بزرگترین کهکشان تاریخ را کشف کنید.

[ad_1]

در رفتن ستاره شناسان اخیراً این کهکشان را یک هیولای مطلق نامیده اند. آلسیونئوس یک کهکشان رادیویی عظیم در فاصله 3 میلیارد سال نوری از ما کشف شد. این ساختار 16.3 میلیون سال نوری طول دارد و بزرگترین ساختار کهکشانی شناخته شده است.

به گفته فرارو، دانشمندان می گویند که این کشف درک ضعیف ما از این دلقک ها و دلیل رشد باورنکردنی آنها را آشکار می کند. اما می‌تواند راهی برای درک بهتر نه تنها کهکشان‌های رادیویی معبد غول‌پیکر، بلکه جو فضا با گستره‌های وسیع فضا فراهم کند.

کهکشان های رادیویی غول پیکر از دیگر معماهای دنیای اسرارآمیز ما هستند. تنها چیزی که تاکنون می دانیم این است که این اجرام غول پیکر از مجموعه ای از کهکشان ها (خوشه ای از ستارگان که به دور مرکز کهکشان با یک سیاه چاله بزرگ می چرخند) و همچنین مرکز کهکشان تشکیل شده اند. فواره ها و آزمایشگاه های بزرگی که از آن فوران می کنند. . . این فواره‌ها و لابی‌ها که با محیط فضا در تعامل هستند، به عنوان سنکروترون عمل می‌کنند تا الکترون‌هایی را که انتشارات رادیویی تولید می‌کنند، شتاب دهند.

دانشمندان تقریباً مطمئن هستند که آنچه این فواره ها را ایجاد کرده است یک سیاهچاله عظیم در مرکز کهکشان است. هنگامی که یک سیاهچاله موادی را از صفحه بزرگی از مواد اطراف خود استخراج می کند (یا ایجاد می کند)، به آن “فعال” می گویند. با این حال، تمام محتویات دیسک عمل که حول یک سیاهچاله فعال می چرخد ​​فراتر از افق آن نیست. بخش کوچکی از آن به نحوی از داخل دیسک عمل به سمت قطب های قیف حرکت می کند که به شکل جت های پلاسمای یونیزه شده به فضا پرتاب می شوند، با سرعت هایی که درصد قابل توجهی از سرعت نور است. این فواره ها می توانند مسافت های طولانی را قبل از پخش شدن در آزمایشگاه های غول پیکر رادیو طی کنند.

بزرگترین کهکشان تاریخ را کشف کنید.

این کاملا طبیعی است و حتی کهکشان راه شیری دارای آزمایشگاه های رادیویی است. چیزی که ما واقعا نمی‌توانیم کنترل کنیم این است که چرا در برخی کهکشان‌ها در مقیاسی مگاپارسیک بزرگ می‌شوند. این کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر نامیده می‌شوند و بزرگ‌ترین نمونه‌ها ممکن است کلیدی برای درک عوامل پشت سر توسعه آنها باشد. محققان به سرپرستی رصدخانه لیدن در هلند توضیح دادند: «اگر ویژگی‌های کهکشان میزبان عامل اصلی در توسعه کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر باشد، پس بزرگ‌ترین کهکشان‌های رادیویی احتمالاً بزرگ‌ترین این میزبان‌ها هستند». . به همین ترتیب، اگر محیط‌هایی در مقیاس بزرگ وجود داشته باشند که برای توسعه کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر مساعد باشند، احتمالاً بزرگترین کهکشان‌های رادیویی را خواهند داشت.»

این تیم داده های جمع آوری شده در اروپا را از طریق یک آرایه فرکانس پایین (LOFAR)، یک شبکه تداخل سنج متشکل از تقریباً 20000 آنتن رادیویی که در 52 مکان در سراسر اروپا توزیع شده است، ردیابی کردند. آنها داده‌ها را به روشی جدید پردازش کردند، منابع رادیویی فشرده‌ای را که می‌توانستند در تشخیص آزمایشگاه‌های رادیویی پراکنده اختلال ایجاد کنند، حذف کردند و اعوجاج نوری را اصلاح کردند. او می گوید این تصاویر حساس ترین جستجویی را که تا به حال برای Galaxy Radio Labs انجام شده است نشان می دهد. سپس، آنها از بهترین ابزار شناسایی الگوی موجود برای یافتن هدف خود استفاده کردند.

آنها دریافتند که آلسیونوس با طول واقعی حداقل 0.05.5.04 مگاپارسک از کهکشان میلیاردها سال نوری دورتر بیرون کشیده شده است. برای اندازه گیری لوب ها، محققان از ردیف ها استفاده کردند. بررسی آسمان دیجیتال سالیوان برای درک کهکشان میزبان استفاده می شود. آنها دریافتند که این کهکشان بیضوی نسبتاً معمولی است که در مجموعه ای از شبکه های کیهانی با جرم حدود 240 میلیارد برابر جرم خورشید و یک سیاهچاله عظیم در مرکز آن به اندازه 400 میلیون برابر خورشید قرار دارد. . هر دوی این پارامترها در واقع پایین‌ترین سطوح برای کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر هستند، که می‌توانند سرنخ‌هایی در مورد عواملی که در توسعه آزمایشگاه‌های رادیویی نقش دارند، ارائه دهند.

محققان می نویسند: فراتر از هندسه، النور و میزبان های آن به طرز مشکوکی رایج هستند. چگالی نور فرکانس پایین، جرم ستاره ای و سیاهچاله های بزرگ کمتر از کهکشان های رادیویی غول پیکر متوسط ​​است. این نشان می‌دهد که کهکشان‌های بسیار بزرگ یا سیاه‌چاله‌های مرکزی برای تکامل غول‌های بزرگ ضروری نیستند و اگر حالت مشاهده شده منبع را در طول عمر خود نشان دهد، دیگر نیروی رادیویی وجود نخواهد داشت.

آلکیونئوس ممکن است در بخشی از فضا نشسته باشد که چگالی آن کمتر از چگالی متوسط ​​نقاط دیگر است که به آن اجازه انبساط می دهد، یا ممکن است در تعامل بدن با شبکه کیهانی دخالت داشته باشد. راز پشت آن هرچه باشد، محققان بر این باورند که النور هنوز در تاریکی کیهانی خود در حال رشد است. این تحقیق جهت چاپ در مجلات معتبر می باشد. نجوم و اخترفیزیک پذیرفته شده

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما