بهترین مشاور کنکور تجربی کیست؟

بهمن دوباره شروع کردم و تا اخر اسفند ۹۳پیشرفت چشمگیری در مباحث داشتم اما با آن موسسه ای که من ازمون میدادم هیچ پیشرفتی به نمایش گذاشته نمیشد چون که سوال ها و برنامه غیر استانداردی داشت. اما پاسخ برترین مشاوران کنکور ایران به این پرسش آن است که مطالعه خلاصه نکات و حل مجدد تست هایی که قبلاً علامت زده اید، هیچ گونه تضاد و منافاتی با روش جمع بندی چهار روز یکبار ندارد .یعنی شما هر چهار روز یک بار یک مجموعه از کنکورهای سنوات گذشته را امتحان خواهید داد و در فاصله نیمروز های مابین دو آزمون اجازه دارید علاوه بر ،آنالیز و رفع اشکال سوالات آزمون به سراغ خلاصه نکات خود رفته و سوالات علامت زده خود را نیز بررسی نماید .بنابراین این دو موضوع به هیچ عنوان در تقابل با یکدیگر نیستند و حتی انجام دادن این دو کار به صورت همزمان بسیار می تواند مفید باشد، اما پرسش بعدی دانش پژوهان از بهترین مشاور کنکور پزشکی و از بهترین مشاور کنکور تجربی و از بهترین مشاور کنکور ریاضی ایران آن است که ،آیا کار کردن بر روی کنکور های سنوات گذشته در دوران جمع بندی کافی است و یا آن که نیاز است از تست های تالیفی نیز استفاده شود ؟

،یک ترس از کنکور در وجودم احساس میکردم؛ازآبان کانون ثبت نام کردم زیاد درس نمیخوندم و تراز ۵۴۰۰اوردم اذر که شد ترازم رسید به۴۳۰۰ وپدرم خیلی ناراحت بود از این شرایط ولی من فقط شاید روزی دو یاسه ساعت درس میخوندم و انگیزه ادامه دادن را نداشتم . اینجوری که فقط خوندن قبول نمیشی! بهار ۹۴ شروع مشکلات جدید بود؛اول اینکه گرچه نقطه مثبت عید سال ۹۴ این بود که همانند عید سال ۹۲ استفاده کردم از دوران طلایی نوروز اما چندروز بعد از عید پدرم که مکانیک هست در اثر یک ضربه در محل کارش؛رباط دست چپش پاره شد،این اتفاق باعث شد که دست پدرم به مدت نزدیک به سه ماه تو گچ باشه؛ یعنی سه بار پشت سر هم در سه گچ مختلف گرفته شد،در بهار ۹۴ یعنی زمان خوندن من برای کنکور سومم ،تحت فشار روحی بزرگی بودم؛مریضی پدرم،عقب افتادگی درس ها،وشرکت نکردن ازمونا ؛وازهمه مهم تر به خاطر ماه رمضان کنکور یک ماه زود تر برگذار میشد؛از ۹اردی بهشت تا ۲۲خرداد من از خانه بیرون نرفتم؛ولی این کار اشتباه بود چون هم ازمونی شرکت نکردم و هم از نظر روحی و جسمی اسیب واردشد تا جایی که صبح کنکور پاهام تو کفش نمیرفت! ۲۷ابان ۹۴ مادرم به علت از کار افتادن ریه چپ ؛ ایست قلبی داشت ؛چند روز به علت حالت کما ،در ای سی یو بستری بود…

پاسخ مشاوران برتر ایران به این پرسش نیز منفی است به عقیده مشاوران برتر کنکور ایران به جای آنکه هر روز یک مجموعه جدید را از خودتان امتحان بگیرید، بهتر است هر ۴ روز یکبار این کار را انجام دهید تا ،آنالیز تست ها و رفع اشکال و جمع بندی با عمق بیشتری انجام پذیرد .فراموش نکنید که روش جمع بندی چهار روز یکبار که سالهای سال توسط مشاوران کنکوری به دانشآموزان ارائه گردیده و دانش آموزان بسیار زیادی با این روش و این شیوه موفق به کسب رتبه های برتر شدهاند.بنابراین عقل سلیم حکم می کند که ،در این بازه زمانی کوتاه تا ایام کنکور از انجام دادن کار های عجیب و غریب و روشهای جدیدی که آزمون خود را هنوز پس نداده اند، به شدت اجتناب نمایید و به تجربه ی مشاورین کنکوری اطمینان نمایید.

پاسخ به این سوال توسط برترین مشاورین کنکور ایران یک نه بزرگ است ،در واقع شما هرچه دوران جمع بندی را دیرتر شروع نمایید این موضوع به این قیمت تمام میشود که تمام زحمات و تلاشهای یکساله خود را هدر خواهید داد .بنابراین حتی اگر در آزمونهای نخستین نتیجه مطلوبی نگرفتید به هیچ عنوان نگران نباشید و به جمعبندی از طریق آزمون های چهار روز یکبار ادامه دهید مطمئن باشید، در پایان این روش بهترین نتیجه ممکن با توجه به بنیه علمی خود را خواهید گرفت. برای کسب رتبه های عالی و قبولی در کنکور لازم است موارد دیگری را نیز مد نظر داشته باشید از جمله اینکه مطالعه شما باید اصولی و طبق روش هاش درست بر اساس یک برنامه ریزی درسی صحیح باشد. منظور از تطابق این نیست که عینا سوالات کنکور توسط دبیر ارائه و حل شوند، بلکه به این معناست که تیپ تست های حل شده با تست های کنکوری استاندارد شباهت داشته باشند تا دانش آموز بتواند بین آنها ارتباط برقرار کرده و سوال ها را به خوبی درک کند. آقای راستی کارشناس برجسته آموزشی معتقد است:« پوردستمالچی تسلط خوبی بر مقوله کنکور سراسری و مسائل پیرامون آن دارد بطوریکه او را می توان به عنوان یکی از بهترین مشاورین انتخاب رشته نیز قلمداد کرد.

وتابستان ۹۵اصلا با هیچ شخصی صحبت نکردم و به همه گفتم انتخاب رشته کردم،مهر که شد همه فهمیدن که باز کار خودمو کردم تا به قبولی پزشکی برسم! با نتیجه نگرفتن این کنکور موندم برای سال بعد؛و این یک سال پشت کنکوری عرف جامعه بود و هیچ چیز عجیبی نبود. دفترچه برنامه ریزی من ۱۷۰۰ساعت مطالعه از مرداد۹۱تا اول اردیبهشت ۹۲ را نشان میداد.جدااز ازمون ندادن اشتباه بزرگ دیگرم این بود که در دو ماه پایانی هیچ جمع بندی نداشتم،تا جایی که تا هفته اخر مطلب جدید می خوندم؛و تنها یکی از ازمون های جامع را رفتم؛ومیگفتم باید برای مثال این رتبه مثلا ۵۰۰را بیارم،و طبق کارنامه های کنکور ۹۱ که در سایت کانون بود برفرض میگفتم چون این شخص با زیست ۷۰ درصد این رتبه رو اورده، پس منم باید بتونم این تعداد سوال رو حل کنم واین اشتباه بود؛سرجلسه کنکور ۹۲ نزدیک به ۸۰غلط ! ترس از تراز رواز خودم دور کردم و با وجود تراز های کم شرکت ازمون رو ادامه دادم.با وجود اینکه از تراز ۷۱۰۰فروردین رسیدم به تراز۵۹۰۰تو اردیبهشت وکاهش شدید ساعت مطالعه در این ماه اما راه رو ادامه دادم و ازمون روتا اخریش شرکت کردم؛روی تنظیم وقتم تو ازمون کارکردم و زیست رو از یک ساعت و پنج دقیقه ۵۰سوال رسوندم به ۵۰دقیقه ۵۰سوال تو اخرین ازمون کانون؛وتنظیم وقت عمومی ها وسرانجام اجرای تنظیم وقت درسرجلسه کنکور ۹۶؛استفاده از مطالب سایت مثلا استفاده از قسمت هایی که سوال های اشتباه جواب داده ام را در صفحه شخصی مشخص کرده بود ویا استفاده از سوالات دام دار و استفاده از جزوه های جمع بندی ازسایت کانون ؛استفاده از دفتربرنامه ریزی؛پیگیری قسمت قهرمانان پیشرفت از مجله ازمون و مصاحبه های ویژه اون که بهم انگیزه فوق العاده ای میداد.

پس از آن یک مشاوره کنکور ریاضی میداند که هزینههای شرکت در کنکور های آزمایشی بالا می باشد و توان مالی داوطلبان برای پرداخت این هزینه یکسان نخواهد بود اما اگر توان مالی کافی را ندارید می توانید کنکورهای سال های گذشته را به عنوان یک امتحان آزمایشی از خود بگیرید تا بتوانید خود را محک بزنید. به خاطر راه نرفتن؛وصبح کنکور نمیتونستم از در ورودی حوزه تا سالن به راحتی راه برم! شرایط دشواری بوداز تراز ۶۶۰۰ابان رسیدم به تراز ۴۳۰۰ دی ؛یادمه یک بار روزقبل از ازمون باید میرفتم طبق معمول کپسول رو پر میکردم ساعت ۹صبح رفتم وقتی کپسول پر شد حوالی یازده ظهررسیدم خونه؛ وقتی خواستم کپسول رو ازعقب ماشین بیرون بیارم چون که تنها همیشه تنهایی اینکارو میکردم، ولی اینبار کپسول از دستم ول شد وسر کپسول محکم خورد به دیوار و شیرش شکست و کل گاز آن نشت کرد به بیرون البته بخت یار بود که سر کپسول کامل نشکست چون که اگر کامل میشکست بافشار ۱۵۰اتمسفری که داشت احتمالا کپسول سرم رو با دیوار یکی میکرد!

تست های ترکیبی را ارائه کند و به تحلیل و بررسی کامل آنها بپردازد. چنین فردی کلیه مراحلی که دانش آموزان در حال گذراندن آن هستند را با موفقیت طی کرده است. دقت کنید بهترین مشاور تحصیلی کسی است که نحوه و روش برنامه ریزی درسی را به دانش آموز خود یاد بدهد و در این راه به وی کمک کند. یک مشاوره تحصیلی کنکور حرفه ای باید نحوه برنامه ریزی دروس، زمانبندی حرفه ای، نحوه مطالعه و مرور کتب و چگونگی شروع مطالعه دروس را به دانش آموز خود یاد بدهد. البته اگر به مدرسه می روید یا از لحاظ زمانی فقط نیمی از روز را در اختیار دارید میتوانید در هر روز سه الی چهار عنوان کتاب و درس را در دستور خود قرار دهید. بهترین مشاور کسی است که میتوانید به او بگویید: امروز از لحاظ روحی سرحال نیستم. متأسفانه بسیاری از افراد در زمینه مشاوره در حال فعالیت هستند که خود سابقه درخشانی در زمینه تحصیل و کار ندارند! بنابراین اگر می خواهید موفق شوید حتما باید هدف خود را تعیین نمایید. بنابراین روش های جمع بندی برای دوران کنکور با روشهای جمع بندی برای امتحانات مدرسه کاملاً متفاوت میباشد .دومین، موردی که مورد اتفاق و اجماع بین بهترین در ایران و بهترین مشاوران کنکور تجربی و بهترین مشاوران کنکور پزشکی و بهترین مشاوران کنکور ریاضی قرار داشت شروع دوران جمع بندی در بازه زمانی دو ماه قبل از کنکور است به عقیده برترین مشاورین کنکور ایران برای جمع بندی کنکور، دستکم به یک بازه زمانی دو ماهه نیاز است این در حالی است که، همین موضوع در خصوص امتحانات مدرسه شاید تنها دو الی سه هفته باشد.بنابراین برخلاف امتحانات مدرسه که دانشآموزان در یک بازه دو الی سه هفته ای می توانند جمع بندی مناسبی را انجام دهند، در کنکور دستکم به ۶۰ روز زمان برای یک جمع بندی خوب و جامع نیاز است.

اما باز اشتباه از من؛اولین اشتباه بزرگم این بود که کانون ثبت نام نکردم؛ چون معتقد بودم کانون یکی از دلایل شکست من در کنکور های ۹۲و۹۳ بوده ،و در موسسه دیگری ثبت نام کردم و نزدیک کنکور ۹۴ پشیمون شدم اما چه سود؛تاجایی که هر دو سال بعد اون کانون ثبت نام کردم.تو اتفاق هایی که برای کنکور ۹۴ پیش اومد، خیلی اذیت شدم؛اول اینکه در انتهای ابان مریض شدم تا جایی که کل دهانم عفونت داشت،و یک دندانپزشک هم بنا به تشخیص نادرست و صرفا براساس دیدن ظاهر موضع؛تشخیص داد که بنده سرطان دارم! ؛تو این مدت حدود ۴۰ روزه تو خونه صرفا روی درس ها کار میکردم؛جدای ازاین ها دو مورد دیگر باعث شد که نتیجه کنکور ۹۴ خوب نشه.یک اینکه شب کنکور من خواب نرفتم! از شهریور ۹۴ شروع کردم و این دفعه قوی شروع کردم با ساعت مطالعه بالا وشرکت در ازمون های کانون دو ازمون ابان کانون تراز های به ترتیب ۶۳۰۰ و ۶۶۰۰اوردم و زمینه پیشرفت فراهم بود تا اینکه مشکل بزرگی پیش اومد. چه چیزی از این بهتر که با فردی مشاوره کنید که خود تمام مسیر برای موفقیت در کنکور را به بهترین نحو طی کرده است. منظور از مطالعه این است که در زمان مطالعه بیشترین حواس شما درگیر درس باشد و همچنین بتوانید در تست ها آنچه را که مطالعه نموده اید را پیاده کنید که البته این مورد در رشته ریاضی کمی سخت و دشوار می باشد اما به کمک فردی که قبلاً این مسیر را طی کرده و به نتیجه رسیده است می توان راهکارهای مناسب را بیاموزید.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما