به روز رسانی زنده: ایالات متحده به صورت کتبی به خواسته های روسیه پاسخ می دهد

[ad_1]

ویدیو

گزیده

گزیده

بلینکن نامه آمریکا به روسیه را «گامی سیاسی رو به جلو» خواند.

ایالات متحده به طور کتبی به خواسته های روسیه در شرق اروپا از جمله نگرانی در مورد تشدید تنش های نظامی در منطقه پاسخ داد.

روسیه قبلاً نگرانی ها و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب بیان کرده است. و هفته گذشته به وزیر امور خارجه لاوروف گفتم که ایالات متحده نیز همین کار را خواهد کرد. امروز سفیر سالیوان پاسخ کتبی ما را در مسکو به ما داد. همه می گفتند که اگر روسیه او را انتخاب کند، مسیر سیاسی جدی پیش رو تعیین می کند. اسنادی که ما توزیع کردیم شامل نگرانی در مورد اقداماتی است که امنیت ایالات متحده و متحدان ما و روسیه را تهدید می کند، یک ارزیابی اصولی و عملی از نگرانی های مطرح شده توسط روسیه، و پیشنهادات خودمان برای مناطقی که می توانیم بررسی کنیم. زمین های عمومی ما روشن می‌کنیم که حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و حق دولت‌ها برای انتخاب ترتیبات و اتحادهای امنیتی خود اصول اساسی هستند که ما متعهد به حفظ و محافظت از آنها هستیم. ما اسناد را به صورت علنی منتشر نمی کنیم، زیرا معتقدیم دیپلماسی بهترین شانس موفقیت است اگر فضایی برای گفتگوهای محرمانه فراهم کند. ما امیدواریم و انتظار داریم که روسیه نیز همینطور فکر کند و پیشنهاد ما را جدی بگیرد.

پخش کننده ویدیو در حال class=
ایالات متحده به طور کتبی به خواسته های روسیه در شرق اروپا از جمله نگرانی در مورد تشدید تنش های نظامی در منطقه پاسخ داد.اعتباراعتبار …عکس استخر برندان اسمیالوفسکی

ایالات متحده و ناتو روز چهارشنبه به طور رسمی به درخواست روسیه مبنی بر خروج نیروهای ناتو از شرق اروپا و جلوگیری از پیوستن اوکراین به این ائتلاف در هر زمانی در بحبوحه تنش‌های نظامی در شرق اروپا پاسخ دادند.

روسیه هفته ها است که اصرار دارد که هیچ برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد و ایالات متحده باید قبل از تصمیم گیری در مورد اقدامات بیشتر، به خواسته های کرملین پاسخ کتبی بدهد.

وزیر خارجه آنتونی جی. هم بلینکن و هم وزارت خارجه روسیه گفتند که سفیر آمریکا در مسکو جان جی. سالیوان شخصاً پاسخی کتبی به وزارت امور خارجه ایالات متحده ارائه کرده بود. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که ناتو نیز پاسخ خود را ارسال کرده است.

آقای بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت که پاسخ ایالات متحده “در صورت انتخاب روسیه، یک مسیر سیاسی جدی رو به جلو را تعیین می کند.” او گفت که انتظار دارد مقامات روسی پس از مطالعه مقاله آمریکایی در روزهای آینده با همتای روس خود سرگئی لاوروف گفت‌وگو کنند و “آماده بحث درباره گام‌های بعدی باشند.”

آقای بلینکن گفت، این سند “اقداماتی برای شفافیت متقابل در مورد وضعیت قدرت در اوکراین و همچنین اقداماتی برای افزایش اعتماد به تمرین‌ها و تاکتیک‌های نظامی در اروپا و همچنین کنترل سلاح‌های هسته‌ای در اروپا را پیشنهاد می‌کند.”

دولت بایدن قبلاً چنین پیشنهادهایی را ارائه کرده است، بنابراین مشخص نیست که آیا پاسخ ایالات متحده بر بحران فزاینده بر سر افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین تأثیری خواهد داشت یا خیر.

آقای بلینکن گفت: «ما آنچه را که هفته‌ها درباره آن صحبت می‌کردیم، در ملاء عام تکرار می‌کنیم.

آقای بلینکن گفت که ایالات متحده، مانند ولادیمیر پنجم، رئیس جمهور روسیه، احتمال عضویت اوکراین در آینده در ناتو را رد نکرده است. پوتین خواسته است، اگرچه پرزیدنت بایدن و دیگر مقامات آمریکایی گفته اند که چیزی کم است. انتظار می رود که اوکراین به زودی به ائتلاف نظامی بپیوندد.

آقای بلینکن گفت: «ما روشن می‌کنیم که اصول اساسی وجود دارد که متعهد به حفظ و حفاظت از آنها هستیم، از جمله حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و حق دولت‌ها برای انتخاب ترتیبات امنیتی و اتحاد خود».

روسیه همچنین خواستار خروج ایالات متحده از تسلیحات هسته ای خود از اروپا و خروج نیروها و تسلیحات خود از بلوک شوروی سابق شده است که پس از سال 1997 به این اتحاد پیوست. ایالات متحده این خواسته ها را “غیر شروع کننده” می داند.

وزارت خارجه روسیه تایید کرد که آقای سالیوان با معاون وزیر خارجه الکساندر پنجم دیدار کرده است. ایالات متحده به دیدار با گروشکو پاسخ داد. بیانیه وزارت خارجه هیچ نشانه ای از محتوای سند ارائه نکرده است.

آقای بلینکن گفت که پاسخ ایالات متحده با مشورت نزدیک با متحدان اروپایی تهیه شده است. او گفت: «روزی برای آمریکا و متحدان و شرکای ما در این موضوعات روشن نشده است.

ویدیو

گزیده

گزیده

با تشدید تنش های نظامی، ناتو از روسیه خواسته است تا به مذاکرات بپیوندد

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از تداوم استقرار نظامی روسیه در مرز اوکراین انتقاد کرد، اما تاکید کرد که حل و فصل سیاسی این بن بست همچنان امکان پذیر است.

تنش در حال افزایش است. روسیه به تقویت نظامی خود ادامه داده است و اکنون شاهد حضور نیروهای بیشتری نه تنها در اوکراین، بلکه در بلاروس نیز هستیم. این اتفاق در پوشش آموزش رخ می دهد، اما ارتش روسیه و ارتش بلاروس را متحد می کند و اینها نیروهای بسیار توانمند و آماده رزم هستند و هیچ شفافیتی در این اعزام ها وجود ندارد. این نشان می دهد که تنش زدایی وجود ندارد. در مقابل، ارتش‌های بیشتر، قابلیت‌های بیشتری در کشورهای بیشتری وجود دارد. حل و فصل سیاسی هنوز امکان پذیر است، اما پس از آن، البته، روسیه باید با حسن نیت سرمایه گذاری کند. ما پیشنهادات خود را ارائه کرده ایم. ما گوش می دهیم – ما آماده ایم به نگرانی های روسیه گوش دهیم و در تلاش های متقابل برای یافتن راهی به جلو شرکت کنیم.

پخش کننده ویدیو در حال class=
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از تداوم استقرار نظامی روسیه در مرز اوکراین انتقاد کرد، اما تاکید کرد که حل و فصل سیاسی این بن بست همچنان امکان پذیر است.اعتباراعتبار …استفانی لکوک / EPA، از طریق Shutterstock

آقای استولتن‌بیگ در یک کنفرانس خبری در شب گفت که پاسخ ناتو به روسیه، مانند پاسخ ایالات متحده، شامل پیشنهادهایی برای حوزه‌های خاص مذاکرات در مورد کنترل تسلیحات و شفافیت تمرین‌های نظامی است و پیشنهاد بازگشایی دفاتر ارتباط بین ناتو و مسکو را داد.

او گفت: «توافق سیاسی هنوز امکان پذیر است. اما روسیه باید در این امر دخالت کند.

در همان زمان، ناتو آماده سازی برای یک نیروی واکنش سریع 5000 نفره، که در حال حاضر تحت رهبری فرانسه است، که قادر به استقرار سریع برای حمایت از اعضای ائتلاف است، افزایش داده است. آقای. استولتنبرگ خواستار ادامه استقرار نیروهای روسی در نزدیکی اوکراین و از همه نگران‌کننده‌تر، ادغام نیروهای روسیه و بلاروس با تسلیحات پیشرفته از جمله سامانه دفاع هوایی اس 400، «در پوشش یک مطالعه» شد.

ایالات متحده پاسخ خود را علنی نخواهد کرد، اما آقای بلینکن گفت که امیدوار است روسیه نیز از این روند پیروی کند. مسکو – با توجه به درخواست واشنگتن – هیچ تضمینی ندارد که مخالفانش به خاطر تاکتیک های مذاکره خود شناخته شوند.

آقای بلینکن نگفت چه انتظاری از مردم روسیه می رود.

وی گفت: چه آنها راه دیپلماسی و گفتگو را انتخاب کنند، چه تصمیم به تجدید تجاوز به اوکراین داشته باشند، ما به هر نحوی آماده ایم.

مایکل شوارتز و استیون ارلنگر در گزارش مشارکت داشته است.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما