اولین پهپاد هیدرولیک جهان با پرواز بدون وقفه 800 کیلومتر.

[ad_1]

در رفتن صنعت پهپاد به شدت به نیروی محرکه الکتریکی متکی است، اما در اقدامی جالب، یک پیشرو در صنعت پهپاد توسعه داده است که به جای برق از هیدرولیک برای رساندن نیرو به پروانه های دستگاه استفاده می کند. به عبارت دیگر اکنون شاهد رونمایی از اولین پهپاد هیدرولیک جهان هستیم که می تواند تقریباً شش ساعت بدون وقفه به طور چشمگیری پرواز کند و مسافتی بیش از 800 کیلومتر را طی کند.

به گفته فرارو، اگرچه این پروژه هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده است، اما یک شرکت انگلیسی تماس گرفت. هلیکوپتر جریان جهان در حال ساخت اولین پهپاد هیدرولیک جهان است که باتری ها و موتورهای الکتریکی را با پمپ ها و موتورهای گاز جایگزین می کند. این ویژگی ماشین پرنده را قادر می سازد تا به تداوم پرواز و دامنه حرکت قابل توجهی در مقایسه با دستگاه های مشابه دست یابد.

شکی نیست که باتری ها و موتورهای الکتریکی روزی وظیفه تامین انرژی همه وسایل نقلیه ای را که ما به آنها تکیه می کنیم، از خودروها گرفته تا هواپیماهای کانتینری بزرگ، حتی هواپیماها را بر عهده خواهند داشت، اما اکنون واقعیت این است که بنزین و سایر سوخت های فسیلی هنوز هم این کار را می کنند. موقعیت قوی این نوع سوخت با چگالی بالای خود، منبع ارزشمندتری نسبت به باتری ها است که می تواند موتورها را در فواصل بسیار طولانی و وزن بسیار کمی را تامین کند.

پس چرا یک کوادکوپتر وجود ندارد که موتورهای کوچک سوخت فسیلی بتوانند به راحتی هر یک از روتورهای آن را تغذیه کنند، در حالی که آسمان پر از هواپیماهای سوخت فسیلی است که از آسمان زمین عبور می کنند؟ مشکل این است که موتورهای گازسوز را نمی توان به درستی توسط موتورهای الکتریکی کنترل کرد، در حالی که تنظیم سریع و دقیق سرعت چرخش هر روتور در کوادکوپتر برای پرواز پایدار و قابل کنترل ضروری است. عدم کنترل مناسب در هواپیماهایی که تنها وظیفه آنها ایجاد نیرو در یک جهت است مشکلی نیست اما در کوادکوپتر هر پره چرخان باید در برابر حرکات بی پایان باد مقاومت کند و از کشش گرانش جلوگیری کند باید دائماً تنظیم شود.

اولین پهپاد هیدرولیک جهان با پرواز بدون توقف 800 کیلومتر.

البته، موتورهای گازی روی پهپادها می‌توانند برای نیرو دادن به ژنراتوری که موتورهای الکتریکی را تغذیه می‌کند – روشی که توسط وسایل نقلیه الکتریکی اولیه مانند شورولت ولت استفاده می‌شد – استفاده کرد، اما هلیکوپترهای جریان آنها کاملاً متفاوت است. به جای موتورهای الکتریکی که هر پروانه را تغذیه می کنند، موتورهای هیدرولیک شیلنگ ها را از طریق جریان بی پایان سیال هیدرولیک می چرخانند. کلید عملکرد وعده داده شده پهپاد – هم از نظر پایداری هوا و هم از نظر بار محموله – ترکیب یک “موتور تایید شده هواپیمای سبک وزن” با یک پمپ جابه جایی دیجیتال است که می تواند جریان سیال هیدرولیک را در موتورها کنترل کند. یکی از مزایای این روش این است که دقت بالا و قدرت بالایی را برای رقابت با عملکرد موتورهای الکتریکی فراهم می کند. هر موتور هیدرولیک می تواند تا 129 اسب بخار قدرت تولید کند، در حالی که وزن هر کدام کمتر از 5.5 کیلوگرم است.

FlowCopter در حال کار بر روی مدل‌های عملی پهپادهای هیدرولیک خود است و اگرچه این ایده هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده است و قابلیت حمل بار این پهپادها هنوز آزمایش نشده است، آزمایش‌های اولیه نشان داد که این ایده بسیار کاربردی بوده است. البته هر پروژه ای مراحل توسعه را طی خواهد کرد و آزمون ها و خطاهای زیادی در این مسیر وجود خواهد داشت، اما سازنده اصرار دارد که مواد اولیه مدرن در طراحی کلی این پهپاد گنجانده شود.

این شرکت انگلیسی اشاره کرده است که سایر پهپادها مانند پمپ های جابجایی دیجیتال، موتورهای گازی و مخازن سوخت، به سبک موتورهای هیدرولیک آن نخواهند بود. اینطور فکر نکن شرکت انگلیسی Flowcopter ادعا می کند که پهپادها می توانند تا 900 کیلومتر در مسافت 900 کیلومتر بدون سوخت در هوا بمانند (یا گاهی اوقات به پرواز پهپاد مانند یک هواپیمای بالدار معمولی تبدیل می شوند). این پهپاد می تواند تا 150 کیلوگرم بار را در پروازهای کوچک حمل کند. قابلیت دوم می تواند این پهپاد را به یک وسیله نقلیه حمل بار در مسافت کوتاه در داخل شهر تبدیل کند، زیرا به زمان شارژ طولانی بین پروازها نیاز ندارد و عملاً می تواند ترافیک را کاهش دهد.

منبع: gizmodo

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما