بهترین روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو در سال 1400

[ad_1]

پلیس راهنمایی و رانندگی برای حفظ نظم و انضباط و کاهش تصادفات رانندگی با وضع قوانین و اعمال جریمه به طور مداوم در تلاش است تا رانندگان را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ترغیب کند. بنابراین، این قوانین به طور مداوم به روز می شوند. نمونه اخیر قانون شیوع کرونا است که به پلیس راهنمایی و رانندگی اجازه می دهد چهار کد راهنمایی و رانندگی را به تخلفات رانندگی اضافه کند.

برای بسیاری از مالکان و رانندگان خودرو، اجرای این قوانین و جریمه های سنگین و نمرات منفی می تواند کمی سخت باشد، اما تجربه نشان داده است که بدون چنین اهرمی، بسیاری از مردم تمایلی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ندارند، تا آن زمان کمتر دیده اید. راننده یا مسافری که کمربند ایمنی بسته است. اما با تصویب قانون جدید و در نظر گرفتن جریمه نبستن کمربند ایمنی خودرو، می توان گفت که آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات کاهش چشمگیری داشته است. زیرا بستن کمربند ایمنی خطر جان سرنشینان را کاهش می دهد. در اوایل اجرای این قانون و اعمال جریمه، بسیاری از مردم به شدت با آن مخالفت کردند، اما بعد از چند سال بستن کمربند ایمنی به یک فرهنگ صحیح رانندگی تبدیل شد، صحبت با تلفن همراه، عبور از چراغ قرمز و عدم انجام این کار. . بستن کمربند ایمنی مجاز بود، بنابراین استعلام و پرداخت آنلاین خودرو می تواند چالش بزرگی برای برخی از رانندگان باشد.

اگر به چند سال قبل برگردیم، روند پرداخت خلافی خودرو طولانی و زمان بر بود. قبل از ظهور تلفن های همراه و گسترش اینترنت، تنها راه برای شکستن ماشین، حضور در نیروی پلیس +10 بود. البته با کمک دستگاه های خودپرداز امکان پرداخت خلافی خودرو وجود داشت. اما کمبود وقت و دغدغه های روزمره، با دسترسی عموم مردم به اینترنت، راه های جدیدی را برای برخورد با تخلفات خودروها در پی داشت. اما آیا از راه های سریع و متعدد برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو آگاه هستید؟

انواع جریمه رانندگی

همانطور که از بیانیه قبلی مشخص است استعلام خلافی خودرو یکی از بزرگترین دغدغه های رانندگان است. جرایم رانندگی انواع مختلفی دارد جالب است بدانید 4 نوع جریمه خودرو به نام های تسلیم، پیوست، دوربین و دو طبقه وجود دارد. اگر این اولین بازدید شماست، حتما با کلیک بر روی لینک بالا، سوالات متداول را بررسی کنید. یا چه راهکارهایی برای کاهش آن وجود دارد؟ آیا نرم افزاری برای بررسی نقض وجود دارد؟ بنابراین، ابتدا بهتر است در مورد این 4 نوع تخلف خودرو بیشتر بدانید: پلیس راهنمایی و رانندگی به طور کلی 4 نوع جریمه شامل تسلیم، پیوست، دوربین و شامل دوبرگ را در نظر می گیرد. در صورت جریمه تسلیم، پلیس راهنمایی و رانندگی راننده را جریمه می کند.

اما در جریمه ضمیمه، پلیس مثلاً راننده راهنمایی و رانندگی را به دلیل توقف در پارکینگ جریمه می کند و به دلیل عدم حضور راننده، بلیت را به وسیله نقلیه متصل می کند. جریمه دوربین که در حال حاضر رایج ترین نوع جریمه است، توسط دوربین های نصب شده در خیابان های پرتردد و پرتردد شهرها، جاده ها و بزرگراه ها ثبت می شود و در نهایت برای مالک خودرو ارسال می شود. در صورت تکرار، پلیس راهنمایی و رانندگی علاوه بر جریمه تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین اولین اعلامیه عدم توجه به دستور ایست پلیس، راننده مقصر را به دلیل عدم توجه به دستور ایست پلیس جریمه می کند. ، که شامل برگ دوم خواهد بود.

استعلام خلافی خودرو 1400 و روش های پرداخت

تقریباً همه رانندگان می دانند که اگر تا 60 روز خلافی وسیله نقلیه خود را پرداخت نکنند، جریمه آنها دو برابر می شود. از سوی دیگر رانندگانی که خودروی آنها بیش از یک میلیون تومان خلافی داشته باشد، وسیله نقلیه آنها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل می شود. به همین دلیل استعلام و پرداخت خلافی خودرو بزرگترین دردسر برای رانندگان خواهد بود.

بهترین روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو در سال 1400

پلیس حرکات رانندگان را زیر نظر دارد.

موارد زیر برخی از راه هایی است که رانندگان و مالکان خودرو می توانند برای استعلام تخلفات خودرو و پرداخت آن انتخاب کنند.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با مراجعه حضوری به کلانتری 10+

یکی از اساسی ترین راه های استعلام و پرداخت خلافی خودرو، استفاده از خدمات کلانتری 10+ است. با پرداخت مبلغ مشخصی می توانید تخلف جزئی خودروی خود را از پلیس +10 دریافت کرده و سپس از طریق خودپرداز نسبت به پرداخت جریمه اقدام نمایید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو به صورت تلفنی.

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو می توانید با سامانه تلفنی راهنمایی رجا به شماره 88288888 تماس بگیرید و در نتیجه تخلفات رانندگی و تخلفات خودروی خود را دریافت خواهید کرد. برای این کار به کد VIN در پشت کارت ماشین خود نیاز دارید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق پیامک

در این روش استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک کافی است به کارت خودرو و کد VIN خود دسترسی داشته باشید. قبلاً کد VIN را توضیح داده ایم. باید کد VIN را به شماره 1101202020 ارسال کنید. در واقع، این فقط یک شماره پیامک متخلف 1400 است. یک لحظه صبر کنید؛ منتظر نتیجه باشید علاوه بر مبلغ خلافی خودرو، شناسه قبض و شناسه پرداخت نیز در پیامک دریافتی شما ارسال می شود. با استفاده از این اطلاعات می توانید از طریق دستگاه های خودپرداز پرداخت ها را انجام دهید.

  • هزینه خلافی پیامک خودرو برای هر پیامک معادل 350 تومان می باشد که از حساب شارژ کسر و یا به مبلغ قبض پیامکی اضافه می شود. استعلام خلافی خودرو و پرداخت با کد USSD و بدون نیاز به اینترنت

در این مورد، کافی است کد دستوری # 110 * را شماره گیری کنید. برای استعلام خلافی خودرو ابتدا باید عدد 1 را انتخاب کنید. سپس باید کد VIN را در پشت کارت ماشین خود وارد کنید. در ادامه این مرحله اکانت یا استعلام خودرو برای شما ارسال می شود.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق سایت پلیس راهور

در این روش ابتدا باید وارد سایت پلیس راهور شده و روی گزینه «خدمات» کلیک کنید. در این قسمت می توانید با انتخاب «استعلام میزان تخلفات رانندگی» و وارد کردن کد بارکد کارت خودرو، استعلام و پرداخت خلافی خودرو را انجام دهید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با اپلیکیشن موبایل

در حال حاضر اپلیکیشن های مختلفی در حوزه مالی وجود دارد که بخش مهمی از خدمات آنها استعلام و پرداخت قبوض است. یکی از موارد استعلام تخلفات خودرو و در نتیجه پرداخت آنلاین از طریق اپلیکیشن موبایل خواهد بود.

بهترین روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو در سال 1400

پرداخت خلافی خودرو یا رعایت فرهنگ رانندگی

به عنوان یک قاعده، بهترین راه برای جلوگیری از جریمه، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام به فرهنگ رانندگی است. اما در برخی موارد رانندگان به طور ناخواسته مرتکب جرم رانندگی می شوند. لذا در این شرایط برای جلوگیری از دو برابر شدن مبلغ جریمه و یا توقیف خودرو نسبت به استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کنند. قوانین راهنمایی و رانندگی باید رعایت شود و رعایت نکردن آن موجب جریمه، نمره منفی و توقیف و انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ می شود. از سوی دیگر پلیس راهنمایی و رانندگی با نهادینه شدن فرهنگ بیمه به ویژه بیمه شخص ثالث در تلاش است تا از خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث رانندگی بکاهد. در همین راستا پلیس راهنمایی و رانندگی اخذ بیمه شخص ثالث را اجباری کرده و در نتیجه عدم اخذ این بیمه یا عدم تمدید به موقع آن علاوه بر جریمه موجب توقیف خودرو نیز خواهد شد.

اکنون که با انواع روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو آشنا شدید، بهتر است برای این نوع بیمه نامه اقدام کنید تا وسیله نقلیه شما به دلیل نداشتن بیمه نامه شخص ثالث جریمه نشود و از توقیف جلوگیری شود. بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری در برابر کلیه خسارات جانی و مالی شخص ثالث به صاحبان زمین است. در بیمه شخص ثالث، خودرو متعلق به شخص اول است (که در اکثر بیمه نامه ها به عنوان بیمه گر شناخته می شود). شخص ثالث شرکت بیمه است که موظف به پرداخت هزینه طبق قرارداد (مطابق با تعریف بیمه گر در بیمه نامه) و در نهایت شخص ثالث زیان دیده در حادثه رانندگی است (به غیر از راننده.) کلیه افرادی که در تصادف متحمل خسارت مالی و جانی می شوند تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرند که هزینه درمان، فوت و خسارت مالی را پوشش می دهد.

بهترین راه برای خرید بیمه شخص ثالث استفاده از خدمات سایت های آنلاین کارگزاری بیمه مانند Bimeh.com می باشد. برای دریافت انواع بیمه خودرو اعم از بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث کافی است وارد صفحه محصول سایت bimeh.com شده و بیمه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس قیمت را جویا شوید.خدمات بیمه را با هم مقایسه کنید. خرید شرکت ها و در نهایت بیمه آنلاین.

ضمناً شرایط اخذ مشاوره ویژه به صورت رایگان در سایت بیمه دات کام (bimeh.com) فراهم شده و کارگزاری بیمه نامه خریداری شده را به صورت رایگان به منزل بیمه گر ارسال می کند. بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از جریمه و گرفتن نمره منفی بابت نداشتن بیمه نامه شخص ثالث از خدمات کامل https://bimeh.com/ استفاده کنید.

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، روبروی بیمارستان پارسیان، پلاک 17، طبقه 6، واحد 6
کد پستی 1998653740

شماره تماس: 021-4372

ایمیل: [email protected]

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما