباب ورقه‌ای انتخاب می‌کنید باید مخلوطی از گوشت رنده‌شده و بخارپز و کله پاچه گاو باشد. البته می توان از مخلوط های دیگری نیز برای پخت کباب خلال استفاده کرد، اما این بهترین گزینه برای پخت کباب خلال است و از نتیجه شگفت زده خواهید شد.

برای تهیه آرد ابتدا پیازها را رنده کنید. آب را به خوبی جدا کرده و دور بریزید. مراقب باشید آب پیاز را از آرد جدا نکنید، پس در انجام این کار مراقب باشید.

حدود 3 بار ریز خرد کنید تا گوشت برای ورز دادن آماده شود. سپس ادویه دلخواه، زعفران و پیاز رنده شده را به گوشت اضافه کنید و با دست خوب ورز دهید. هر چه خمیر بهتر باشد کباب بهتری دارد.

بعد از تفت دادن باید گوشت را به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.

اما حالا باید کباب های ورقه شده را برای سیخ کشیدن آماده کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، ممکن است مشتاق انجام این کار باشید، اما نگران نباشید. برای سیخ کشیدن کباب های زده شده، دست هایتان را کمی خیس کنید و مقداری گوشت بردارید. اسکی را با دقت شکل دهید. سر کباب را چک کنید و با فشار دست روی اسکی فشار دهید. در نهایت با انگشت روی آن شیار ایجاد کنید. سیخ زده شده آماده کباب شدن است.

روی آتش کباب بپزید

برای کباب کردن قطعات و برگ ها می توانید از گریل گازی، کباب پز، منقل برقی یا منقل زغالی استفاده کنید. اما به طور طبیعی کباب کردن روی آتش تأثیر متفاوتی دارد. اگر چوب دارید که با آن کار کنید و روی زغال بسوزانید، اگر زغال آماده دارید از آن برای پخت کباب استفاده کنید. برای روشن کردن آتش، اخگرها را روشن کنید و باد بزنید تا اخگرها آبی شوند.

حالا سیخ های کباب را روی ذغال ها قرار دهید. پخت هر دو طرف کباب 2-3 دقیقه و پختن کباب خرد شده در کل 6-7 دقیقه زمان می برد. نکته مهم این است که در حین کباب کردن سیخ ها را مدام بچرخانید تا همه طرف ها خوب بپزند.

چگونه کباب سلطانی بپزیم؟  نکاتی در مورد طرز تهیه + سرو

نکاتی در مورد سرو کباب سلطانی

کباب سلطانی معمولاً برای ناهار تهیه می شود، بنابراین کره چلو یکی از بهترین گزینه ها برای سرو با کباب سلطانی است. همچنین می توانید یک بشقاب مرغ چینی را با مجموعه ای از سبزیجات به عنوان پیش غذا درست کنید تا اگر هیچ کدام از شما گوشت قرمز نخورید، گزینه خوشمزه دیگری به عنوان غذای اصلی نصیبشان شود.

اگر اهل برنج نیستید یا برای شام کباب سلطانی درست کرده اید، پیشنهاد می کنیم این غذا را با سبزیجات، غذاهای محلی و نان داغ تازه با دوغ سرو کنید. گوجه فرنگی، لیمو یا پرتقال کبابی نیز برای سرو هر نوع کبابی مورد نیاز است. اگر می خواهید بحث را تمام کنید، مقداری کلم ترش و کمی ریحان تازه با مخلوط پیاز و جعفری در کنار بشقاب کباب را فراموش نکنید.

طرز تهیه کباب سلطانی زمان بر و نیاز به مراقبت دارد اما سخت نیست. این پیشنهاد ما برای تهیه یک غذای ایرانی بود. حالا اگر فکر می‌کنید بهتر است سراغ غذای دیگری بروید یا می‌خواهید دستورات بیشتری از انواع غذاهای ایرانی مانند طرز تهیه گوشت، فست فود مانند پیتزا و دستور پخت‌های بین‌المللی مانند ساندویچ یا پاستا را مصرف کنید. دستور پخت مورد نظر خود را در مجله DJ Food بخوانید.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما