یک گوسفند کوچک در پارک جنگلی چیتاگونگ چه می کند؟

[ad_1]

پارک جنگلی چیتگر بیش از 20 سال است که محل زندگی یکی از نادرترین حیوانات جهان، گوسفند لارستان یا گوسفند کوچک است.

به گزارش همشهری آنلاین، این گوسفندان تبدیل به حیوان خانگی شده اند و دیگر از حضور گردشگران نمی ترسند و از دست آنها فرار می کنند. برای اینکه از غذاهای لذیذ محروم نمانند فراتر می روند و به حصار می روند. گاهی می دوند و گاهی به مرتع می روند. این میکرو رم پر جنب و جوش برای شهروندانی که می خواهند به مدت یک ساعت از شر آسمان خراش ها، آلودگی هوا و سر و صدای شهر خلاص شوند، جذاب است.

پارک جنگلی چیزگر در فضای سبز انبوه و سرسبز این پارک و در فاصله اندکی غرب پایتخت از برج های بلند و بزرگراه های شلوغ واقع شده است. این پارک یکی از بهترین و مجهزترین پارک‌های جنگلی کشور و یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مکان‌های مرکز گردشگری تهران است. علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و معاون فضای سبز شهرداری منطقه 22 می گوید:

توانایی نگهداری و تکثیر گونه های پستانداران و پرندگان، محیط طبیعی، زیستگاه مناسب جانوران، جاذبه های گردشگری، گردشگری بوم گردی و قرار گرفتن آن در خارج از شهر از دلایل حضور میش و بز لارستان در پارک چیتگر بوده است. برای حفظ گونه.
محوطه را می توان در زمینی به مساحت یک هکتار با امکاناتی مانند ایستگاه های زمستانی و تابستانی و پناهگاه حیوانات، آبخوری، انبار علوفه و حصارکشی در اطراف محوطه احداث کرد. نوع لارستان به پارک جنگلی چیتگر منتقل و توسط سازمان حفاظت محیط زیست نگهداری می شود. در واقع اداره فضای سبز منطقه 22 هزار و یک زیستگاه مناسب برای پرورش حیوانات کمیاب ایرانی ساخته است. «این گوسفند منحصربه‌فرد که در سراسر جهان شهرت دارد، به‌عنوان کوچک‌ترین گوسفند جهان یا «لاغو رام» شناخته می‌شود.

گوسفند کوچک در چیتاگونگ چه می کند؟

تخیل و داستان سرایی در اردیبهشت

به دلیل تولد این گوسفندان، تعدادی از آنها به مکان های دیگر منتقل شدند. این آسیاب در حال حاضر دارای 14 کله نادر است. علی بخشی ادامه می دهد: تقویت اوقات فراغت، تقویت روحیه گروهی، آشنایی بیشتر با طبیعت، افزایش حس کنجکاوی، ایجاد شعور و شعور، تقویت عقل های مختلف، تحریک قوه تخیل در عرصه هنر و قصه گویی. مساحت 1.2 هکتاری غرب پارک تنها هزار سال است که به عنوان پایتخت پارک جنگلی چیتاگونگ مورد استفاده قرار گرفته است. “خطر انقراض و انقراض حیوانات کاهش یافته است.”

همه حیوانات یک باغ هستند

محمدی با بیان اینکه این پارک از نظر زیبایی شناسی، اکولوژی، ژنتیک، آموزش، گردشگری و اقتصادی-اجتماعی اهمیت دارد، می گوید: این پارک برای اطمینان از سلامت گوسفند و بز، حیوانات را مورد بررسی قرار می دهد. همچنین مانند منطقه حفاظت شده که شهروندان امکان حضور در آن را ندارند، اطراف این علفزار را درختان کاج، سرو و اقاقیا احاطه کرده است تا گردشگران علاوه بر حفاظت از محیط زیست طبیعی، هر روز از ساعت 8 صبح از نزدیک از نزدیک به تماشای این علفزار بپردازند. ساعت 6 بعد از ظهر لاما، شتر، اسب، الاغ، طاووس، کبک، مرال، آنتلوپ، ملکه زنبور عسل، روباه و سنجاب نیز در پارک جنگلی چیتاگونگ زندگی می کنند و در میان حیوانات این باغ یافت می شوند.

گوسفند کوچک در چیتاگونگ چه می کند؟

درباره جوان ترین گوسفند وحشی بیشتر بدانید

گوسفندان لارستان از خانواده سمن و از خانواده گاوسان یکی از کوچکترین نژادهای گوسفند وحشی ایران و حتی جهان هستند. این یکی از زیرگونه های کمیاب گوسفند وحشی در ایران و در حال انقراض است. روزانه هستند اما بیشتر صبح زود و عصر چرا می کنند و در طول روز استراحت می کنند و می جوند. آنها در یک گروه زندگی می کنند. این گوسفند کوچک در ارتفاعات «کوه شوالیه» در منطقه لارستان در جنوب شرقی استان فارس زندگی می کند. این اندازه کوچک برای موزه های حیات وحش بسیار مهم است. دم گوسفند لارستان تا 15 سانتی متر طول دارد و گوشه های آن بزرگتر از بدن و رنگ پوست آن روشن تر و نازک تر از سایر میش ها و بزها است.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما