بحث وین؛ یک داستان جانبی جدید در مورد متن در حال مذاکره

[ad_1]

در رفتن میخائیل اولیانوف به عنوان نماینده روسیه در مذاکرات وین چند روز پیش اعلام کرد که ایران برخی از پست های خود را به درخواست روسیه و چین پس گرفته است، سایت نور نیوز که گفته می شود نزدیک به دبیرخانه عالی است. شورای امنیت ملی نیز به نوبه خود صریحاً اظهارات اولیانوف را تأیید کرد، اما از رویکردهای داخلی به این موضوع نیز انتقاد کرد.

به گزارش فرارو، نور نیوز در این باره نوشت: در جریان مذاکرات وین، برخی افراد در کشور مدعی هستند که مذاکره کنندگان ایرانی با روسیه و چین هدایت می شوند و طرف مقابل طرف شرقی مذاکرات با ایران است.

برخی از خودی ها بر اساس اظهارات اولیانوف مدعی هستند که در مذاکرات اخیر روسیه و چین ایران را متقاعد کرده اند که از برخی خواسته های حداکثری خود صرف نظر کند و ایران با آغاز مذاکرات بر اساس پیش نویسی که دولت قبلی ایران در بهار گذشته تهیه کرده بود، موافقت کرده است.

نور نیوز می نویسد: در این زمینه ابتدا باید به چند نکته مهم پرداخته شود؛ هرچند این مطلب درست است، اما مطالب گمراه کننده ای ارائه می شود، گفته شد: اما اساس متن جدید، متن 15 خرداد است. “

الاطاف برجامی ایران;  آیا معامله نزدیک است؟انعطاف در مذاکرات به معنای عقب نشینی نیست
حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین الملل است گفتگوی فرعون وی با بیان اینکه در مذاکرات بین‌المللی، هر دو طرف از روش‌های متفاوتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، افزود: دلایل موفقیت مذاکرات القاعده، انتظارات و دستور کار مشخص هر یک از طرفین برای دستیابی به اهداف مورد نظر است. حصول «این در بحث وجود دارد و طبیعتاً برای محک زدن طرف مقابل می توان رجزخوانی هم کرد تا طرفین نبض اصلی مذاکره را در دست بگیرند.

لاسجردی افزود: گاهی دو طرف یکدیگر را تهدید به ارزیابی پاسخ یکدیگر می کنند اما اکنون با ادامه روند هشت روزه مذاکرات، دو طرف به توافق خوشبین هستند. در هنگام عقب نشینی یا هر چیز دیگری نباید به این انعطاف توجه کرد، در بحث های بین المللی باید امتیازاتی داده و گرفته شود تا در نهایت به نقطه مشترک دو طرف برسند.

وی گفت: بنابراین تعدیل انتظارات ایران نباید شکست یا عقب نشینی باشد، بلکه انعطاف در مذاکرات باعث می شود امتیازات مورد نظر از طرف مقابل گرفته شود و در مجموع به نظر می رسد هر دو طرف مایل به رسیدن به یک توافق هستند. می توان امیدوار بود که به یک نقطه قابل اعتماد برسد.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: با نگاهی به رویکرد کنونی مذاکرات، اطمینان دارم که ایران و غرب به توافق جدیدی با محوریت آمریکا دست خواهند یافت، اما اگر هر دو طرف دلیل بیاورند، بله، نمی خواهند به توافق برسند. البته بعید است که این توافق به این زودی اتفاق بیفتد و مذاکرات ادامه خواهد داشت و به عبارت دیگر نمی توان از سرگیری سریع برجام مشخص کرد.

الاطاف برجامی ایران;  آیا معامله نزدیک است؟مذاکرات از حالت گفت و گو به سازش رسیده است
حسین کنعانی परिचय آشنایی با کارشناسان امور بین الملل گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه خطوط قرمز ایران از ابتدای مذاکرات تاکنون تغییر نکرده است، گفت: اما برای اینکه تیم مذاکره کننده بتواند پیشنهادات روی میز را تکمیل کند، باید یک برنامه گام به گام و قابل اجرا داشته باشیم. انجام داد.

وی افزود: در حال حاضر مذاکرات وین از حالت مذاکره به سازش تبدیل شده است، بنابراین هر دو طرف به دنبال راه حل و راهکار برای کاهش و رفع اختلافات خود هستند، در حالی که تیم ایرانی و طرف غربی، بله، این نشان می دهد که هر دو طرف. طرفین از مذاکره به سازش در حال حرکت هستند.

کنعانی مقدم در چنین سناریویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برجام آمادگی احیای و لغو تحریم ها را دارد، گفت: اعمال شرایط جدید بر برجام و لغو تحریم ها در اختیار آمریکا نیست. ” این در حالی است که رژیم صهیونیستی با لابی گری دولت آمریکا و همچنین کنگره، پرونده ایران را به شورای امنیت ارسال کرده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه گفت: در مجموع مردم آمریکا تفاوت چندانی با آنچه که گفته اند نمی خواهند و باید به شورای امنیت برگردند، اما می خواهند هر چه زودتر موضوع روشن شود، اما اگر چنین است. شورای ایمنی راه». این قرار است دوباره تکرار شود، خود بازی تغییر خواهد کرد و باید منتظر اتفاقات جدید باشید.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما