برنج داخلی کیلویی 100 هزار تومان می خواهند.

[ad_1]

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: روند صعودی قیمت برنج داخلی از شش ماه پیش آغاز شد و هر هفته قیمت این محصول افزایش یافت. پیش بینی ها نشان می دهد در هفته های پایانی سال قیمت برنج داخلی به کیلویی 100 هزار تومان می رسد.

به گزارش ایلنا، حسن تقی زاده با اشاره به افزایش مستمر قیمت برنج در کشور گفت: اتفاق افتاده است. 6 تا 8 درصد نسبت به هفته گذشته قیمت سایر برنج های زیر کشت در بانکی به 85 هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

وی گفت: شنیده ام که مافیای برنج داخلی و صاحبان فروشگاه های زنجیره ای که حجم زیادی برنج خریداری و ذخیره می کنند، می خواهند تا پایان سال قیمت برنج داخلی را افزایش دهند. راهنما 100 هزار تومان.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به افزایش قیمت برنج پرمحصول در فجر خاطرنشان کرد: قیمت فجر به 60 هزار کیلوگرم رسیده است. همچنین برنج شرودی کیلویی 45 هزار تومان و برنج ندا نیز کیلویی 42 هزار تومان معامله می شود.

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل، توزیع هوشمند برنج را راه حل مناسبی برای تثبیت قیمت برنج داخلی ندانست و افزود: توزیع هوشمند تا به امروز نتوانسته بازار را تنظیم کند و به نظر من برای اولین بار ، موفق نشد. “

تقی زاده با تایید کمبود برنج در سال جاری و کاهش تولید این محصول، افزود: فروشندگان آن را ذخیره نکردند، گفت: در هفته گذشته مالکان فروشگاه های زنجیره ای به خرید 75 کیلوگرم برنج از کشاورزان ادامه دادند در حالی که قیمت برنج در بازار زیر 70 هزار بود. تومان برای توجیه قیمت های بالاتر در واحدهای خود با نرخ های بالاتر خرید می کردند

وی عدم مدیریت در شبکه عرضه را دلیل اصلی گرانی برنج داخلی عنوان کرد و گفت: مافیای برنج داخلی قدرت مدیریت قیمت و تعیین قیمت را دارد. دولت در شرایط فعلی نمی تواند کاری برای جلوگیری از این مافیا انجام دهد. برنج جدید 6 ماه دیگر وارد بازار می شود و زمان زیادی است و هر جا که بخواهند می توانند آن را وارد بازار کنند. علاوه بر این، برنج وارداتی در بازار به وفور یافت می شود اما قیمت برنج داخلی قابل کنترل نیست.

به گفته این کارشناس اقتصادی، 70 درصد دولت اختیار کنترل این افراد را ندارند و 30 درصد آنها موافق این روند هستند و با آنها هستند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی مسئولان معتقدند رسانه ها قیمت برنج را افزایش داده اند، آیا این نگاه با واقعیت بازار مطابقت دارد؟ وی گفت: خیر، شش ماه است که شاهد افزایش قیمت برنج هستیم، رسانه ها می توانند چند روزی فضاسازی کنند، روش عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما