اگر موس بخورید این موارد در بدن شما اتفاق می افتد

[ad_1]

همه ما می دانیم که قارچ ها برای سلامتی ما مضر هستند و از خوردن غذاهای قارچی اجتناب می کنیم. اما چرا کپک واقعا برای بدن مضر است؟

آیا خوردن موس شما را بیمار می کند؟

فرض کنید در حال لذت بردن از صبحانه هستیم که می بینیم شیرینی مورد علاقه ما که نصف آن را خورده ایم قارچ است. البته باید از خوردن آن خودداری کنید. اما در مورد کپکی که ناآگاهانه خورده اید و اکنون در بدن خود دارید، چه می گویید؟

نترسید

اکثر افراد سالم ممکن است به طور تصادفی مقداری کپک بخورند. او هیچ مشکل سلامتی نداشت و اتفاق بدی برایش نیفتاد. با این حال، وضعیت سلامتی شما به سیستم ایمنی بدن و نوع کپکی که می خورید بستگی دارد.

قالب چیست؟

اگر اشتباهی کپک بخورید این اتفاقات برای بدن شما می افتد

قالب ها قالب های میکروسکوپی هستند که می توانند روی مصالح ساختمانی مانند چوب، کاغذ، فرش، مواد غذایی و عایق رشد کنند. همه کپک ها برای رشد به آب یا رطوبت نیاز دارند.

کپک می تواند در جایی که رطوبت و اکسیژن وجود دارد رشد کند. بیش از 300000 گونه قارچ وجود دارد و هر کدام قالب خود را می سازند.

بر خلاف باکتری ها، کپک ها ساختارهای سلولی زیادی دارند و برای دیدن آنها به میکروسکوپ نیاز دارند. کپک ها مانند تارهای ریشه ای هستند که در عمق غذا فرو می روند.

کپک ها مانند قاصدک ها در هوا حرکت می کنند و غذا و سایر اشیاء را آلوده می کنند. قالب ها تجزیه کننده های طبیعی هستند. اگر میوه قارچ را داشته باشید، در نهایت تجزیه می شود.

اگر اشتباهی کپک بخورید این اتفاقات برای بدن شما می افتد

کپک در محیط های گرم و مرطوب رشد می کند، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند در یخچال شما رشد کند. کپک ها بسیار هوشمند هستند و در برابر مواد نگهدارنده مانند نمک و شکر بیشترین تحمل را دارند.

انواع قالب های خوب و بد

همه قالب ها بد نیستند. در واقع، برخی می توانند بسیار مفید باشند. پنی سیلین، یک آنتی بیوتیک نجات بخش، از قالب پنی سیلین ساخته می شود. برخی از پنیرهای مخصوص از کپک تهیه می شوند و با قیمت بالایی به فروش می رسند.

واکنش آلرژیک به کپک

برخی از افراد به این قارچ حساسیت دارند. کپک می تواند باعث استفراغ، اسهال یا سردرد شود. تکه های کپک پنهان می توانند در تمام قسمت های خانه پنهان شوند و شما را بیمار کنند.

اگر سابقه بیماری هایی دارید که سیستم ایمنی شما را تضعیف می کند، کپک می تواند تهدیدی جدی برای سلامتی شما باشد.

برخی کپک ها مواد سمی تولید می کنند

اگر اشتباهی کپک بخورید این اتفاقات برای بدن شما می افتد

بسیاری از کپک ها مایکوتوکسین ها یا سمومی تولید می کنند که می توانند شما را بسیار بیمار کنند. به عنوان مثال، کپک تولید شده توسط باکتری آسپرژیلوس می تواند باعث آفلاتوکسیموز شود که یک نوع کپک خطرناک است و می تواند باعث مسمومیت شدید یا آسیب شدید به کبد شود.

این نوع کپک در دانه های روغنی مانند بادام زمینی، تخمه آفتابگردان و پنبه، ادویه، ترشیجات و بادام هندی پنهان می شود. این مایکوتوکسین باعث سرطان در حیوانات می شود و می تواند منجر به سرطان کبد در انسان شود.

چگونه عفونت های قارچی را درمان کنیم

ما اغلب وسوسه می شویم که قارچ را از بین ببریم و از غذای باقی مانده استفاده کنیم. اما باید بدانید که خطر خوردن قارچ درست نیست و باید قارچ را دور بریزید.

علاوه بر خطر بیماری، غذاهای قارچی طعم خوبی ندارند. بیشتر قالب روی غذا نرم است و طعمی شبیه خاک یا گرد و غبار دارد.

نکته: هرگز بو نکنید تا مطمئن شوید که قارچ است. بوییدن آن می تواند باعث مشکلات تنفسی شود.

منبع: Hilthi

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما