درمان های خانگی فوری برای شوره سر

[ad_1]

بسیاری از ما فکر می کنیم که اگر هر نوع روغنی را روی پوست سر خود بمالیم شوره سر کم می شود! اما ما اشتباه می کنیم و روغن اغلب شوره سر ما را بدتر می کند.

پوست سر شما را خارش می دهد و شوره سر را طولانی تر می کند! خوب است درمان مناسب شوره سر را بدانید و در خانه از شر آن خلاص شوید.

همه ما از یک حمام آب گرم لذت می بریم. بعد از یک روز طولانی، هیچ چیز به اندازه یک دوش آب گرم لذت بخش نیست. اما باید در نظر داشته باشید که یکی از دلایل اصلی شوره سر علاوه بر چربی اضافی، آب گرم است.

پوست سرمان در آب داغ خشک می شود و بهتر است موهایمان را با آب ولرم یا سرد بشوییم. اما این پایان داستان نیست. درمان های خانگی را امتحان کنید و از شر آن خلاص شوید.

جوش شیرین

جوش شیرین مانند یک ستون عمل می کند و سلول های مرده را بدون اذیت کردن پوست سر از بین می برد. لایه برداری برای اطمینان از از بین رفتن پوسته های تشکیل دهنده آب نمک ضروری است.

مدیر مرکز پوست دهلی نو دکتر. سینگ می گوید جوش شیرین با خاصیت لایه برداری و ضد قارچی خود، پوست را تسکین می دهد و قرمزی و خارش را کاهش می دهد.

لیمو

آب لیمو یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی برای شوره سر است. لیمو پوست سر را تنظیم می کند و یک راه عالی برای درمان شوره سر است.

مراقب باشید سر خود را با آب داغ نشویید. همچنین عامل ایجاد شوره سر است. روزانه با دو قاشق چایخوری آب لیمو پوست سر خود را ماساژ دهید تا اثر آن کامل شود.

سرکه

ایده شستن سر با سرکه شاید جالب به نظر نرسد، اما شگفت انگیز است. کافی است موهای خود را با سرکه و آب ولرم بشویید و یک اثر جادویی خواهید دید.

سرکه پوست اضافی را از بین می برد و همچنین خارش را کاهش می دهد. سرکه یک قارچ کش طبیعی بسیار قوی برای شوره سر است.

روغن درخت چای

تمام داروهای ضد آکنه و ضد قارچ به خود می بالند که روغن درخت چای به دلیل قدرت روغن درخت چای برای مبارزه با عفونت های قارچی و باکتریایی در ترکیبات خود وجود دارد.

یک یا دو قطره به شامپو خود اضافه کنید و طبق معمول آبکشی کنید. نتایج به راحتی در خانه شما قابل مشاهده خواهد بود.

پنیر

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما پنیر ترش می تواند یک درمان خانگی برای شوره سر باشد. ماهیت اسیدی پنیر شور نه تنها شوره سر را از بین می برد بلکه ظاهری براق و صاف به موها می بخشد.

پنیر تخمیر شده را روی پوست سر بمالید و بعد از یک ساعت آبکشی کنید و از نتیجه راضی باشید.

زغال اخته

دانه های شنبلیله درمانی برای مشکلات ریزش مو هستند. دانه های شنبلیله را یک شب خیس کنید و صبح آن را خمیر کنید و روی پوست سر بمالید. این کار را دو بار در هفته به مدت سه هفته تکرار کنید و متوجه تغییر شوید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا پوست را نرم و مرطوب می کند و خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. بهتر است از خود گیاه آلوئه ورا استفاده کنید.

یک مایع شفاف و سفت که روی پوست سر بمالید و سپس با یک شامپوی ملایم یا ضد شوره بشویید. این گیاه از خشکی پوست محافظت می کند و التهاب را برطرف می کند.

روغن زیتون

روغن زیتون قدیمی ترین راه حل برای بسیاری از مشکلات است که همه را شگفت زده می کند. روغن زیتون پوست سر را مرطوب کرده و خشکی آزار دهنده را کاهش می دهد.

موها را مرطوب کنید و روغن زیتون را روی پوست سر بمالید. موهای خود را در یک حوله مرطوب بپیچید و اجازه دهید روغن کار خود را انجام دهد. پوست سر خود را بشویید و متوجه تغییر جزئی در پوست سر و موهای خود شوید.

نام: timesofindia, food.ndtv

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما