بر اساس یک مطالعه جدید ، گوشی های اندرویدی توسط کاربران جاسوسی می شوند

[ad_1]

بسیاری از مردم در سراسر جهان از تلفن های اندرویدی استفاده می کنند و برای بسیاری از آنها ممکن است این سوال مطرح شود که این محصولات چقدر ایمن هستند ، اما در واقع ، صرف نظر از این ، همه ما روزانه یا هر ساعت از تلفن های خود استفاده می کنیم. در حال حاضر یک مطالعه جدید ادعا می کند که تلفن های اندرویدی چندان قابل اعتماد نیستند و از کاربران جاسوسی می کنند.

محققان دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند و کالج ترینیتی دوبلین در ایرلند گوشی های اندرویدی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و Reelmi را بررسی کردند و سیستم عامل الکترونیکی منبع باز را به همراه دستگاه های مبتنی بر LineageOS بررسی کردند.

مطالعات نشان می دهد که حتی وقتی تلفن بیکار است ، نسخه های سفارشی اندروید اطلاعات مهمی را برای توسعه دهندگان سیستم عامل و همچنین شرکت های شخص ثالثی مانند گوگل و مایکروسافت ارسال می کنند که برنامه های آنها از پیش نصب شده روی دستگاه است.

طبق این مطالعه ، در حالی که بیشتر نگرانی ها مربوط به برنامه های خاص است ، باید توجه ویژه ای به خود سیستم عامل شود. این امر به این دلیل است که مطالعات نشان داده است که سایر گیگابایت داده ها حتی در مواقعی که دستگاه ها بیکار هستند به شرکت های دیگر ارسال می شود.

جاسوسی از گوشی اندروید

به گفته محققان ، همه شرکت ها لیستی از برنامه های نصب شده بر روی تلفن را تهیه می کنند که می تواند حریم خصوصی کاربران را تهدید کند ، به عنوان مثال ، آنها علایق آنها را می دانند. به نظر می رسد راهی برای جلوگیری از این نوع وجود ندارد.

به طور خاص ، این مطالعه نشان می دهد که تلفن های سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و رله اطلاعات کاربر ، پیکربندی دستگاه و ورود کاربر (دورسنجی) را جمع آوری می کنند.

به نظر می رسد دستگاه های شیائومی استفاده از برنامه را به این شرکت ارسال می کنند. علاوه بر این ، زمان و مدت تماس ویدیویی به خطر می افتد. از سوی دیگر ، در صفحه کلید هواوی ، Swiftkey تمام اطلاعات مربوط به استفاده از آن را در اختیار مایکروسافت قرار می دهد.

شناسه های دستگاه مانند سامسونگ ، شیائومی ، رله و سخت افزار Google شماره سریال و شناسه های تبلیغاتی برنامه ای کاربر را جمع آوری می کند. شماره سریال یک شماره منحصر به فرد برای شناسایی دستگاه است و برای هر دستگاه متفاوت است.

طبق این تحقیق ، کاربران می توانند از سیستم عامل e / OS برای جلوگیری از جمع آوری داده ها استفاده کنند. این نسخه از Android بر اساس ماژولی است که به شما امکان می دهد بدون ارسال اطلاعات شخصی از خدمات Google استفاده کنید. این نسخه دسترسی به داده های شخصی Google و برنامه ها یا خدمات شخص ثالث را مسدود می کند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما