با 10 عادت شبانه سالم راحت تر وزن کم کنید.

[ad_1]

نشان داده شده است که پیروی از برخی عادات ناسالم در شب می تواند عامل اصلی افزایش وزن باشد.

با این حال، اتخاذ 10 عادت سالم در شب می تواند تأثیر معکوس داشته باشد و به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام کمک کند:

اجتناب از کافئین: نوشیدنی های کافئین دار کیفیت خواب را مختل می کنند و کالری بالایی دارند. آنها همچنین توالی بیولوژیکی را مختل می کنند و باعث افزایش وزن می شوند. نوشیدن یک لیوان شیر ولرم یا آب قطعا حال شما را بهتر می کند.

استفاده از کربوهیدرات های پیچیده: خوردن کربوهیدرات های پیچیده در شب، مانند ماکارونی یا نان سبوس دار، باعث نمی شود که بخواهید معده خود را برای مدت طولانی پر کنید و کالری اضافی بسوزانید.

از رفتن به رختخواب بلافاصله بعد از شام خودداری کنید: اگر بلافاصله بعد از شام به رختخواب بروید مطمئناً چاق خواهید شد. این عادت باعث تجمع چربی در بدن و باعث سوء هاضمه می شود. بنابراین بهتر است شام را یک و نیم تا دو ساعت قبل از خواب میل کنید.

به اندازه کافی خوابیدن: یکی از دلایل اصلی اضافه وزن کم خوابی است، زیرا بر متابولیسم بدن تأثیر می گذارد و فرآیندهای طبیعی آن را کند می کند. اگر به اندازه کافی نخوابید، احساس گرسنگی افزایش می یابد و کورتیزول بیش از حد معمول تولید می شود. علاوه بر این، خستگی ناشی از مهار ناکافی مانع از حرکت و ورزش می شود. بنابراین سعی کنید 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

تلفن همراه را خاموش کنید: تحقیقات نشان داده است که نور ساطع شده از تلفن همراه، لپ تاپ یا تلویزیون سطح ملاتونین را در مغز به میزان زیادی کاهش می دهد. ملاتونین هورمونی است که خواب و بیداری را در بدن تنظیم می کند و زمانی که سطح آن کم باشد، عوارض بی خوابی ایجاد می شود که یکی از آنها چاقی است.

زود خوابیدن: محققان دانشگاه بریگهام یانگ نشان داده‌اند زنانی که از رژیم غذایی مناسب پیروی می‌کنند و در زمان‌های مشخصی می‌خوابند و از خواب بیدار می‌شوند (حتی آخر هفته‌ها) می‌توانند وزن بیشتری از دست بدهند.

نوشیدن چای بابونه: چای بابونه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به بهبود خواب کمک می کند. مطالعات همچنین نشان داده اند که چای بابونه به عنوان یک عامل ضد التهابی در بدن عمل می کند و سوء هاضمه و ناراحتی معده را کاهش می دهد و در عین حال به کاهش وزن نیز کمک می کند.

مصرف پروتئین: تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن یک صبحانه کم می تواند به کاهش وزن کمک کند. محققان دریافته‌اند افرادی که 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب صبحانه 150 کالری می‌خورند متابولیسم سریع‌تری دارند و فشار خون پایین‌تری دارند.

یوگا کار کن: تحقیقات نشان داده است که تمرین یوگا یکی از بهترین اشکال ورزش برای مغز و روان شماست. مطالعات نشان می دهد که زنان دارای اضافه وزن که یوگا را در برنامه شبانه خود در هنگام خواب قرار می دهند به طور قابل توجهی وزن کم می کنند.

تنظیم دمای اتاق: تنظیم دمای اتاق خواب یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش دور کمر است. تحقیقات نشان داده است که سرمای خفیف در اتاق می تواند منجر به کاهش وزن شود.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما