بودجه 1401 معقول است / کسری بودجه سال آینده اندک خواهد بود.

[ad_1]

در رفتن ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه در بهارستان لایحه بودجه سال 1401 را بر اساس جداول در مجلس ارائه کرد. بودجه سال 1401امسال سهم فروش نفت از 349 هزار میلیارد تومان با 9 درصد افزایش به حدود 389 هزار میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که 526 هزار میلیارد تومان برای درآمد مالیاتی در نظر گرفته شده است که 325 می شود. در بودجه سال گذشته هزار میلیارد تومان بوده و 61 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فرارو، 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت به بشکه ای 60 هزار و 60 بشکه صادر می شود و در بودجه سال آینده 23 هزار و 23 هزار بشکه در نظر گرفته شده است. همچنین پیش بینی می شود تعداد قابل توجهی از صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی در بودجه سال آینده بازپرداخت شود و مجموع آن به حدود 200 هزار میلیارد تومان برسد.

این زمانی است که دولت در سال آینده تصمیم می گیرد. ارز 4200 تومان از سوی دیگر علاوه بر دارو و گندم، منابع حاصل از انتشار 4200 تومانی به صورت یارانه نقدی در اختیار مردم قرار می گیرد که ممکن است دولت 150 هزار تومان به یارانه نقدی 250 هزار تومانی اضافه کند. .

همچنین حداقل دستمزد سال 1401 با 29 درصد افزایش از 3.5 میلیون تومان به 4.5 میلیون تومان رسیده است.

بودجه 1401;  از افزایش متوسط ​​10 درصدی حقوق کارکنان به یارانه 150 هزار تومانیدولت سعی کرده انضباط مالی را در بودجه حفظ کند.
تنها شهروند حرفه ای که در مسائل اقتصادی تخصص دارد گفتگو با فرارو وی با بیان اینکه بر اساس جداول بودجه سال آینده سقف بودجه یک هزار و 372 میلیارد تومان خواهد بود، گفت: دولت تلاش زیادی برای اجرای فاینانس در بودجه سالانه و جلوگیری از کسری شدید بودجه داشته است. از این نظر کسری بودجه دولت در سال جاری حدود 400 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: دولت با توجه به بازپرداخت هزینه های خود مجاز شد طبق بودجه سال جاری 135 هزار میلیارد تومان سقف ضمانت بدهی صادر کند که با رعایت این سقف، دولت اقدام به انتشار اوراق کرد و با افزایش آستانه فروش موافقت کرد. 270 هزار میلیارد تومان بودجه خود را تامین کند، از سوی دیگر درآمد حاصل از فروش نفت در بودجه سال آینده به حدود 400 هزار میلیارد تومان رسیده است که امسال این رقم 349 هزار میلیارد تومان بوده است.

شقاقی تصریح کرد: علاوه بر این درآمد مالیاتی در حدود 520 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در بودجه امسال 325 هزار میلیارد تومان بوده است و به نظر من درآمد مالیاتی سال آینده در این زمینه است و ارقام فروش نفت نیز واقعی است و منطقی و قابل احساس است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه فروش اوراق بدهی در سال آینده کاهش یافته است، افزود: درآمدهای دولت تعیین شده است. از نظر بودجه، 1372 میلیارد تومان باقی مانده از این رقم قرار است از محل تولید دارایی های دولت و فروش اموال مازاد دولت تامین شود، بنابراین به نظر می رسد کسری بودجه سال آینده بسیار کمتر از امسال باشد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به ادامه مذاکرات هسته ای در وین، به نظر می رسد در نهایت توافق حاصل شود، بودجه روزانه 60 60 هزینه خواهد داشت، بنابراین می توان گفت که فروش نفت می تواند درآمد بیشتری داشته باشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که قیمت های بعدی نفت بالای 7070 در سال باقی خواهد ماند.این روند می تواند قابل توجه باشد، زیرا بودجه قیمت فروش هر بشکه نفت را 60 دلار تعیین می کند.

این کارشناس اقتصادی درباره حذف ارز 4200 تومانی در سال آینده نیز گفت: ارز دارویی و گندم باید حفظ شود و پنج قلم دیگر که امروز ارز 4200 تومانی دریافت کرده اند از این چرخه خارج می شوند و به نظر من سال 4200 تومان برای رفع وضعیت دلار موجود است و دولت می تواند در خصوص نان کمک های دیگری به مردم بکند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما