بهترین غذا برای سلامت کبد

[ad_1]

پیروی از یک رژیم غذایی مغذی با مقادیر متعادل پروتئین، چربی و کربوهیدرات و مقادیر کافی میوه و سبزیجات برای سلامت کبد ضروری است.

به گزارش خبرنگار جوان، برخی از غذاهای طبیعی به سلامت و پیشگیری از بیماری های کبدی کمک می کنند. مصرف منظم این غذاها برای کسانی که می خواهند کبد خود را سالم نگه دارند نیز توصیه می شود.

پوست چیست

این اندام در سمت راست بالای شکم قرار دارد. کبد بسیاری از وظایف حیاتی از جمله ذخیره ویتامین ها و مواد معدنی، تولید فاکتورهای انعقاد خون، سنتز آنزیم ها و پروتئین ها، ذخیره چربی ها و قندها، دفع الکل، داروها و سموم از بدن را انجام می دهد. به همه این دلایل، یک زندگی سالم نیازمند یک کبد سالم است.

تعدادی از مسائل وجود دارد که باید به آنها توجه شود تا از سلامت کبد در طول زندگی محافظت شود. پرهیز از الکل، سیگار برگ و داروهای غیر مخدر، ورزش منظم، رفع استرس، انجام معاینات منظم و رعایت رژیم غذایی سالم از جمله این موارد است.

. کنگر فرنگی

کنگر فرنگی از نظر مواد مغذی بسیار غنی است. حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A، C و B و مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز و کلسیم است. علاوه بر این، “سیاره ها” از تنظیم صفرا، کیسه صفرا و مجاری صفراوی، خوشه ها و رودخانه ها توسط مارماهی حمایت می کنند. احتقان باعث تسریع صفرا می شود. به این ترتیب از مجاری صفراوی و بیماری های کیسه صفرا جلوگیری می کنند و در عین حال هضم را تسهیل کرده و از سوء هاضمه جلوگیری می کنند.

احتقان علاوه بر کبد باعث افزایش غلظت ادرار در کلیه ها شده و اثر مخاطی (ادراری) دارد. به این ترتیب پاکسازی خون به دفع سموم از بدن نیز کمک می کند. یک مارماهی معمولی حدود 5 کیلو کالری انرژی دارد. غذای مقوی به دلیل انرژی کم بسیار مفید است. محافظ ها همچنین به جلوگیری از مشکلات کمک می کنند زیرا بهترین منبع فیبر است. برای مصرف آن می توانید دانه رازیانه تازه یا کنسرو شده را اضافه کنید و در سالاد استفاده کنید. می توانید آن را با غلات مخلوط کرده و به عنوان مدر از آن استفاده کنید.

. قهوه

یکی از فواید قهوه این است که اثرات مثبت زیادی بر سلامتی دارد. با توجه به اینکه مطالعات علمی در حال انجام است، مشاهده شده است که مصرف قهوه اثرات پیش بینی کننده و حمایتی بر پیشرفت بیماری حتی در بیماران دارد. افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی و سیروز مزمن نسبت به افرادی که قهوه مصرف نمی کنند، بیشتر احتمال دارد قهوه به طور منظم و متوسط ​​مصرف کنند.

قهوه که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است، رادیکال های آزاد را خنثی می کند و اکسیدان استرس را کاهش می دهد. این از سرطان کبد و انواع دیگر سرطان محافظت می کند. علاوه بر این، قهوه که به جلوگیری از التهاب کمک می کند، در بهبود التهاب کبد و جلوگیری از آسیب کبدی ناشی از هپاتیت موثر است. قهوه ای که چربی می سوزاند در بدن تجمع می یابد، چربی را از بین می برد و از چربی جلوگیری می کند. با توجه به تمام این اثرات مثبت، در صورت عدم مصرف زیاد، قهوه را می توان جزو دسته غذایی دوستانه دانست.

. چای سبز

مشخص شده است که چای سبز دارای ارزش غذایی زیادی است، زیرا توسط بسیاری از محققان علمی به دلیل فواید آن برای سلامتی مورد توجه قرار گرفته است و فواید فراوان آن توسط این مطالعات به اثبات رسیده است. مشاهده شده است که بهبود بیماری کبد چرب غیر الکلی در افرادی که عادت منظم به نوشیدن چای سبز دارند به راحتی قابل مشاهده است. چای سبز که منبع مهمی از آنتی اکسیدان ها نیز هست، اکسیدان های استرس را در بدن آزاد می کند.

اثر محافظتی روی سرطان کبد مانند بسیاری از سرطان های دیگر است. چای سبز به کاهش التهاب کمک می کند، به کاهش التهاب کمک می کند و همچنین کمک می کند. در بیماران مبتلا به هپاتیت C از ابتلا به هپاتیت B جلوگیری می شود. برای مشاهده این اثرات مثبت مصرف چای سبز باید به طور منظم و روزانه انجام شود.

. سیر

قرن ها به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته شده و مصرف می شود. فواید سلامتی مهمی نیز وجود دارد. پیاده روی به جلوگیری از التهاب پوست از داشتن اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کمک می کند. علاوه بر این، آنها به تسکین التهاب در بیماری هایی مانند هپاتیت یا التهاب کیسه صفرا کمک می کنند و از آسیب کبدی جلوگیری می کنند. علاوه بر این، سفری که فواید زیادی برای سلامتی دارد می تواند به طور مرتب توسط افراد سالم مصرف شود.

. مارس

اگرچه مصرف آن در کشور ما چندان رایج نیست. اما مارچوبه یک غذای بسیار مقوی برای کبد سالم است. مارچوبه تازه مصرف می شود. این گیاه می تواند از عملکرد کبد حمایت کرده و از بیماری های کبدی محافظت کند. به جای داشتن اثر ادرار آور، به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند. آنها همچنین از سلامت و سلامت کبد محافظت می کنند. جدای از این، مارچوبه را که فواید بسیار دیگری نیز دارد، می توان به راحتی به عنوان یک غذای مقوی با روغن زیتون، به تنهایی یا در سالاد مصرف کرد.

. انگور

انگور، یکی دیگر از مواد غذایی مغذی برای کبد. این میوه حاوی ماده بسیار مفیدی به نام رسوراترول به خصوص در انواع قرمز و بنفش است. رسوراترول، یک آنتی اکسیدان قوی برای محافظت در برابر بسیاری از بیماری ها، به طور خاص سرطان کبد و التهاب کبد را فراهم می کند. علاوه بر گریپ فروت، هسته آن نیز از این ترکیبات مفید بسیار غنی است.

. بادام زمینی

بادام دارای ارزش غذایی بالایی از کولین است که یک ماده بسیار مفید برای کبد سالم است. این دانه ها حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان، ویتامین E و مواد معدنی مختلف هستند. بنابراین، می توان از کبد در برابر سرطان و عفونت محافظت کرد و از عملکرد طبیعی آن حمایت کرد. علاوه بر بادام آسیاب شده، مغزهایی مانند تخمه آفتابگردان و رازیانه نیز برای سلامت کبد مفید هستند. اما از آنجایی که میزان چربی این غذاها زیاد است، باید مصرف متعادل را رعایت کنید.

. ماهی روغنی

ماهی های چرب مانند سالمون و ماهی شور سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی در محافظت از سلامت قلب و عروق خونی، متعادل کردن کلسترول، جلوگیری از التهاب و سرطان و محافظت از سلامت کبد دارند. ماهی باید حداقل دو روز در هفته مصرف شود تا زمانی که اسیدهای چرب امگا 3 برای ورود به بدن کافی باشد. با سیب زمینی سرخ شده سالم مانند خز، گریل یا بخارپز بپزید.

. گریپ فروت

یکی دیگر از مواد مغذی که به محافظت از پوست کمک می کند گریپ فروت است. پرتقال اثرات مهمی بر سلامت و تندرستی پرتقال دارد. در عین حال این مواد که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند در پیشگیری از عفونت و محافظت از سلول ها در برابر سرطان نیز موثر هستند. بنابراین مصرف گریپ فروت از بسیاری از بیماری ها به ویژه هپاتیت، سیستیت و سرطان کبد محافظت می کند.

غذاهای مفید برای کبد که در بالا ذکر شد ممکن است توسط افرادی که مانع پزشکی برای مصرف این غذاها نیستند به برنامه تغذیه اضافه شود. این غذاها می توانند از سلامت کبد محافظت کنند.

علاوه بر این، باید از مصرف الکل و سیگار پرهیز کرد. داروها و مکمل های غذایی نباید خود به خود مصرف شوند و فعالیت بدنی باید به طور منظم انجام شود. علاوه بر این، معاینات منظم توسط پزشک، انجام تست تمرینی و افزایش وزن می تواند از سلامت افراد دارای اضافه وزن محافظت کند. به دنبال آن تشخیص بیماری های احتمالی در مراحل اولیه بیماری مزمن کبدی انجام می شود.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما