اکتشافات “خورشید سونامی” در اعماق پوسته زمین

[ad_1]

در رفتن در اعماق گرینلند و قطب جنوب، محققان نشانه‌هایی از یک “سونامی” را یافته‌اند که بیش از هفت سال پیش به زمین برخورد کرده است. دانشمندان می گویند که طوفان باستانی که توسط امواج پلاسمای داغ و مغناطیس منفجر شد، با اختلاف چشمگیرترین طوفان از همه آنچه در تاریخ اخیر ثبت کرده ایم است.

طبق گزارشات فرارو، دانشمندان به خصوص در عصر جدید می گویند که طوفان های خورشیدی روی زمین هر چند سال یک بار رخ می دهد که معمولاً مربوط به زمانی است که فعالیت خورشید در اوج خود است، اما این طوفان باستانی مقیاس را کاملاً تغییر داده و در نظر گرفته می شود. در حال استراحت.از چرخ خورشید تا واقعه. تاکنون، این پیروزی‌ها دانشمندان را قادر ساخته است که به آینده برای پیش‌بینی طوفان‌های خورشیدی در آینده نگاه کنند.

در سال های اخیر، بسیاری از دانشمندان هشدار داده اند که ما هنوز به طور کامل برای این بزرگی از طوفان آماده نیستیم. کارشناسان هنوز به طور کامل درک نمی کنند که چگونه می توانیم این حوادث نادر و در عین حال فاجعه آمیز را پیش بینی کنیم، و توجه به این نکته ضروری است که سازه هایی که تاکنون ساخته ایم، به عنوان یک موضوع فوری، برابر با میدان مغناطیسی هستند. اگر یکی از این طوفان‌ها فردا اتفاق بیفتد، می‌تواند بر ماهواره‌ها و فضانوردان مستقر در مدار زمین و همچنین کنترل ترافیک هوایی، شبکه‌های برق و کابل‌های زیردریایی تأثیر بگذارد و سفر به سایر نقاط جهان را محدود کند.

اکتشافات

به عنوان مثال، میتوان به طور تصادفی به یک مقیاس کوچک اشاره کرد که معلوم شد 5 ساله است. در این سال، حادثه کارینگتون، که در واقع یک طوفان شدید بود، چرخید و تمام سیستم های تلگراف در اروپا و آمریکای شمالی را از بین برد. این طوفان همچنین باعث ایجاد امواج قطبی در سراسر جهان، از استرالیا تا هاوایی و از چین تا مکزیک شد. اما در عین حال، باید در نظر داشته باشیم که فناوری در این سال بر سر دوراهی قرار دارد که می تواند تحت تأثیر چنین طوفان هایی قرار گیرد. بنابراین، به راحتی می توان فهمید که طوفان سال نهم، اگر امروز ادامه یابد، خسارات زیادی به همراه خواهد داشت.

اما حتی 5 سال پیش، این تصادف می تواند حتی خطرناک تر باشد. خورشید شعله ور یا شعله تاج شکوه چیزی است که معمولاً توسط طوفان ایجاد می شود. در مورد دوم، توافق شد که خورشید حدود یک میلیارد تن انرژی در جو آزاد کند و اگر این ذرات به اندازه کافی بزرگ باشند، این ذرات می توانند در کمتر از یک ساعت به زمین برخورد کنند. این واکنش باعث تولید چند هسته رادیواکتیو مانند کربن 2، بریلیم و کلر می شود. بنابراین، جایگزینی این ایزوتوپ‌های منجمد و منجمد در یخ یا رسوبات به دام افتاده می‌تواند به ما کمک کند تا تاریخ نور شدید خورشید روی زمین را روشن کنیم. در عین حال، این موهبت ها می توانند به ما کمک کنند تا نقاط قوت و ضعف زندگی خود را درک کنیم.

جدیدترین مولکول های یخی که در گرینلند و قطب جنوب تجزیه و تحلیل شده اند، اکنون بخشی از بزرگترین تولید بریلیم-2 و کلر-2 هستند که در دوره های اخیر زمین شناسایی شده اند. شواهد قویا حاکی از آن است که طوفان شدیدی حدود پنج سال پیش زمین را درنوردید. ریموند موشلر، زمین شناس دانشگاه لندن می گوید: «این یک کار زمان بر و تحلیلی است. بنابراین، با یافتن شواهدی مبنی بر اینکه طوفان ناشناخته بزرگی در طول بقیه فعالیت فوران کرده است، شوکه شدیم.

با قضاوت بر اساس نسبت کلر-1 ایزوتوپ ها به بریلیوم-2، این رویداد احتمالاً بزرگترین طوفان ثبت شده تا به امروز است که در سال 9 پس از میلاد رخ داده است و ما آثاری از آن را در یون های دیگر دیده ایم. حلقه های درختان را کشف کرد به گفته نویسندگان مقاله، هر یک از این طوفان های باستانی بسیار بزرگتر از چیزی بود که در دهه “عطف” شد. بنابراین مواجهه با طوفان های خورشید با شکوه و عظمت خود، ممکن است در آینده خطرات بزرگی را به همراه داشته باشد، «تهدیدی که تاکنون برای جامعه ما از بین رفته است».

موشلر گفت: «این طوفان‌ها هنوز تا حد زیادی دست کم گرفته می‌شوند. تجزیه و تحلیل این که این رویدادها چه معنایی برای فناوری امروز دارند و اینکه چگونه می توانیم از خود در شرایط برابر محافظت کنیم بسیار مهم است. در غیر این صورت، خورشید می توانست ما را کاملا نادیده بگیرد. نتایج این مطالعه معتبر است طبیعت ارتباطات منتشر شده.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما