شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22

[ad_1]

در رفتن در میان پرچمداران تازه عرضه شده، شیائومی 12 و گلکسی اس 22 جمع و جور با هم رقابت سختی برای جذب مشتریان دارند. در ادامه مشخصات این دو دستگاه به طور کامل مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش فرارو، بسیاری از مصرف کنندگان سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا جدید را دوست دارند، اما قیمت بالای این محصول مانع از دسترسی آنها به این پرچمدار می شود. برای آن دسته از مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ را دریافت کنند، اما قیمت ارزان‌تری می‌خواهند، سامسونگ گلکسی S22 قطعا انتخاب بهتری است.

این نسخه استاندارد علاوه بر مقرون به صرفه بودن، دستگاهی بسیار جمع و جور و یکی از فشرده ترین پرچمداران موجود است. اما آیا می توان در مورد گوشی های جمع و جور صحبت کرد و از شیائومی 12 که سرسخت ترین رقیب گلکسی اس 22 سامسونگ است صحبتی نکرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های این دو رقیب شاخص و مقایسه ویژگی های آن ها می پردازیم. ابتدا مشخصات شیائومی 12 و گلکسی اس 22 در جدول زیر آورده شده است.

شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22

طراحی

شیائومی 12 و سامسونگ گلکسی اس 22 هر دو با طراحی عالی عرضه می شوند. آنها از مواد درجه یک ساخته شده اند و زیبایی واقعی دارند. من شخصاً سامسونگ گلکسی S22 را به دلایل مختلف ترجیح می دهم. اول اینکه ابعاد این گوشی کوچکتر و جمع و جورتر است. همچنین ۱۲ برابر نازک‌تر و سبک‌تر از شیائومی است. آخرین فاکتور مهم کیفیت ساخت خوب این دستگاه است.

Samsung Galaxy S22 دارای محافظ گوریلا گلس Victus Plus و پنل پشتی شیشه ای محکم با فریم آلومینیومی است. همچنین این گوشی در گواهی IP دارای امتیاز 68 می باشد. این امتیاز که بالاترین امتیاز ممکن است، نشان دهنده ضد آب بودن دستگاه و ضد گرد و غبار بودن آن است.

در آخر باید اضافه کنیم که به گفته سامسونگ این گوشی با فریم آلومینیومی مستحکم خود در برابر افتادن، ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است. از سوی دیگر، متأسفانه پرچمدار شیائومی 12 هیچ گونه گواهینامه آب و گرد و غبار ارائه نمی دهد.

نمایش دادن

صفحه نمایش شیائومی 12 حداقل از نظر ویژگی های روی کاغذ بهتر به نظر می رسد. شیائومی 12 دارای پنل OLED با یک میلیارد رنگ، قطر 6.28 اینچ، وضوح فول اچ دی + وضوح 2400 در 1080 پیکسل، گواهینامه HDR10 +، قابلیت Dolby Vision و نرخ تجدید 120 هرتز است. از سوی دیگر، اگرچه پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 22 پوشش رنگی میلیاردی ارائه نمی دهد، اما صفحه نمایش آن همچنان بسیار خوب است. این صفحه نمایش دارای محافظ Gorilla Glass Vectus Plus است که شیشه پنل جلویی را تقویت می کند. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک سامسونگ نیز بهتر از رقیب پرچمدار شیائومی است.

از نظر قابلیت های صوتی، هر دو گوشی دارای بلندگوهای استریو هستند که توسط برندهای عالی صدا تنظیم شده اند. شیائومی با هارمن کاردون و سامسونگ با AKG شریک شده اند.

شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22

سخت افزار و نرم افزار

پرچمدار شیائومی 12 سخت افزار بهتری نسبت به سامسونگ گلکسی اس 22 ارائه می دهد. این دستگاه از نسل اول پردازنده اسنپدراگون 8 با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می کند. گلکسی اس 22 همچنین دارای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 است.

اما این فقط برای چند بازار منتخب صدق می کند و سایر بازارها از پردازنده اگزینوس 2200 سامسونگ استفاده می کنند که ویژگی هایی مشابه اسنپدراگون 8 نسل 1 دارد. این پردازنده تنها با 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. همانطور که مشاهده می شود، پرچمدار شیائومی رم بیشتری ارائه می دهد. با این حال، نباید به این مزیت جزئی سخت افزار توجه زیادی کرد. از آنجایی که این گوشی ها چیپست یکسانی دارند یا در برخی بازارها دقیقاً مشابه هستند، عملکرد یکسانی را ارائه می دهند.

بدیهی است که هر گوشی اندرویدی دارای 12 سیستم عامل نصب شده است. این سیستم عامل بر روی پرچمدار شیائومی با رابط کاربری MIUI 13 و در پرچمدار سامسونگ با رابط کاربری One UI 4 سفارشی شده است.

دوربین

برنده رقابت دوربین قطعا سامسونگ گلکسی اس 22 است. درست مانند شیائومی 12، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS (تثبیت کننده اپتیکال تصویر) دارد، اما سنسورهای ثانویه آن در واقع بهتر هستند. Samsung Galaxy S22 دارای سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. در مقابل، پرچمدار شیائومی دارای دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور تله فوتو ماکرو 5 مگاپیکسلی است.

شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22

باتری

شیائومی 12 عمر باتری طولانی دارد. این عمر نه به دلیل عملکرد بهتر این گوشی بلکه به خاطر باتری بزرگتر است. باتری پرچمدار شیائومی یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که از باتری 3700 میلی آمپر ساعتی سامسونگ گلکسی اس 22 قدرتمندتر است. علاوه بر این، پرچمدار شیائومی به لطف شارژ سریع سیمی 67 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی، شارژ سریع را ارائه می دهد. بنابراین قطعاً از نظر عمر باتری و سرعت شارژ بهتر از پرچمدار شیائومی است.

قیمت

قطعاً یک عامل بسیار تأثیرگذار در انتخاب قیمت است. شیائومی 12 در بازار آسیا 739 دلار قیمت دارد و هنوز در سطح جهانی عرضه نشده است. از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی اس 22 در بازار جهانی از 799 عالمی شروع می شود.

نتیجه

به طور کلی، پرچمدار شیائومی 12 مزایایی مانند سخت افزار بهتر، شارژ سریع تر، باتری بزرگتر و بلستر IR دارد. عیب اصلی این پرچمدار در برابر حریف ضد آب نبودن آن است. در مقابل، پرچمدار سامسونگ گلکسی S22 دارای مزایایی مانند دوربین بهتر، قابلیت ضد آب و گرد و غبار، اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک و کیفیت ساخت بهتر است. عیب این گوشی از نظر باتری این است که نسبت به رقیب کوچکتر است و کندتر شارژ می شود.

در نهایت و به عنوان یک جمع بندی کلی باید گفت که انتخاب بین دستگاه بسیار سخت است و به میزان زیادی به میزان استفاده کاربر بستگی دارد. Xiaomi 12 باتری بزرگتر، سرعت شارژ سریعتر و همچنین صفحه نمایش و سخت افزار کمی بهتر ارائه می دهد، در حالی که Samsung Galaxy S22 دارای دوربین بهتر، کیفیت ساخت بهتر و قابلیت ضد آب است.

منبع: gizmochina

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما