قدرت “ویتامین D” در برابر کرونا

[ad_1]

در رفتن محققان اخیرا دریافته اند که بین کمبود ویتامین D و مرگ یا بدتر شدن علائم ناشی از بیماری ماهی ماهی ارتباط قوی وجود دارد.

به گزارش تایمز، محققان می گویند که معتبرترین شواهد تا به امروز را جمع آوری کرده اند مبنی بر اینکه افزایش سطح ویتامین D می تواند به کاهش خطر بیماری جدی یا مرگ در بیماران مبتلا به کوویدون 19 کمک کند.

محققان اسرائیلی به قدرت ویتامین D در برابر ماهی کاد پی بردند.

محققان دانشگاه بار آلن می گویند که این ویتامین چنان تأثیر عمیقی بر شدت بیماری دارد که در صورت ترسو بودن می توانند وضعیت بیمار را بر اساس سن و سطح ویتامین D در بدن او تخمین بزنند. .

در مطالعه ای که روز پنجشنبه در مجله PLOS One منتشر شد، آنها دریافتند که کمبود ویتامین D به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد.

این مطالعه بر اساس تحقیقات انجام شده در طول دو موج اول شیوع ویروس کرونا قبل از اینکه واکسن به طور گسترده در دسترس قرار گیرد، است و پزشکان تاکید می کنند که مکمل های ویتامین D جایگزین واکسن نیستند، بلکه برای جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن هستند. دور.

بر اساس یک مطالعه در سال 2011، کمبود ویتامین D در سراسر خاورمیانه گسترده است، جایی که از هر پنج نفر، چهار نفر دچار کمبود هستند. با این حال، محققان در یک مطالعه جدید در مورد مکمل های قبل از عفونت دریافتند که بیماران می توانند از بدترین اثرات این بیماری جلوگیری کنند.

دکتر امل درور، پزشک مرکز پزشکی گالیله، می‌گوید: «پیدا کردن تفاوت بین شانس ابتلا به بیماری جدی در هنگام کمبود ویتامین D با زمانی که ویتامین D کافی در بدن دریافت می‌کنید، مقایسه می‌شود.» محقق در دانشگاه آلن بار. «به همین دلیل است.

وی گفت: نتایج این مطالعه مربوط به دوره قبل از ظهور استرس اومیکرون است.

وی گفت: ویتامین D که به افراد مبتلا به عفونت قولنج کمک می کند، نتیجه اثربخشی آن در تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با عوامل بیماری زا ویروسی است که به مجاری تنفسی حمله می کنند. این به همان اندازه که در مورد تنش های قبلی صادق بود، برای Omicron نیز صادق است.

در ژوئن، محققان نتایج اولیه ای را منتشر کردند که نشان می داد 26 درصد از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قبل از بستری شدن در بیمارستان به دلیل کمبود ویتامین D جان خود را از دست داده اند. نتایج همچنین نشان داد که بیماران بستری در بیمارستان با کمبود ویتامین D 14 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ و یا بروز علائم شدید COD بودند.

تیمی به سرپرستی دروور داده‌ها را عمیقاً بررسی کردند و سطوح ویتامین D را در هر بیمار طی دو سال قبل از ابتلا به ویروس کرونا بررسی کردند. آنها دریافتند که ارتباط قوی بین مقادیر کافی ویتامین D و توانایی مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد.

درو می‌گوید: «ما یک چارچوب زمانی را بررسی کردیم و متوجه شدیم که در طول دو سال قبل از عفونت، به هر کجا که نگاه کنید، ارتباط قوی بین ویتامین D و شدت بیماری وجود دارد.

دراور تاکید می کند که تحقیقات تیم او نشان می دهد که اهمیت ویتامین D بر اساس داده های ناقص نیست. وی گفت: “مردم باید بدانند که مطالعاتی که به اهمیت دریافت ویتامین D اشاره می کند بسیار قابل اعتماد است و بر اساس داده های نادرست نیست.”

وی با اشاره به اهمیت مصرف مکمل‌های ویتامین D در زمان بیماری‌های قلبی، خاطرنشان کرد: مصرف مقادیر کافی از این ویتامین طبق توصیه‌های دولت هیچ عارضه‌ای ندارد.

منبع: تایمز اسرائیل

ترجمه: فرارو

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما