به رسمیت شناختن سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی

[ad_1]

در جلسه امروز (سه شنبه) شورا به ریاست آیت الله رع، سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی که به دستور مقام معظم رهبری برای دوره جدید شورا اضافه شد، تصویب شد. isi

به گزارش فارس، سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی که بر تصمیم مقام معظم رهبری برای دوره جدید این شورا نیز تاکید شده بود، امروز در جلسه ای به ریاست شورا به تصویب اعضا رسید. آیت الله رئیسی.

سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای سه فصل تحول شورا، تحول دبیرخانه شورا و حوزه ها و اجرای این سند است و طی روزهای آینده برای نهایی شدن ارسال می شود. به رسمیت شناختن

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره ریاست آیت الله رئیسی موضوع تحول را در دستور کار قرار دادند و بر ایجاد ضمانت اجرایی برای تصویب آن تمرکز کردند. مقام معظم رهبری در تصمیم‌گیری برای دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت تشکیل کارگروه تحول و تهیه و تصویب سندی که با استفاده از بیانیه‌ها، ضوابط و ضمائم بر توانمندی‌های این سازمان نظارت می‌کند، تاکید کردند. تصمیمات امام راحل و رهبر معظم انقلاب.

بر این اساس، 7 جلسه از 11 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم به تحول و تجدید ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی اختصاص داشت که به نوعی این شورا را از نظر مکان، کارکرد و روابط نهادینه کرد. با نیروها سه گانه و سایر نهادها و همچنین ایجاد ضمانت های اجرایی مؤثر برای تصویب آن.

در این زمینه تلاش شده تا شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت اردوگاه برای نظارت بر مسائل فرهنگی را مشخص کند و از اجرای مصوبات دستگاه‌های اجرایی با هدف اتخاذ اجرای NGOها اطمینان حاصل کند. سیاست ها و برنامه های مصوب لذا در این سند، تمهیدات لازم برای اجرای مصوبات، ضمانت قانونی یافتن مصوبه و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون تطبیق و همکاری سه طرف برای آن پیش بینی شده است. پیاده سازی. قطعنامه هایی اتخاذ شده است.

بر اساس این سند، از این پس لوایح بودجه سالانه و بودجه بخش‌های علمی و فرهنگی در برنامه‌های 5 ساله کشور بر اساس سیاست‌های کلان مصوب شورا تدوین و تعیین می‌شود.

همچنین در این سند ساختار دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شده و تمهیداتی برای رصد داده های فرهنگی و علمی کشور پیش بینی شده است.

بر اساس این دستور، چهار ستاد نظارت و مدیریت در حوزه‌های علمی، فناوری و نوآوری، آموزش و امور اجتماعی و مهندسی فرهنگی تشکیل می‌شود که ظرفیت اجرای واقعی انطباق را فراهم می‌کند. این اقدام دستورات بدون افزایش نیروی انسانی و بدون استفاده از توان دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز به معرفی محمدحسین سای عضو شورا و نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند. شورای هنر

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما