اولین بازسازی کامل دلفین های دوران دایناسورها!

[ad_1]

در رفتن پس از کشف فسیل غیرعادی و کاملا سالم یک ایکتیوسور، دانشمندان تمام اطلاعات علمی مربوط به این موجود دریایی دوران دایناسورها را جمع آوری کرده و برای اولین بار توانسته اند بازسازی کاملی از این موجود دلفین مانند ارائه دهند. قابل مشاهده است. در نگاه اول. بیایید این حیوان 160 میلیون ساله را دقیق کنیم.

به گزارش فرارو، ایکتیوسورها (ماهی خزنده) که در دوران مزوزوئیک با دایناسورها زندگی می کردند، خزندگان دریایی بودند که در اقیانوس های زمین شناور و شکار می کردند. این حیوانات شگفت انگیز که شبیه دلفین های امروزی هستند، حدود 250 میلیون سال پیش ظاهر شدند و حدود 90 میلیون سال پیش منقرض شدند، با این حال سابقه فسیلی آنها غنی و باشکوه است.

هنوز مشخص نیست که ایکتیوسورها از چه گروهی از خزندگان اولیه منشا گرفته اند و چندین گروه از خزندگان اولیه به عنوان اجداد ایکتیوسورها پیشنهاد شده اند. با این حال، زیست‌شناسان اخیراً بافت‌های نرم این موجود ماقبل تاریخ را نیز کشف کرده‌اند که اطلاعات بسیار دقیق‌تری در مورد ظاهر ایکتیوسورها ارائه می‌دهد. این اطلاعات به نوبه خود می تواند به ما در درک چگونگی زندگی این حیوانات کمک کند. تیمی به سرپرستی مت اریکسن، زیست شناس دانشگاه لوند در سوئد، تحقیقات قبلی روی ایکتیوسورها را گردآوری و تجزیه و تحلیل کرده است تا تحقیقات آتی روی این حیوان دریایی قابل دسترس تر باشد.

ما در اینجا مروری بر مطالعات ایکتیوسورها و نشانگرهای سبک زندگی آن‌ها ارائه می‌کنیم که به طور خاص بر ساختارهای بافت نرم و نتایج آن‌ها، از جمله جنبه‌های زخم و تنظیم دما تمرکز می‌کنیم.» تحقیقات علمی دانشمندان بر اساس فسیل های یافت شده در مجتمع فسیلی Loserstätte Posidonia Shale در آلمان بود. این نمونه تقریبا کامل ژوراسیک یک فسیل بسیار غیرعادی است که این محققان از آن برای به دست آوردن بینشی در مورد ظاهر و سبک زندگی ایکتیوسورها استفاده کردند.

اولین بازسازی کامل دلفین های دوران دایناسورها!

یوهان لیندگرین، زیست شناس دانشگاه لوند توضیح داد: «نقطه مرجع ما یک مارمولک ماهی بود که در هولزمادن آلمان یافت شد. این فسیل قبلاً موضوع تحقیقات گسترده ای در مورد بیولوژی و تنوع مارمولک های ماهی بوده است که من با متس و چندین همکارش انجام دادم و نتایج اولیه در مجله نیچر منتشر شد. همراه با تعداد زیادی فسیل و تحقیقات قبلی، تیم از یک مجسمه‌ساز متخصص به نام آسپن هورن خواست تا مجسمه‌ای در اندازه واقعی از این نوع ایکتیوسور بسازد. Stenopterygius quadriscissus که در پوسته پوزیدونیا پیدا شد.

این روند حدود یک سال طول کشید و در طی آن مجسمه های گلی زیادی و حتی چاپ سه بعدی از موجودات ساخته شد. در نتیجه، پوست حیوان حاصل، مانند لاک پشت چرمی Dermochelys coriacea، خزنده مدرن، صاف است. مطالعات قبلی به این نتیجه رسیده اند که گونه ها، مانند بسیاری از خزندگان دریایی، مقیاس خود را در طول مهاجرت تکاملی خود به دریا از دست داده اند. همچنین نشان داده شده است که این حیوان در برابر لایه ای از چربی محافظت می شود، همانطور که فسیل آلمانی Stenoptrigus نشان می دهد. این لایه ضخیم چربی به محافظت از یخ در برابر سرما کمک می کند. فسیل‌های فعال‌کننده همچنین شواهدی از ملانوم، یک اندام سلولی تیره رنگ که می‌تواند از نور فرابنفش محافظت کند، نشان داده‌اند. علاوه بر این، فسیل های دندان کوچکی در ایکتیوسورها یافت شده است.

نتیجه، به گفته محققان، پیوند قابل توجهی بین علم و هنر و آخرین تصویر از یک ایکتیوسور است. اگرچه می توان در آینده اطلاعات بیشتری در مورد این موجود پیدا کرد، اما محققان انتظاری بیش از این ندارند و در نتیجه کامل ترین و تقریبا نهایی ترین تصویر از این خزنده است. اریکسون گفت: «بازسازی ما از نظر علمی پیشرفته است و امیدواریم که دقیق‌ترین تفسیر از ظاهر این موجود ماقبل تاریخ برای دانش‌آموزان و محققانی که می‌خواهند درباره مارمولک‌های ماهی بیشتر بدانند، ارزشمند باشد. نتایج این تحقیق در مجله بررسی علوم زمین منتشر شده است.

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما