ایران در آستانه ششمین اجلاس سران کرونا؛ برای تمامی مراکز درمانی آماده باشید

[ad_1]

دبیر کمیته ملی علمی مبارزه با کرونا گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، کشور در مسیر آغاز ششمین قله کرونا به سمت آمیکرون است. وی در عین حال بر لزوم اصلاح معیارهای تنگی عروق کرونر در شهرها، اهمیت تزریق نوبت سوم واکسن عروق کرونر و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده صحیح از ماسک تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آزمایش کرونا بر روی افراد دارای علائم انجام می شود. طایفه حمیدرضا گفت: بر اساس مطالعات و آزمایشات انجام شده، بیماری در بسیاری از استان ها به سمت آمیکرون در حال حرکت است، جهت آن قوی است، اما در برخی استان ها قوی است، بیماری به آن سمت می رود، ایمیکرون باعث ایجاد عروق کرونر می شود. بیماری در اکثر بیماران مبتلا به این سویه.

بستری شدن و تخلفات در برخی شهرها افزایش یافته است

وی با اشاره به اینکه ضوابط اعلام ناهنجاری های کرونری در شهرها هنوز تغییر نکرده است، افزود: بدخیمی ها بر اساس معیارهای بستری تعیین می شود. به گفته اپیدمیولوژیست ها، باید طرح های جدیدی برای رنگ آمیزی شهرها ارائه شود که هنوز جمع بندی نشده است. طرح جدید در ستاد ملی کرونا پیشنهاد و استفاده شده است. در برخی استان ها رنگ از آبی به زرد و در برخی دیگر از زرد به نارنجی تغییر رنگ داده است که نشان دهنده افزایش تعداد بستری ها در این استان ها است.

دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا در عین حال افزود: بیشتر موارد عفونت آمیکرون به مراکز سرپایی ارجاع می‌شود، اما با شدت گرفتن بیماری، پذیرش در برخی از بیمارستان‌های ارجاعی رو به افزایش است؛ به نظر می‌رسد این موضوع باعث شده است. از آنجایی که اکثر بیماران سرپایی به مراکز مراجعه می کنند و اگر تنها شاخص رنگ شهرها تعداد بستری ها باشد، تاثیر شیوع omikron در کشور مشهود نخواهد بود.

این طایفه در ادامه گفت: به نظر می رسد در استان هایی که رنگ از آبی به زرد و از زرد به نارنجی تغییر رنگ داده، استرس اصلی آمیکرون شده است که علاوه بر افزایش تعداد بیماران سرپایی، تعداد بستری ها را نیز افزایش می دهد. “

اهمیت استفاده صحیح از ماسک

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، گفت: مهمترین عاملی که مردم می توانند رعایت کنند استفاده از ماسک است. البته ما می خواهیم از ماسک مناسب و استاندارد استفاده کنیم. اگر به درستی پوشش داده شود، در برابر شرایط نامطلوب زیادی مقاومت می کند. همچنین در افرادی که بیمار هستند یا با افراد مبتلا در تماس هستند باید از ماسک N 95 برای جلوگیری از شیوع بیماری استفاده شود.

نیاز به دوز سوم واکسن کرونا

وی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون کرونا به ایسنا گفت: تزریق نوبت سوم واکسن باعث افزایش سطح آنتی بادی های ضد ویروسی می شود و می تواند تاثیر بسیار خوبی بر نقص ایمنی داشته باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که 80 درصد از افرادی که سه دوز از واکسن را دریافت کرده اند، بیمار بوده اند اما در بیمارستان بستری نشده اند، به این معنی که سه دوز واکسن تا 80 درصد از بستری شدن در بیمارستان جلوگیری کرده است. بنابراین توصیه می کنیم افراد به خصوص نوبت سوم واکسینه شوند.

دبیر کمیته علمی کشور برای مقابله با کرونا در ادامه سخنان خود با تاکید بر پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و سفرهای خانوادگی گفت: حضور در مغازه‌های شلوغ، مترو، اتوبوس‌ها و … باید با ماسک همراه باشد. این باید اجباری باشد و توصیه می کنیم برای کسانی که ماسک ندارند در مناطق پرتردد ماسک رایگان ارائه شود. این به کاهش شیوع بیماری کمک می کند. بدون این اقدامات، گسترش Omicron خطرناک است. اگرچه اوج بیماری قابل پیش بینی است، اما با رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و واکسیناسیون با تعداد اندک بستری و فوت می توان بر آن غلبه کرد.

وی همچنین درباره درصد واکسیناسیون کرونا در کشور توضیح داد: در دو نوبت اول تزریق درصد خوبی داریم، اما برای تزریق دوز سوم به نظر می رسد مردم کمتر تمایل به واکسینه شدن دارند و به همین دلیل قویا توصیه کنید چند هفته ای کرونا به اوج برسد، یک دوره تعادل وجود دارد، تزریق نوبت سوم کامل شده و درصد واکسیناسیون به حداقل خطر عوارض خواهد رسید.

روند افزایشی مراجعات عروق کرونر در بیمارستان ها

وی با اشاره به رشد روزافزون مراجعات به مراکز درمانی تاکید کرد: تعداد بیماران در بیمارستان‌های مرجع کرونا تقریباً دو برابر شده است و این نشان می‌دهد که کشور در ششمین نقطه اوج قرار دارد و به همین دلیل باید با واکسیناسیون گسترده اقدامات عاجل انجام شود.
برای مراکز درمانی در سراسر کشور آماده شوید

پروتکل های درمانی جدید برای بیماران سرپایی عروق کرونر

این طایفه در خصوص آمادگی بیمارستان ها در ششمین پیک این بیماری گفت: از دو هفته پیش وزارت بهداشت تمامی مراکز درمانی خود را آماده پذیرش افزایش تعداد پذیرش در بیمارستان ها کرد و بیماران و داروها نیز تامین می شود. در صورت افزایش تعداد بستری‌ها می‌توان از کلینیک‌های سرپایی با درمان سه روزه در افراد مبتلا به نقص ایمنی، سالمندی و بیماری‌های زمینه‌ای استفاده کرد که سه روز درمان می‌تواند از پیشرفت بیماری و بستری شدن و بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر جلوگیری کند. در هفته اول عفونت

درگیری دستگاه تنفسی فوقانی در حضور امیکرون

وی خاطرنشان کرد که دستگاه تنفسی فوقانی احتمال بیشتری دارد که به سویه amicron corona بپیوندد. وی گفت: مطالعات جهانی نشان داده است که این سویه نسبت به نوع دلتا شدت کمتری دارد. در واقع دلایل متعددی برای این امر وجود دارد که یکی از آنها درگیری کم دستگاه تنفسی تحتانی یعنی ریه ها در نوع آمیگدال است. دلیل دیگری که چرا افراد مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک کمتر احتمال دارد این است که بسیاری از افراد از جوامع مختلف قبلاً به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستند. این یک امنیت ذاتی در آنها ایجاد می کند. از طرفی بسیاری از افراد جامعه واکسینه شده اند که باعث ایجاد مصونیت نسبی نسبت به آمیکرون شده است که باعث کاهش زمان بستری شدن در بیمارستان و یا کاهش مرگ و میر می شود.

وی با بیان اینکه استرس آمیکرون بیشتر در سنین پایین منجر به درگیری می شود، گفت: البته ما نمی گوییم که سالمندان درگیر این موضوع نیستند. در عوض، بروز آن در سنین پایین کاهش می یابد و از آنجایی که سیستم ایمنی در سنین پایین به خوبی کار می کند، از شدت بیماری کاسته می شود. البته هیچ یک از موارد فوق باعث نمی شود که از رعایت پروتکل و واکسن زدن غافل شوید.

واکسیناسیون کودکان؛ مورد تایید کمیته علمی

دبیر کمیته علمی ملی مبارزه با کرونا همچنین درباره واکسن کرونا برای کودکان زیر 12 سال توضیح داد: در مطالعه ای که در آمریکا و چین انجام شد، کودکان 5 تا 11 ساله واکسینه شدند و اثربخشی واکسن به اثبات رسید. و هیچ عارضه جانبی نداشت.سازمان غذا و داروی آمریکا این موضوع را تایید کرده است. چین همچنین واکسیناسیون کودکان سه سال به بالا را مجاز دانسته است و بسیاری از کشورها واکسیناسیون را در این سن آغاز کرده اند. به عنوان مثال، در ایالات متحده بیش از 10 میلیون کودک واکسینه شده اند و هیچ عارضه جانبی جدی ندارند، فقط یک محل تزریق درد موضعی یا یکی دو مورد. روز تب و لرز بود که اغلب بدون درمان یا درمان منظم بهبود می یافت. واکسیناسیون کودکان ایرانی نیز مورد تایید کمیته علمی قرار گرفته است، اما تامین زمان برای آن بر عهده وزارت بهداشت است.

تایید اثربخشی دو واکسن برای کودکان در ایران

وی همچنین گفت: کودکان در سراسر جهان با رضایت والدین خود واکسینه می شوند و سازمان بهداشت جهانی نیز موثر بودن واکسیناسیون کودکان را تایید کرده است. با از سرگیری مدرسه، کودکان نیز در معرض ویروس قرار می گیرند، حتی اگر بزرگسالان نتوانند از پروتکل های بهداشتی مناسب پیروی کنند. بنابراین، واکسیناسیون ممکن است برای کاهش بروز عفونت های دوران کودکی ضروری باشد. بر اساس مطالعه انجام شده در کشور، واکسن سینوفرم و پاستوکوکوس در کودکان موثر خواهد بود. چین مطالعه ای در مورد تزریق واکسن سینوفرم در کودکان منتشر کرده است. این واکسن از یک پلت فرم غیرفعال ساخته شده است و ما تجربه زیادی در تزریق کودکان خردسال روی این پلت فرم داریم و بنابراین جای نگرانی نیست.

الزامات برگزاری ایام الله دهه فجر

دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا در پایان در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص برگزاری جشنواره موسیقی، فیلم و نمایش فجر گفت: باید پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شود و سالن محلول الکلی داشته باشد تا مردم شسته شوند. راه حل را به دست می آورند.حوادث غیرمنتظره نیستند.رعایت این نکات باعث کاهش مشکلاتی مانند عفونت های ویروسی می شود.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما