به نظر شما شکر زیاد مصرف می کنیم؟

[ad_1]

شکر در بیشتر رژیم غذایی ما وجود دارد. صبح خود را با چای یا قهوه شیرین شروع می کنیم و در طول روز از شیرین کننده ها استفاده می کنیم.

بر اساس این گزارش، مغز انرژی بیشتری از تمام اعضای بدن مصرف می کند. رایج ترین سوخت گلوکز (قند) است. در عین حال، تمرکز و تفکر مشکل است، زیرا ما از دیابت رنج می بریم. ضمناً مغز ما انرژی لازم برای کار را ندارد. به همین دلیل ما غذاهای شیرین برای خوردن پیدا می کنیم. در حالی که شیرینی ها که یکی از محصولات جانبی شکر هستند برای مغز نیز مضر هستند.

گاهی حتی حواس باعث می شود چیزی را بچشم که واقعاً شیرین نیست. اما بدن ما به آن نیاز دارد. اگر کمی بیشتر بمانیم، ممکن است متوجه شویم که غذا حاوی قند است. به این معنی که شکر طعم شیرینی در زبان ایجاد نمی کند، بلکه قند را مانند قند شیر (لاکتوز) در بدن حمل می کند. در ادامه اثرات منفی مصرف بی رویه شکر، شما را همراهی می کنیم.

. اعتیاد به قند

اعتیاد اغلب به استفاده از هر چیزی گفته می شود. اعتیاد از هر بعد روانی و مادی به ما آسیب می زند. اعتیاد به قند نیز از این فایده مستثنی نیست و ضرر مستقیم آن متوجه مغز است. این اختلال با فعال شدن در مغز خود را نشان می دهد. این به این دلیل است که سلول های مغز به خواب می روند و در برخی موارد می میرند. برخی از مقالات استفاده شده از آلزایمر به عنوان شواهدی از قند بیش از حد استفاده می کنند. شکر باعث سطح هوش و بازیابی اطلاعات در مغز می شود.

جالب است بدانید که نمک و چربی بیش از حد در رژیم غذایی ما همین تأثیر منفی را روی مغز دارد. یک اسب فقیر بهتر از بی اسبی است.

. تأثیر بر شرایط معنوی

شکر بر خلق و خوی افراد و توانایی تحریک احساسات در جوانان تأثیر می گذارد. افرادی که روزانه بیش از حد قند مصرف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند تا اینکه دچار افسردگی و اضطراب شوند.

. تأثیر بر شرایط مادی

قند موجود در رژیم غذایی به تنهایی مغز ما را خسته یا افسرده نمی کند. بلکه سطح حافظه، سرعت واکنش و ذخیره سازی بسیار افزایش می یابد. در واقع ظرفیت مغز با میزان قندی که آنالیز می کند افزایش می یابد.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما