انتصاب جنجالی در فدراسیون جودو؛ کردستان کیست؟

[ad_1]

روزنامه اعتماد: به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو؛ با حکم عرش میراسملی رئیس فدراسیون جودو، حجت الاسلام و المسلمین حسن کردمیهن به عنوان مشاور و رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون جودو منصوب شد. کردمیهن جایگزین حجت الاسلام اصغر آقایاری در فدراسیون شد و آقاییاری از این پس تنها به عنوان مشاور فرهنگی رئیس فدراسیون جودو فعالیت خواهد کرد. این خبر کوتاه و به ظاهر کم اهمیت به اضافه یک تصویر در دو روز اخیر به بزرگترین سوژه رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده است.

رسانه های خارجی مانند بی بی سی تیتر زدند: حمله به سفارت عربستان مستشار فدراسیون جودوی ایران بود و رسانه های داخلی با احتیاط بیشتری نوشتند: «حسن کردمان مشاور فدراسیون جودو شد» علامت تعجبی که در پایان جمله این خبر را یک مشکل رایج نمی کند. نام حجت الاسلام حسن کرد میهن برای اولین بار در ماجرای حمله به سفارت عربستان سعودی اعلام شد. در 3 ژانویه 2016 چه اتفاقی افتاد؟

حضار به اعدام شیخ نمر روحانی شیعه سعودی توسط مقامات آل سعود اعتراض کردند. به گفته مقامات ایرانی، این حمله ارزش سیاسی سنگینی داشت و روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی را قطع کرد. بعداً مشخص شد که این حمله کار افراد «خودسر» بوده است. آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، حمله به سفارت عربستان در تهران در ۱۸ دی ماه ۱۳۸۷ در خطبه های نماز جمعه تهران را محکوم کرد. وی گفت: شواهد نشان می دهد که مهاجمان دو گروه بودند. گروهی پشت ماجرا بودند و در حال حرکت بودند». اندکی پس از آن، قوه قضائیه حکم بازداشت چند تن از عوامل این حمله را صادر کرد.

انتصاب جنجالی در فدراسیون جودو؛  کردستان کیست؟

یکی از افرادی که در زمان رای گیری در سوریه حضور داشت حسن کردمیهان بود. او پس از بازگشت از سوریه در فرودگاه بازداشت شد، اما پس از مدت کوتاهی آزاد شد و پس از آن هیچ دادگاه یا حکمی منتشر نشد. اسحاق جهانگیری در اولین جلسه مناظره برای اعمال فشار بر قالیباف گفت: مهاجمان به سفارت عربستان در حال حاضر در ستاد انتخاباتی شما مشغول به کار هستند.

بلافاصله خبرگزاری ها مهران را با اظهارات جهانگیری مرتبط کردند و دوباره بحث بالا گرفت. محمدباقر قالیباف نیز مانند بعثی سال 1392 در ستاد انتخاباتی فعال بود و کمپین خود را برای شهردار سابق تهران در کرج آغاز کرد. به همین دلیل است که کردها را «قالی باف» می دانند. انتصاب حاج آقا کردمیهن به عنوان مشاور و رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون جودو واکنش های متفاوتی را در پی داشته است.

طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا متن واقعی این بیانیه را در فضای مجازی در دسترس قرار دهند. در این مدت دوستانم نسبت به افرادی که از او پرسیدند نظرت در مورد جودو چیست واکنش نشان دادند. وی نوشت: حاج آقا کردمهندان 5 جودو دارد، داور بین المللی است و سال ها در این رشته فعالیت می کند. مخالفان نیز با استناد به ماجرای سفارت عربستان، از این انتصاب ابراز نارضایتی کردند که علاوه بر مسائل سیاسی، موضوع مهم ورزشی را برای فوتبال ایران ایجاد کرد.

وی نوشت: مردی که تیم ایران را مجبور به بازی مقابل عربستان در زمین بی طرف کرد، مشاور فرهنگی فدراسیون جودو شد. بدون شک حامیان کرد مدعی دست داشتن او در حمله به سفارت عربستان بودند: «آن زمان اصلاً علاقه ای به دخالت در ایران نداشت.» علی لاریجانی حمله لازم نبود. به گزارش خبرگزاری آنا، وی گفت: اما حمله به سفارت عربستان ضروری بود.

انتصاب جنجالی در فدراسیون جودو؛  کردستان کیست؟

جدای از این مسائل، حضور میهن در فدراسیون جودو را از زاویه دیگری نیز می توان بررسی کرد. فدراسیون جودو ایران نزدیک به دو سال است که درگیر شکایتی از سوی فدراسیون جهانی جودو بوده که منجر به تعلیق این فدراسیون شده است. فدراسیون جهانی جودو بر اساس شهادت سعید مولایی جودوکار سابق تیم ملی کشورمان، فدراسیون جودو ایران را به دخالت در امور سیاسی و نقض منشور المپیک متهم کرده است. فدراسیون جودو ایران نیز در همین پرونده از فدراسیون جهانی جودو در دادگاه CAS شکایت کرد که جلسه محاکمه چند ماه پیش برگزار شد و بدون نتیجه به پایان رسید. توسط زمین ورزش

در چنین شرایطی حضور فردی چون حجت الاسلام کردی میهن که سابقه سیاسی طولانی در فدراسیون جودو دارد عجیب به نظر می رسد. گویی آرش میراسملی می خواست با این حرکت مقابل فدراسیون جهانی جودو بایستد. بدون شک همه نزدیکان به فدراسیون از رابطه خوب و قدیمی عرش میراسملی و حسن کردمیهان خبر داده اند. «تقویت هویت ایرانی اسلامی جامعه ورزشکاران»، «ارتقاء سبک زندگی اسلامی ایرانی ورزشکاران» و «ترویج فرهنگ ایثار» از وظایف کمیته های فرهنگی فدراسیون ها است. و شهادت «و» بهبود دیپلماسی عمومی و تعامل فرهنگی».

ضمناً رئیس کمیته فرهنگی باید حداقل دارای مدرک لیسانس مدیریت یا معادل آن در فقه، الهیات، علوم دینی یا تحصیلات مدرسه باشد. این شخص حق اظهار نظر در مورد مسائل مربوط به پایبندی به منشور اخلاقی کلیه اعضای خانواده فدراسیون مربوطه را دارد. باید در گسترش و ترویج مسائل فرهنگی و مذهبی در محیط های ورزشی و اداری تلاش کند. از این منظر انتخاب زیبایی جز برای ارتقای دیپلماسی با شرایط کمیته فرهنگی یک فدراسیون منافاتی ندارد! با این حال، به دلایل ذکر شده، این انتصاب همچنان بحث برانگیز است. نشستی که می تواند روابط فدراسیون جودو ایران و فدراسیون جهانی جودو را تحت تاثیر قرار دهد.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما