جنگ روسیه علیه اوکراین برای اقتصاد آمریکا چه معنایی دارد؟

[ad_1]

در رفتن حمله روسیه به اوکراین می تواند قیمت جهانی نفت و مواد غذایی را در بحبوحه افزایش تورم افزایش دهد. نااطمینانی اقتصادی در ایالات متحده افزایش خواهد یافت.

نیویورک تایمز به نقل از فرارو نوشت که حمله روسیه به اوکراین می تواند پیامدهای اقتصادی جهانی برای ایالات متحده داشته باشد. این حمله باعث افزایش عدم اطمینان، بی ثباتی بازارهای کالا و افزایش تورم با افزایش قیمت گاز و مواد غذایی در سراسر جهان خواهد شد.

روسیه یکی از تولیدکنندگان عمده نفت و گاز طبیعی است و اختلافات ژئوپلیتیکی قیمت هر دو محصول را در هفته های اخیر افزایش داده است. این کشور همچنین بزرگترین صادرکننده گندم در جهان و تامین کننده عمده مواد غذایی به اروپا است. ایالات متحده واردات مستقیم نسبتا کمی از روسیه دارد، اما رکود ناشی از درگیری می تواند اثرات مخربی داشته باشد، حداقل به طور موقت قیمت نهایی مواد خام و کالاها را کاهش دهد، زیرا بسیاری از کشورهای جهان، از جمله ایالات متحده، با سطوح بالایی مواجه هستند. . تورم افزایش خواهد یافت.

ناآرامی های جهانی می تواند مصرف کنندگان آمریکایی را بترساند و آنها را مجبور به کاهش هزینه ها و سایر فعالیت های اقتصادی کند. اگر رکود اقتصادی تشدید شود، می تواند کار را برای فدرال رزرو که قصد دارد در ماه مارس نرخ بهره را افزایش دهد، دشوار کند.

بانک‌های مرکزی دقایقی پس از آخرین جلسه خود خاطرنشان کردند که ریسک‌های ژئوپلیتیکی می‌تواند قیمت جهانی انرژی را افزایش دهد یا کمبود عرضه جهانی را تشدید کند، اما چشم‌انداز رشد را نیز تهدید می‌کند. بزرگی پیامدهای اقتصادی بالقوه نامشخص است، زیرا نمی توان با قطعیت میزان و مقیاس درگیری را تعیین کرد. با این حال، درگیری خارجی می تواند بازگشت وضعیت عادی به کرونا را دو سال پس از تأثیر اقتصادی جهانی و ایالات متحده به تاخیر بیاندازد.

تنش ها بین روسیه و اوکراین در حال افزایش است زیرا مصرف کنندگان آمریکایی اکنون با افزایش شدید قیمت ها روبرو هستند و مشاغل در تلاش برای مقابله با مشکلات زنجیره تامین هستند. گزارش ها حاکی از آن است که با وجود رشد اقتصادی قوی ایالات متحده، آمریکایی ها از چشم انداز مالی کشور خود ناامید هستند.

موریس ابوتفیلد، محقق ارشد مؤسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون، گفت: عدم اطمینان اقتصادی افزایش خواهد یافت و برای خانوارها و شرکت‌ها منفی خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: این تأثیر در اروپا و تا حدودی در ایالات متحده احساس شد. نفت و گاز پیامد اقتصادی عمده و فوری درگیری در اروپای شرقی است. روسیه 10 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند که حدود 10 درصد تقاضای جهانی را تشکیل می دهد و بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی اروپا برای سوخت نیروگاه ها و گرمایش خانه ها و مشاغل است.

ایالات متحده نفت نسبتا کمی از روسیه وارد می کند، اما این یک بازار جهانی کالای انرژی است، به این معنی که تغییرات قیمت ها در یک بخش از جهان بر نحوه پرداخت مردم برای انرژی در نقاط دیگر تأثیر می گذارد. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

اگر قیمت نفت تا پایان بهمن ماه به بشکه ای 120 هزار و 120 افزایش یابد، بالاتر از نوسان هفته گذشته 95، 95، تورم در چند ماه آینده بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده از پیش بینی فعلی فراتر خواهد رفت. حدود 9 درصد. از منظر تورم ایالات متحده، اهمیت این درگیری به میزان مداخله ایالات متحده بستگی دارد.

نفت ممکن است داستان اصلی تأثیرات درگیری روسیه بر تورم باشد، اما این تنها موضوع نیست. اوکراین تولید کننده عمده اورانیوم، تیتانیوم، آهن، فولاد و آمونیاک و منبع اصلی زمین های قابل کشت اروپا است.

کریستین بوگمنز، اقتصاددان در صندوق بین‌المللی پول (IMF) می‌گوید درگیری در اوکراین می‌تواند قیمت‌های جهانی مواد غذایی را که قرار بود پس از افزایش شدید در سال گذشته تثبیت شود، افزایش دهد.

او می گوید روسیه و اوکراین روی هم حدود 30 درصد از صادرات جهانی گندم را تشکیل می دهند، در حالی که اوکراین به تنهایی بیش از 15 درصد از صادرات جهانی ذرت را به خود اختصاص داده است. بسیاری از مناطق کشت گندم و ذرت اوکراین در نزدیکی مرز روسیه قرار دارند. اوکراین همچنین یکی از تولیدکنندگان عمده جو و روغن نباتی است.

بوگمانز گفت: «اگر درگیری تشدید شود، ممکن است روند تولید مختل شود و حمل و نقل تحت تأثیر قرار گیرد. او می‌گوید اگر کشورهای دیگر تحریم‌هایی را علیه مواد غذایی روسیه اعمال کنند، می‌تواند عرضه جهانی را محدودتر کند و قیمت مواد غذایی را افزایش دهد. اگر اختلافی باعث ایجاد عدم اطمینان جهانی شود و پول سرمایه گذاران را به سمت دلار منحرف کند، می تواند واردات آمریکا را ارزان تر کند. سایر ریسک های تجاری در پیش است.

ناآرامی در روابط اروپا و آسیا می تواند تهدیدی برای زنجیره تامین باشد که به دلیل همه گیری کرونا آسیب دیده است. روسیه و اوکراین نسبت به چین کمتر به زنجیره تامین جهانی متصل هستند، اما درگیری ها در منطقه می تواند پروازها از آسیا به اروپا را مختل کند. این می تواند برای صنایعی که محصولات خود را از طریق هوا جابجا می کنند، مانند الکترونیک و حتی خودروسازان، چالش برانگیز باشد.

حمل و نقل هوایی راهی برای حل مشکلات زنجیره تامین بوده است. “اگر کارخانه شما مجبور شد به دلیل کمبود قطعات کلیدی تعطیل شود، ممکن است از سفر هوایی برای رساندن قطعات به آنجا استفاده کنید.”

ویکتور مایر، مدیر عامل SupplyWisdom، که به شرکت‌ها کمک می‌کند زنجیره‌های تامین خود را از نظر ریسک تجزیه و تحلیل کنند، می‌گوید که برخی از شرکت‌ها در طول تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2014 در زمان پوتین در منطقه قرار گرفتند. شگفت زده شدند. این وضعیت می تواند اثرات غیرمستقیم دیگری از جمله اعتماد مصرف کننده بر اقتصاد داشته باشد.

اما افزایش هزینه های انرژی می تواند مصرف کنندگان را در زمانی که قیمت ها در حال افزایش است ناراحت کند. ابستفلد گفت: “خطر حملات سایبری برای فعالیت های اقتصادی ایالات متحده دست کم گرفته می شد.” روسیه می‌تواند به تحریم‌های آمریکا با تلافی دیجیتال پاسخ دهد و زندگی دیجیتال را در زمانی که اینترنت به مرکز فعالیت‌های اقتصادی تبدیل شده است، مختل کند.»

وی گفت: روس ها از این نظر بهترین در جهان هستند. ما نمی دانیم که آنها چقدر در سیستم ما نفوذ کرده اند.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما