به این دلایل از روغن جامد استفاده نکنید!

[ad_1]

مصرف روغن های جامد و نیمه جامد باعث تجمع اسیدهای چرب اشباع در رگ ها، تنگی و انسداد عروق کرونر و سکته قلبی می شود. پس از این روغن ها برای محافظت از قلب خود استفاده نکنید.

به گزارش ایسنا، استفاده از روغن های جامد و نیمه جامد باعث تجمع اسیدهای چرب اشباع در رگ ها، تصلب شرایین (سخت شدن دیواره سرخرگ)، تنگی و انسداد رگ های قلب و حمله قلبی می شود. بر اساس آخرین یافته های علمی جهان، استفاده از روغن های جامد و نیمه جامد نیز به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب ترانس، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات را در مردان افزایش می دهد.

استفاده خانگی از روغن جامد توصیه نمی شود. روغن های جامد به دلیل بافت مورد نیاز برای شیرینی پزی عمدتاً در شیرینی پزی استفاده می شوند. اسیدهای چرب اشباع شده در روغن های جامد باعث بیماری های قلبی و سرطان های مختلف می شود.

اگرچه امروزه این روغن ها در کشور ما با اصلاح فرمولاسیون و بهبود کیفیت به روغن های نیمه جامد تبدیل می شوند که اسیدهای چرب ترانس و اشباع کمتری نسبت به روغن های جامد دارند، اما باید توجه داشت که روغن های نیمه جامد قابل مقایسه با روغن های مایع هستند. نیز از انجام شده است روغن‌های گیاهی سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس هستند و مصرف آن‌ها خطراتی مانند کلسترول LDL بالا، تنگ شدن و انسداد عروق خونی و در نهایت حمله قلبی را به همراه دارد. به خصوص افراد مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا نباید از روغن های جامد و نیمه جامد استفاده کنند.

طبق اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، استفاده از روغن مایع با منشاء گیاهی برای پیشگیری از بیماری های قلبی توصیه می شود.

چربی مایع روند آترواسکلروز (سخت شدن دیواره سرخرگ) را کند می کند. روغن های گیاهی مایع حاوی درصد کمی از اسیدهای چرب اشباع شده و مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب غیراشباع هستند که برای سلامت قلب ضروری هستند. استفاده از روغن های مایع قطعا برای سلامتی بهتر از روغن های حیوانی و جامد و نیمه جامد گیاهی است.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما