خرید کالای دست دوم حکمت دارد.

[ad_1]

روی فرش قرمز بود که به تدریج استفاده از لباس های بدلی به جای لباس های نو رایج شد. بازیگرانی مانند آنجلینا جولی یکی از آنها بود. حتی زمانی که او و فرزندانش روی فرش قرمز رفتند، همه آنها لباس پوشیدند تا نشان دهند دنیای مد و تابوهای آن مهم نیست. چیزی که ستارگان جهان به دنبال آن بودند تلاش برای ایمن نگه داشتن محیط زیست و آسیب کمتر بود. استفاده از لباس های تکراری را می توان به استفاده از وسایل دست دوم تعمیم داد. وقتی ونوس، یکی از دختران آنجلینا جولی، لباس مادرش را در یک مراسم رسمی می پوشد، در واقع نشان می دهد که استفاده از تجهیزات تکراری و دست دوم می تواند چرخه تولید را کند کند و در نتیجه نقش خود را در صرفه جویی در انرژی ایفا کند. تولید آن.

خرید کالای دست دوم کار اقتصادی نیست!

تا به امروز توجه چندانی به حل مشکل کالاهای دست دوم از نظر زیست محیطی نشده است. آنچه همیشه در مورد خرید کالای دست دوم گفته می شود بحث اقتصادی آن بوده است. که بتوانید با خرید گوشی دست دوم در هزینه خود صرفه جویی کنید و از محصولات به روز با امتیاز مورد نظر خود استفاده کنید. اما باید در نظر داشته باشید که علاوه بر مزایای اقتصادی، مسائل دیگری نیز وجود دارد که خرید کالاهای دست دوم را به یک کار مهم در دنیای امروز ما تبدیل می کند. موضوعی که در این مقاله سعی داریم به آن بپردازیم.

کمتر بخرید، آلودگی کمتر

اگر بخواهیم طرف دیگر ماجرا را توضیح دهیم، باید در نظر داشته باشید که برای نیازهای خود به سراغ نوع خاصی از محصول می روید. با خرید این محصول به کارخانه اجازه می دهید کمتر تولید کند زیرا نیاز شما در جای دیگری برآورده می شود. حال تصور کنید اگر این دایره گسترش یابد، چقدر افراد کمتر به ابزار و تجهیزات مختلف نیاز خواهند داشت. در این صورت وقتی تقاضا کم باشد، تولید در کارخانه ها کم می شود و زمانی که تولید کم باشد، شکی نیست که تولید باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. همانطور که می دانید در حال حاضر بخش بزرگی از آلودگی محیط زیست توسط کارخانه ها ایجاد می شود. به همین دلیل است که وقتی تولید کم باشد، آلودگی نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در نتیجه خرید کالاهای دست دوم به همین راحتی که تا چندی پیش فقط یک فعالیت اقتصادی بود، اکنون به یک فعالیت اجتماعی تبدیل شده است که می تواند به محیط زیست کمک کند.

ما به یک دایره چند نفره نیاز داریم.

در جدیدترین گفتگوی اینستاگرامی سدره محیث، روزنامه نگار با محمد درویش، فعال محیط زیست، موضوع کالاهای دست دوم و نقش آن در حفاظت از محیط زیست به طور جدی مورد بحث قرار گرفت. در این گفتگو که به صورت زنده در اینستاگرام منتشر شد به نکات جالبی اشاره شد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

مهم ترین نکته ای که محمد درویش به آن اشاره کرده این است که در دنیای امروز خرید کالاهای دست دوم نیز حکمت دارد. مشکلی که در نگاه اول به نظر نمی رسد شهرت خوبی داشته باشد و با توجه به مشکلات اقتصادی اکثر مردم حل شده است. اما او ادامه می دهد که انسان های امروزی با مصرف گرایی زیاد خود چقدر به محیط زیست آسیب رسانده اند و اکنون خرید اقلام دست دوم نشان از درایت انسان امروزی دارد. در واقع، اگر جمعیت فعلی سیاره به همین شکل باقی بماند، بشر به سیاره دیگری با پتانسیل چندوجهی نیاز خواهد داشت. به همین دلیل است که تغییرات سبک زندگی باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

بارها و بارها لباس هایت را بپوش تا دنیا را نجات دهی.

همانطور که گفتیم خرید کالاهای دست دوم یا پوشیدن لباس های تکراری مشکلی است که گریبانگیر کشورهای پیشرفته شده است. با این حال، به دلیل همه‌گیری کرونا، سازمان بهداشت جهانی به شما توصیه کرده است که برای لباس‌های خود اجناس دست دوم و به اصطلاح تاناکورا نخرید. این چرخه لباس را می توان بارها با استفاده از لباس ایجاد کرد. همین اتفاق در مورد خانواده سلطنتی، صدراعظم فعلی آلمان و البته رهبران کشورهای دیگر نیز در حال رخ دادن است. در دهه 1970، صدراعظم آلمان بارها از سوی مردم و رسانه ها متهم به لباس پوشیدن شد و حتی منشی خود را به دلیل پاسخ به افکار عمومی اخراج کرد. سال هاست که استفاده مکرر از لباس توسط سران کشورهای مختلف نماد تمدن تلقی می شود.

آمار خرید دست دوم

خرید کالاهای دست دوم در حال حاضر تبدیل به یک موضوع بسیار مهم در سراسر جهان شده است. به طوری که هر ساله بسیاری از کشورها آمار خود را در این زمینه منتشر می کنند. به گفته محمد درویش، سوئد در سال 2017 اعلام کرد که مردم این کشور با خرید مبل های دست دوم به خرید 834 میلیون مبل کمتر کمک کردند. این تولید کم همچنین 800000 تن کربن کم در فضا به جا گذاشت. همانطور که می دانید کربن یکی از شاخص های اصلی مرگ زمین است که انتشار آن جهان را نابود می کند. در واقع، اگر از میزان کربن در جهان کاسته نشود، تا پایان قرن جاری شاهد مرگ میلیاردها نفر در کره زمین خواهیم بود. اکنون مردم سوئد برای کمک به حفاظت از محیط زیست و حفاظت بهتر از زمین، مبلمان کمتری خریداری کرده اند. اتوبوس!

محمد درویش در بخشی دیگر از گفت و گو، دامنه استفاده و خرید اقلام دست دوم را بسیار گسترده می گوید. در واقع علاوه بر مبل، ساخت تجهیزاتی مانند دوچرخه و آینه نیز می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند. به خصوص لیوان هایی که برای تولید آب زیاد استفاده می شود و خرید با دست دیگر به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند.

خرید مبل دست دوم در بالای جستجو.

البته این مشکل نباید به کشورهای توسعه یافته محدود شود. در ایران خرید مبلمان دست دوم یکی از پرطرفدارترین اقلام در سایت های مختلف بوده است. در واقع مبلمان و لوازم الکترونیکی دو موردی هستند که افراد از خرید دست دوم آن استقبال می کنند و به همین دلیل است که خرید کالاهای دست دوم یک مشکل رایج در ایران است. در حال حاضر یکی از شاخص های رشد مصرف کم است و کم مصرف با تولید ارتباط مستقیم دارد. بر اساس داده های منتشر شده از سال 2021، ظرفیت تولید سالانه تا اواسط سال کاهش یافته و هر آنچه که پس از آن تولید می شود از تعهدات جهانی فراتر رفته است. این زنگ خطر نگران‌کننده‌ای برای جامعه‌ای خواهد بود که اگرچه درصد کمی از آن از تجهیزات دست دوم استفاده می‌کند، اما همچنان جمعیت زیادی دارد که بر مصرف‌گرایی بالا و محیط‌زیست و جهان اصرار دارند. مضر.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما