بیانیه قاطع جامعه معلمان درباره جشنواره فیلم فجر

[ad_1]

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با جشنواره فیلم فجر در اطلاعیه ای اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است در این زمینه اقدام قاطع و موثری انجام دهد.

این سازمان در اطلاعیه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در قبال حواشی ایجاد شده در جشنواره فیلم فجر، اقدام قاطعتر و موثرتری انجام دهد. متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

انقلاب اسلامی به عنوان یک نظام دینی و عمومی، ماهیت فرهنگی محض دارد و فرهنگ دینی ما رکن اساسی و اساسی شعارهای انقلاب بوده است. هویت دینی و فرهنگی ما عنصر اصلی اقتدار و قدرت بوده است. سال‌ها هدف ارعاب و حملات بوده و با ضعف‌ها و استقامت‌های خاصی آسیب دیده است.

علیرغم پیشرفت های خیره کننده در شجره بزرگ انقلاب اسلامی و «تعمیق معارف دینی»، «تقویت ارزش های اسلامی» و «افزایش قدرت نرم فرهنگی» در نظام اسلامی; اما همچنان هجمه های فرهنگی آشکار و پنهان وجود دارد و جنگ بزرگ فرهنگی برای هدف قرار دادن انقلاب، مکتب اسلام در جریان است.

این در حالی است که برخی منفعلانه مرزبندی فرهنگی و مقاومت فرهنگی را در مقابل موج رسانه ای و تبلیغاتی غرب غیرممکن می دانند و در پوشش شعارهایی چون آزادی، مرزها و حصارهای فرهنگی مدافعان اخلاق را زیر سوال می برند و تخریب می کنند. امنیت فرهنگی برخی از غربی ها بی فرهنگ و گمنام شده اند و جذب و هضم شده اند.

جامعه مدرسین مدرسه قم بر خود شایسته و خیرخواهانه می داند که محور معروف پاسداری و ارتقای هویت دینی و فرهنگی جامعه اسلامی را یادآوری کند.

1. آنچه در جشنواره فیلم فجر امسال برای ناهنجاری‌های فرهنگی رخ داد، از جمله تحریف و نقض اکران استاندارد و هتک حرمت به احکام دینی، نمونه‌هایی از تأثیر ملایم سبک زندگی غربی و فحاشی فکری بر بافت فرهنگی ماست. اما وزیر مربوطه و مسئولان جشنواره این بی نظمی ها را محکوم کردند. اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است در این زمینه اقدام قاطع و مؤثرتری انجام دهد.

. ما مسئولین و مدیران فرهنگی کشور را پایبند به ارزش‌های دینی می‌دانیم، اما قاطعانه اعلام می‌کنیم که در صورت تکرار چنین حوادث ناگوار و حوادثی از این دست، مردم متدین واکنش مناسب نشان داده و موضع انقلابی خواهند داشت. بنابراین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ظرفیت خود را برای مقابله با تخلفات و فحاشی‌های رایج و حفظ ارزش‌های دینی با رعایت موازین اسلامی ارتقا دهد.

3. دولت اسلامی باید احساس مسئولیت کند و خود را مسئول اشاعه «فرهنگ اسلامی»، «هدایت فرهنگی جامعه»، ترویج «فضیلت» و ریشه کنی «بدی ها» بداند. باید فرهنگ عمومی را «کنترل» و «کنترل» کند و اجازه ندهد که بی تفاوتی و تنبلی فرهنگ را غفلت و غفلت کند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این وظیفه را کاملاً درک کند و به آن عمل کند. مجلس محترم نیز باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت های دینی و فرهنگی مطالبه و توبیخ شود.

4. ظهور اقدامات غیرقانونی و نامتعارف، جنبه های مثبت جشنواره فیلم فجر را در ابهام قرار داده و به این جشن بزرگ فرهنگی و هنری لطمه وارد می کند. استقرار اقتدار فرهنگی کشور نیازمند نگاه جدی و غیررسمی در جبهه عملی و جهاد واقعی برای ساماندهی فرهنگ و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

5. ضمن تمجید از فعالیت های روزمره دولت سیزدهم، همچنان بر لزوم توجه ویژه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تاکید داریم. خدمات مدیران و کارگزاران دولت باید همچنان برای موج گسترده تری از خدمات و عدالت تلاش کنند و در کنار این خدمات، وابستگی های فرهنگی را اجرا و دنبال کنند. امروز هم اقتصاد و هم فرهنگ نیاز به بازسازی دارند و هر دو به تقویت ساختار داخلی نظام کمک می کنند.

در آستانه چهل و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم منتظر تحول در عرصه های معیشتی و فرهنگی در سطح مدنی جامعه اسلامی هستند. امید است خداوند متعال خدمتگزاران دین و ملت را در خدمت به دولت یاری نموده و آنان را در مسیر عزت و سعادت نگه دارد. به خواست خدا.

سلام بر شما و برکات و برکات خدا بر شما باد.
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی مدرسین مدرسه قم

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما