به روز رسانی زنده کانادا: پلیس شروع به دستگیری سازمان دهندگان اعتراض کرد.

[ad_1]

تصویرپلیس با تجهیزات ضد شورش به تظاهرات روز پنجشنبه یورش برد و صدها معترض را با کامیون بیرون کشید.
اعتبار …برت گانلاک برای نیویورک تایمز

پلیس شروع به دستگیری برخی از افراد در مرکز اتاوا، پایتخت کانادا کرده است و انتظار می‌رود شکایات دیگری برای حذف پیام‌های هفتگی اعتراضات صورت گیرد.

به گفته داگنی پاول، سخنگوی تظاهرات، در میان دستگیرشدگان پنج شنبه شب، تامارا لیچ 47 ساله، یکی از سازمان دهندگان اصلی تظاهرات بود.

خانم. پاول این دستگیری را “کاملاً بی اساس و توهین به هر لیبرال دموکراسی” خواند، هرچند جای تعجب نیست.

خانم. لیچ به عنوان یک چهره عمومی در برابر بیماری همه گیر و برجسته ترین رهبر کاروان رانندگان کامیون ظاهر شده است. او یک مربی سابق تناسب اندام است که در بخش انرژی کار کرده است و در گروه “Blind Monday” در مدیسون هیت آلبرتا آواز خوانده و گیتار زده است. او همچنین یکی از اعضای ارشد یک حزب منشعب بود که از جدایی استان های غربی کانادا حمایت می کرد.

در طول اعتراضات، خانم لیچ، که با لحن علنی سنجیده صحبت می کند، در به کارگیری رسانه های اجتماعی – و خوراک توییتر خود – برای تشدید شکایات معترضان تخصص دارد.

سخنگوی معترضان تایید کرد که پلیس همچنین بعدازظهر پنجشنبه یکی دیگر از ناظم ها، کریس باربر را دستگیر کرد.

مقامات برای روزها سیگنال می دهند که آنچه به عنوان واکنش آهسته توسط سازمان های مجری قانون مورد انتقاد قرار می گرفت به زودی پایان خواهد یافت و روز پنجشنبه پلیس شهری، استانی و ملی به اتاوا یورش برد.گرد بسیج شد تا تعطیلی را آماده کند. افسران در حال تجمع در یک مرکز همایش نزدیک فرودگاه و در هتل های بزرگ در محدوده شهر دیده شدند.

بعد از ظهر پنجشنبه، استیو بل، رئیس موقت سرویس پلیس اتاوا، گفت: “اقدامی قریب الوقوع است” و افزود که پلیس متعهد به پایان دادن به “اشغال غیرقانونی” است.

پلیس با تجهیزات ضدشورش به تجمع روز پنجشنبه یورش برد و صدها معترض را با کامیون بیرون کشید. پلیس با تجهیزات ضدشورش به تظاهرات روز پنجشنبه یورش برد و صدها معترض را با کامیون خارج کرد. بسته است.

مقامات همچنین تمام مسیرهای مرکز شهر در بزرگراه ترانس کانادا، بزرگراه کراس تاون اتاوا را بستند. از شامگاه پنجشنبه، ناآرامی گسترده ای در بسیاری از نقاط شهر رخ داد.

در تپه پارلمان، باران شدید اتاوا را در بیشتر روز خیس کرد و به برف تبدیل شد و معترضان منحرف به خیابان ها ریختند و برخی از آنها در حال رقصیدن بودند. “آیا به کاری که انجام می دهید افتخار می کنید؟”

درست بعد از ساعت 8 بعد از ظهر، یک نیمه کامیون زرد رنگ ولوو داوطلب شد تا میدان کنفدراسیون – که یادبود جنگ ملی را احاطه کرده است – را ترک کند که پلیس با راننده تماس گرفت. در حالی که راننده کامیون قبل از خروج برای آخرین بار در را باز کرد، معترضان پلیس را سرزنش کردند و از او تشکر کردند.

معترضان گفتند که پیامک هایی را از ایستگاه پلیس دریافت کرده اند که می خواست با راننده مداخله کند. این دومین کامیونی بود که روز پنجشنبه منطقه را ترک کرد.

پلیس با تجهیزات ضد شورش به تظاهرات روز چهارشنبه یورش برد و صدها معترض را با کامیون بیرون کشید. پلیس با تجهیزات ضد شورش به تظاهرات روز چهارشنبه یورش برد و صدها معترض را با کامیون بیرون کشید. آنها معترضان را تهدید به دستگیری، مصادره خودروهایشان و اعمال جریمه های دیگر کردند.

در نشانه ای از ناامیدی عمیق از اعتراضات، دامنه شکایت دسته جمعی علیه معترضان روز پنجشنبه به کارگران و مشاغل بیشتری که معیشت آنها تحت تأثیر اعتراضات قرار گرفته است، گسترش داد. در مجموع، این دعوا به دنبال غرامت حدود 306 میلیون C برای درآمد از دست رفته است.

در هفته‌های اخیر، کامیون‌داران و حامیان آنها گذرگاه‌های اصلی مرزی و سایر مسیرها را مسدود کرده‌اند که باعث اختلال در تجارت و کاهش سرعت خودروسازان شده است. برخی موانع در اتاوا و آزار و اذیت ساکنان، ایجاد سکوت 24 ساعته در مناطق مسکونی آرام. در حالی که بسیاری از معترضان به گروه های خارجی تعلق دارند، برخی دیگر از محدودیت های همه گیر خسته شده اند. خشونت فیزیکی نادر است.

ساکنان اتاوا و بسیاری از کانادایی ها از واکنش کند پلیس ناامید شده اند و اوایل این هفته رئیس پلیس اتاوا در بحبوحه انتقاد از اجرای قانون استعفا داد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو این هفته گامی غیرعادی برای اعلام وضعیت اضطراری نظم عمومی ملی – اولین مورد در نوع خود در نیم قرن اخیر – برای پایان دادن به اعتراضات برداشت. این اقدام خواستار پلیس قوی تر در سراسر کشور با هدف جمع آوری کمک های مالی برای معترضان که یک فعالیت مجرمانه تلقی می شود و حساب های بانکی شخصی و تجاری معترضان است.

آقای ترودو روز پنجشنبه در مجلس عوام از معترضان خواست به خانه بازگردند. او گفت: «زمان توقف این فعالیت های غیرقانونی و خطرناک، از جمله در اتاوا فرا رسیده است.

سارا موسلین نیر و ناتالی کیتروف گزارش همکاری

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما