اگر از آب کرفس برای کاهش وزن استفاده می کنید، حتما ادامه مطلب را بخوانید

[ad_1]

کارشناسان می گویند که ساقه کرفس نیز کم کربوهیدرات است و کرفس از نظر کالری منفی است.

می دانید، اینترنت پر از رژیم های لاغری سریع است. یکی از رایج ترین پیشنهادها، خوردن غذاهای کالری منفی مانند کرفس است، زیرا با خوردن و هضم کرفس، انرژی بیشتری نسبت به جذب خود خواهید سوزاند.

لوئیس دانفورد، متخصص تغذیه و فیزیولوژیست در دانشگاه مونتفورت در بریتانیا می گوید: کالری واحدی از انرژی است که محتوای انرژی غذا را بر حسب کیلو کالری اندازه گیری می کند. اکثر بسته بندی های مواد غذایی دارای برچسب هایی هستند که به طور دقیق میزان کالری موجود در محصول را نشان می دهد. اگر افراد از کالری خود آگاه باشند مفید است. افراد از غذا کالری دریافت می کنند و انرژی می سوزانند.

انسان برای انجام کارهای روزانه به انرژی کافی نیاز دارد. انرژی مورد نیاز بدن انسان به سه نوع تقسیم می شود. یکی از آنها انرژی مورد نیاز برای آرام نگه داشتن بدن است. این نوع انرژی برای انجام فرآیند اولیه مورد نیاز است تا بتوانیم زندگی کنیم. بدن افراد نه تنها در زمان فعال بودن، بلکه هنگام هضم غذا نیز از انرژی استفاده می کند. اثر حرارتی غذا نوعی انرژی است که باعث افزایش متابولیسم، جذب و هضم غذا در بدن بعد از خوردن غذا می شود. نوع دیگر انرژی، انرژی اضافی برای فعالیت و ورزش است.

دانفورد می گوید: «تئوری غذاهای با کالری منفی به این معنی است که محتوای غذا حاوی انرژی کمتری نسبت به انرژی مورد نیاز بدن برای هضم و جذب غذا است. این نظریه تحسین برانگیز به نظر می رسد، اما در واقع حتی غذاهای کم کالری مانند کرفس کالری بیشتری نسبت به شکسته شدن و جذب بدن دارند.

برخی از غذاها دارای برچسب کالری منفی هستند، مانند کرفس، انگور، گوجه فرنگی، خیار، کلم، کاهو و هویج. خوردن غذاهای سالم و مغذی باعث افزایش متابولیسم در بدن می شود. برخی از کارشناسان معتقدند که هیچ مدرکی دال بر محتوای کالری منفی وجود ندارد. کارشناسان می گویند که ساقه کرفس که 95 درصد آن آب است، همچنان حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات است.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما