به روز رسانی زنده: ویرانگرترین آتش سوزی در تاریخ کلرادو 1000 خانه را ویران کرد

[ad_1]

ویدئو

گزیده

گزیده

آتش سوزی جنگل های کلرادو صدها خانه را می سوزاند و مجبور به تخلیه می شوند

مقامات از هزاران نفر می‌خواهند که هر چه زودتر در بخش‌هایی از بولدر کانتی، کولو، تخلیه شوند، زیرا انبارهای کاه همچنان می‌سوزند.

امروز روز ناامیدکننده ای برای بولدر کانتی بوده است که دو آتش سوزی بزرگ به دلیل هوای خشک و بادهای شدید ایجاد شده است. ما در حال حاضر هزاران نفر داریم که در بخش جنوبی شهرستان ما و در مناطق سوپریور و لوئیزویل تخلیه شده اند. ما می دانیم که هم خانه ها و هم مشاغل ساختمان ها را سوخته و از دست داده اند. ما در مورد صدها ساختار صحبت می کنیم. مارشال از آتش سوزی در ساعت 11:20 صبح در جنوب فوتهیلز و جاده مارشال مطلع شد. در طول روز، گلوله آتشین حباب می زد و به سرعت به سمت شرق پخش می شد. در حال حاضر حدود 1600 هکتار گزارش شده است. آنها به بخش هایی از سوپریور و لوئیزویل و به شهرستان بولدر سازمان نیافته گسترش یافتند. بسیاری از مراکز مراقبتی در داخل و اطراف بیمارستان ویستا تخلیه شده اند. در این مرحله، تنها یک آسیب گزارش شده است: آسیب جزئی چشمی به چشم یک افسر در اثر طوفان. هنوز زود است که بگوییم این آتش سوزی تلفاتی داشته است یا خیر. ما هیچ گزارش فوری از تلفات یا خسارات شدید نداریم. اما تاکید می کنم که اگر شدت این آتش سوزی، شدت این آتش سوزی و حضور آن در چنین منطقه وسیع جمعیتی باعث آسیب یا تلفات جانی شود، نباید تعجب کنیم.

پخش کننده ویدیو در حال class=
مقامات از هزاران نفر می‌خواهند که هر چه زودتر در بخش‌هایی از بولدر کانتی، کولو، تخلیه شوند، زیرا انبارهای کاه همچنان می‌سوزند.اعتباراعتبار …از طریق ترور هیوز / شبکه USA Today رویترز

بولدر، کولو – مقامات صبح جمعه گفتند که آتش سوزی هایی که روز پنجشنبه حومه بین دنور و بولدر را درنوردید و هزاران نفر را مجبور به تخلیه کرد، ممکن است 500 تا 1000 خانه را ویران کرده باشد که ویرانگرترین آن است. درخشش در تاریخ دولت.

آتش سوزی که ناگهان به همان شدتی که بود، هزاران نفر از ساکنان بولدر کانتی را به تخلیه فروشگاه‌های بزرگ و خانه‌های روز پنجشنبه فرستاد، زیرا خودروهای آتش نشانی منطقه را ازدحام کردند. اگرچه خطر خشکسالی در حومه شهرها به ویژه در آذرماه کم بود، اما خشکسالی شدید باعث آتش سوزی، خانه ها، یک مجتمع تجاری و یک هتل شد.

روتی ورنر، اهل لوئیزویل، کولو، می‌گوید: «این شبیه یک آخرالزمان بود.

جرارد پلیس دولت در یک کنفرانس خبری گفت، رئیس جمهور بایدن به سرعت یک اعلامیه فاجعه بزرگ را تصویب کرد که می تواند به کسانی که خانه یا مشاغل کوچک خود را قبل از ارزیابی اولیه خسارت از دست داده اند کمک کند. او گفت که مدارس و بیمارستان های بزرگ در این منطقه جان سالم به در برده اند.

در حالی که آقای پلیس روز جمعه در حال بازدید از آسیب های ناشی از هلیکوپتر بود، ویدئویی که توسط یک ایستگاه تلویزیونی محلی منتشر شد نشان داد که چگونه شعله های آتش به طور تصادفی برخورد کرده اند. یکی از خانه های روی پل گونی فرو می ریخت، در حالی که بقیه خانه ها دست نخورده به نظر می رسیدند. یکی یکی، کنار خانه های دیگر، صفی از حدود 10 انبوه دود بود که از آسیب جدی در امان مانده بود.

علیرغم این ویرانی، هیچ مرگ و میر گزارش نشده است، رقمی که آقای پائولیس در یک کنفرانس خبری گفت اگر آن را حفظ کند، “معجزه سال نو” خواهد بود.

آقای پلیس، یک دموکرات ساکن بولدر کانتی، گفت: “این یک آتش سوزی در جنگل نبود، یک آتش سوزی حومه شهر و شهری بود.” هزینه‌هایی که همه ما با آن می‌خریم، اهدافی که لباس‌های بچه‌هایمان را بر اساس آنها می‌خریم، همه خراب شدند.»

آتش سوزی که اواخر صبح پنجشنبه آغاز شد، با سرعت 105 مایل در ساعت با الهام از باد “موزاییک” سوخت. جو پل، کلانتر شهرستان بولدر، گفت که حدود 6000 هکتار در آتش سوخت و افزود که خسارت هنوز در حال ارزیابی است. وی گفت که مقامات گمان می کنند که آتش سوزی ناشی از سقوط یک سیم برق بوده است، اما آن را تایید نکرده اند.

او گفت که بسیاری از آتش‌سوزی‌ها مهار شده‌اند و بخش‌هایی از شهرستان بولدر هنوز در حال سوختن هستند. به گفته مقامات، بارش برف سنگین برای روز جمعه پیش بینی شده بود که به مهار آتش کمک می کند و همچنین باعث یخ زدن لوله ها می شود.

او گفت که لوئیزویل و سوپریور، در 9 مایلی شرق بولدر، “فاجعه بار” ترین آسیب را متحمل شدند. ساکنان آن شهرها به همراه ساکنان برومفیلد و وست مینستر در نزدیکی آن روز پنجشنبه دستور خروج از این شهرها را صادر کردند.

آقای پلیس گفت، اگرچه شمارش رسمی فوری از تعداد افراد آواره در نهایت وجود ندارد، اما در حال حاضر حدود 200 نفر در پناهگاه های اضطراری در این شهرستان زندگی می کنند.

پناهجویان روز پنجشنبه از طریق یک منطقه آتش نشانی زیر ابری در آسمان فرار کردند، بدون اینکه بدانند خانه هایشان یک شبه آماده خواهد شد یا خیر. جاده‌ها و بزرگراه‌ها در منطقه متروی دنور به دلیل تلاش هزاران نفر از ساکنان برای فرار مسدود شد.

جان استاین که سگش را در حال راه رفتن در سوپریور دید که دود را در منطقه دید و صدای آژیر را شنید، گفت: “حدود یک ساعت طول کشید تا از محله خود خارج شویم – این یک انسداد کامل بود.”

توماس ماکسول، 25 ساله، پنجشنبه گفت که نمی‌دانست خانه والدینش در لوئیزویل هنوز پابرجاست یا خیر. آقای ماکسول که در کالیفرنیا زندگی می کند، در حالی که در تعطیلات خود در اسپانیا بود، برای آنها سگ بزرگ می کرد. نیمه شب آنها را از خواب بیدار کرد و متوجه شد که با دو سگش به هتل رفته است.

مکسول گفت: “این دیوانه کننده است که چقدر سریع این اتفاق افتاد.” “من همیشه در مورد آتش سوزی های جنگلی در کالیفرنیا می خوانم. الان دارم تجربه می کنم. خیلی متفاوت است.”

آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها در غرب آمریکا بدتر می‌شوند – به سرعت افزایش می‌یابند، به سرعت گسترش می‌یابند و به ارتفاعات کوهستانی می‌رسند که زمانی برای آتش‌سوزی شدید خیس و سرد بودند. اتفاقی که زمانی یک رویداد فصلی بود در طول سال به یک تهدید تبدیل شده است و آتش‌سوزی‌ها دیرتر در پاییز و زمستان می‌سوزند.

تحقیقات اخیر حاکی از آن است که گرما و خشکسالی مرتبط با گرمایش جهانی دلیل اصلی افزایش آتش‌سوزی‌های بزرگ و شدید است، زیرا ماهیت بارندگی مختل می‌شود، برف‌ها به سرعت آب می‌شوند و مراتع و جنگل‌ها می‌سوزند.

در تابستان 2020، سه مورد از بزرگترین آتش سوزی های جنگلی در تاریخ کلرادو آتش گرفت که هر کدام بیش از 200000 هکتار را سوزاند. پلیس گفت. او گفت اما آتش‌سوزی‌ها جنگل‌ها و زمین‌های متعلق به فدرال را سوزاند و آتش‌سوزی روز پنجشنبه توسعه حومه شهر و میدان‌های خرید را ویران کرد.

آنجلیکا کالیکا، 36 ساله، از برومفیلد، گفت: “در یک هزاره، من فقط به بیرون نگاه می کنم و تغییرات آب و هوا را می بینم. “من مشتاقانه منتظر آینده ام هستم. من در کلرادو بزرگ شدم و کریسمس برفی و تابستان 60 درجه را اینجا گذراندم. اما، برای من، این لحظه ای است تا در مورد تغییرات آب و هوایی فکر کنم، زیرا آتش سوزی در خارج از خانه من فوران می کند.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما