این غذا را در شب نخورید!

[ad_1]

انتخاب های غذایی نادرست برای عصر نه تنها بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد بلکه باعث رفلاکس یا ناراحتی های دیگر می شود.

سوریه یکی از وعده های غذایی اصلی است که نباید از آن غافل شد، اما انتخاب نادرست غذایی در این وعده ها نه تنها کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه ممکن است باعث رفلاکس یا سایر عوارض شود. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است از مصرف این مواد مغذی در عصر خودداری کنید.

پاستا

کربوهیدرات ها منبع مهم انرژی هستند، بنابراین مصرف آنها برای هر چرخه از روز و بدن بسیار فعال در نظر گرفته می شود. خوردن پاستا در طول شب می تواند احساس سنگینی کند و خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد. کشف کالری از ماکارونی بر متابولیسم و ​​در نتیجه وزن شما نیز تاثیر می گذارد.

بستنی

این می تواند یک غذای مغذی و مقوی باشد، اما بیشتر غذاها حاوی چربی های اشباع، قندها و مواد افزودنی هستند که بر کیفیت خواب و افزایش وزن تأثیر می گذارد.

پنیر

اگرچه پنیرها کاملا مضر نیستند، اما مصرف پنیر و غذاهای حاوی این ماده مغذی قبل از خواب می تواند مشکلات جدی معده و خواب ایجاد کند. افرادی که از عدم تحمل لاکتوز رنج می برند.

ادویه ها و مواد مغذی

نتایج تحقیق منتشر شده در مجله Current Medicinal Chemistry نشان می دهد که داروهایی که غشاهای مخاطی معده را تحریک می کنند می توانند باعث رفلاکس اسید، سوزش سر دل، درد معده و سوء هاضمه شوند. بنابراین بهتر است در سوریه به غیر از وعده غذایی زیاد غذا نخورید.

گل کلم

مصرف این غذای سالم و مغذی در عصر باعث افزایش تولید گاز می شود و حتی خوردن چند ساعت قبل از خواب نیز می تواند در دستگاه گوارش اختلال ایجاد کند و احساس جدی اختلال خواب ایجاد کند.

اشکال تلخ

شکلات های تلخ دارای خواص تغذیه ای سالمی هستند، اما خوردن آن ها قبل از خواب تاثیر منفی بر کیفیت خواب دارد. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله Cureus کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات تلخ سیستم عصبی را تحریک کرده و مغز را برای مدت طولانی‌تری فعال می‌کند.

مواد غذایی گوشت قرمز

محتوای پروتئین این مواد مغذی از عملکرد کدو جلوگیری می کند. به همین دلیل باید از صرف هزینه برای وعده سوریه خودداری کنند. نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله Aging and Disease نیز نشان می دهد که مصرف بیش از حد گوشت قرمز می تواند بر کیفیت و طول مدت خواب تأثیر منفی بگذارد.

پس من قبل از خواب چه بویی می دهم؟

برای جلوگیری از ناراحتی صمغ گوار، بهتر است از غذاهای غنی از مرغ و ماهی، غلات، میوه ها یا سبزیجات استفاده کنید. با این حال، مهمترین چیز این است که در وعده های غذایی خود زیاده روی نکنید و قبل از خواب به رختخواب نروید. آب را به عنوان نوشیدنی انتخاب کنید و از مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه خودداری کنید. این نوشیدنی ها سیستم عصبی را تحریک می کنند و بر کیفیت خواب تاثیر منفی می گذارند.

منبع: جام جیم

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما