اگر این 10 علامت را در بدن خود مشاهده کردید، قند خونتان بالاست.

[ad_1]

قبل از هر چیز خوب است بدانید که دیابت دو نوع است. نوع اول قبل از 40 سالگی در بدن ظاهر می شود و اجتناب ناپذیر است. نوع دوم بعد از 40 سالگی در بدن ایجاد می شود که اغلب با یک سبک زندگی مناسب می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

به گزارش دی هلث، دیابت بیماری خاموش قرن حاضر است. نوع دوم شایع تر است و ناشی از سبک زندگی اشتباه است. تحرک ناکافی، تغذیه نامناسب و اضافه وزن از علل شایع دیابت هستند.

دیابت بیماری است که علائم انقراض در بدن دارد و زمانی که متوجه وجود این بیماری می شویم آسیب شدیدی به اندام های مهم و حیاتی بدنمان وارد می کند.

با شناخت علائم خاموش دیابت در بدن می توانیم از آسیب به چشم ها، کلیه ها و قلب جلوگیری کنیم. در اینجا 10 علامت رایج دیابت در بدن شما آورده شده است.

1. توالت مکرر

اولین علامت دیابت نوع 2 تکرر ادرار است. مقدار زیادی قند (گلوکز) استفاده نشده در بدن ما وجود دارد که تشخیص کامل دفع آنها را می دهد. در این حالت تعداد دفعات زیاد می شود و هر بار مقدار ادرار از حد طبیعی بیشتر می شود.

. تشنه تر از حد معمول

بدن برای از بین بردن قند اضافی در خون به آب بیشتری نیاز دارد. افراد مبتلا به دیابت نیز علائمی مانند تشنگی بیش از حد دارند. در این صورت فرد بیش از حد معمول آب میوه، نوشابه و شیر کاکائو مصرف می کند.

3. کاهش وزن بدون دلیل مشخص

قندهای به دست آمده از مواد مغذی مورد نیاز برای سوخت رسانی و زنده نگه داشتن ماهی به راحتی بدون استفاده از سلول های بدن از طریق ادرار دفع می شوند.

در این مورد ما برای انرژی مورد نیاز برای هضم هزینه کرده ایم. اما انرژی نمی گیریم. در این صورت بدون رژیم و تحرک زیاد وزن کم خواهید کرد.

4. گرسنگی بیش از حد

وجود قند (گلوکز) بیش از حد در بدن به این معنی نیست که ماهیچه های بدن با قند مورد نیاز تامین می شوند. در واقع، انسولین موجود در خون ما به خوبی برای بدن ما کار نمی کند و بیشتر از حد معمول احساس گرسنگی می کنیم. این اشتها کاذب نیست و اغلب با کاهش ناگهانی فشار و سرگیجه همراه است.

5. خستگی مداوم

خستگی مزمن برای بیماران دیابتی رایج است. خستگی ناشی از این است که غذا سوخت لازم را به سلول های بدن نمی رساند و قند به دست آمده از غذا از بین می رود.

6. حال بد

به دلیل وجود گلوکز اضافی در بدن، شرایطی مانند افسردگی موقت را تجربه می کنیم. بنابراین مراقب تغییرات ناگهانی در خلق و خوی خود باشید. حتی اگر بی دلیل اتفاق بیفتد.

7. تاری دید

دیابت با مسدود کردن رگ های خونی پشت چشم چشم ها را تار می کند. به دلیل قند، گلوکز موجود در خون ما با گلوکزی که برای سوخت بدن استفاده می شود متفاوت است و به همین دلیل باعث آسیب شدید به اندام های بدن می شود.

اولین علامت درمان دیابت، رهایی از تاری دید است، به شرطی که در اسرع وقت به دنبال درمان باشید. از

8. تاخیر در بهبود زخم و خونریزی

آیا دیابت یا دیابت دارید؟  10 علامت خاموش که باید بدانیم

سایر علائم دیابت شامل بهبود دیرهنگام زخم و قطع خونریزی ناشی از بریدگی یا سوختگی است. این علائم همچنین می تواند ناشی از کمبود فاکتورهای پوستی باشد که در این صورت بهتر است آزمایش داده و با پزشک خود صحبت کنید.

9. بی علاقگی و بی حسی اندام ها

یکی از علائم خاموش دیابت در بدن مانند بی حسی انگشتان، آسیب به اعصاب است. این زخم ها می توانند با بی حسی و بی حسی مکرر دست و پا خود را نشان دهند که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم. زیرا تخریب اعصاب بدن غیر قابل جبران است.

10 عفونت های دستگاه ادراری

قند اضافی در ادرار باعث جذب باکتری در دستگاه ژنتیکی می شود. بنابراین، بیماری های باکتریایی و عفونت های مجاری ادراری می توانند از علائم خاموش دیابت باشند.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما