اهمیت به اندازه واکنش در بدن بستگی دارد

[ad_1]

ممکن است کابوس های خوبی نبینید یا اشتهای زیادی نداشته باشید. یا ممکن است تپش قلب را تجربه کنید. عدم تعادل هورمونی اغلب در مواردی خورده می شود و علائم واضح و شفابخش دارد. این لینک را بخوانید.

به گزارش medicalnewstoday، اگر هورمون در جریان خون زیاد یا خیلی کم باشد، می توان به عدم تعادل هورمونی اورژانسی پی برد. به دلیل نقش مهمی که در بدن دارد، حتی عدم تعادل هورمونی کوچک می تواند عوارضی را در کل بدن ایجاد کند.

هورمون ها مواد شیمیایی هستند که توسط غده در سیستم غدد تولید می شوند. هورمون‌ها از طریق جریان خون به بافت‌ها و اندام‌ها می‌رسند و پیام‌هایی را ارسال می‌کنند که اندام‌ها می‌گویند چه کاری باید انجام شود و چه زمانی فرصت برای انجام آن وجود دارد.

لازم به ذکر است که هورمون ها برای تنظیم بیشتر اندام های بدن مهم هستند و به همین دلیل به دلیل عدم تعادل هورمون ها، ممکن است طیف عملکردهای بدن تحت تاثیر قرار گیرد.

هورمون ها به تنظیم این موارد کمک می کنند:

* متابولیسم و ​​اشتها
· تپش قلب
چرخ رویاها
· تولید چرخ مانند
* رشد و توسعه به طور کلی
· خلاقیت و استرس
بدن معتدل

زنان و مردان به طور یکسان ممکن است تحت تأثیر تعادل نامتعادل انسولین، استروئیدها، هورمون های رشد و آدرنالین باشند. همچنین ممکن است زنان دچار عدم تعادل در سطوح استروژن و پروژسترون شوند، در حالی که مردان بیشتر احتمال دارد که عدم تعادل در تستوسترون را تجربه کنند.

علائم عدم تعادل هورمونی

علائم عدم تعادل هورمونی شامل علائمی است که غدد و هورمون ها تحت تأثیر قرار می گیرند. علائم مربوط به عدم تعادل هورمونی هورمون ها عبارتند از:

· صورت پف کرده
· تاری دید
شکست
· نفخ
تشنگی بیش از حد
* موهای شکننده و شکننده
خستگی وصف ناپذیر و طولانی است
تغییر در اشتها
نیاز به دستشویی رفتن کمتر یا بیشتر از حد معمول دارید
· سردرد
* افسردگی
* انگیزه و اضطراب
· تغییرات در غلظت قند خون
· استخوان های ضعیف
لب تغییر ضربان قلب
خون تغییرات فشار خون
* خشکی پوست یا مشکلات پوستی خشک
· تغییر در حساسیت به زمستان و تابستان
· خواب سخت
· صریح وصف ناپذیر یا بیش از حد
افزایش وزن یا افزایش وزن غیر قابل توضیح است
· گردن صادرات

برخی از علائم را توضیح دهید

نوسانات خلاقانه ممکن است افراد در طول روز به خلق و خوی بالا و پایین و افسردگی مبتلا شوند و باعث ایجاد سندرم زودرس در طول روز شوند. اگر هر روز در زندگی خود احساس خستگی می کنید، ورزش کنید، الکل ننوشید و کمتر سیگار برگ بکشید.

این عادت جدی یا دردناک است اگر با علائمی مانند درد شکم، کمردرد، یبوست و مقاربت دردناک همراه باشد، ممکن است نشانه کیست و فیبروم باشد که باید سابقه خانوادگی خود را در نظر بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. اگر داروها موثر نباشند، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

بی خوابی و کیفیت پایین خواب علت تولید استروژن و پروژسترون کم است. تعریق شبانه شما را نیز خواب آلود می کند. بهترین کار این است که با پزشک مشورت کنید و آزمایش هورمونی انجام دهید. پوشاندن لباس، اتاق خواب، تاریکی و ورزش به شما کمک می کند.

افزایش وزن غیر قابل توصیف است این ممکن است به دلیل تیروئید باشد، هورمونی که هورمون های مورد نیاز را ترشح نمی کند و در نتیجه سوخت شما را تنظیم نمی کند. سندرم تخمدان پلی کیستیک تخمدان نیز می تواند منجر به چربی شکمی و افزایش وزن شود. در این شرایط ورزش کنید و با متخصص زنان خود در مورد درمان یا علائم خود صحبت کنید.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما