تاکنون 1400 ایرانی از طریق مرز اوکراین وارد لهستان شده اند.

[ad_1]

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگوی تلفنی از تلاش های دولت لهستان در آوارگی جنگ اوکراین و جابجایی پناهجویان به ویژه ایرانیان تشکر کرد.

زبیگنیو رائو وزیر امور خارجه لهستان نیز به پیشینه تاریخی روابط دو کشور به ویژه میهمان نوازی انسانی مردم ایران از مهاجران لهستانی در طول جنگ جهانی دوم اشاره کرد و این روابط را برای هر دو طرف محترم دانست. وارد شد. حوادث تلخ در مرز اوکراین با لهستان و تلاش مقامات ما برای کمک به آنها پس از خروج از لهستان خاطره خوبی است.

امیرعبداللهیان همچنین وجود مجموعه ای از نگرش های مثبت بین مردم دو کشور را در روابط دیرینه دو دولت مهم دانست و آمادگی ایران برای برگزاری مراسم مشترک را یادآور شد.

وی به ارسال کمک های بشردوستانه با همکاری هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ اشاره کرد و اعلام کرد که آماده ارسال کمک های بشردوستانه به آوارگان اوکراین است.

امیر عبداللهیان با تشریح موضع ایران در خصوص حل بحران اوکراین از طریق راه حل سیاسی، افزود: بر اساس اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و بدون اتخاذ استاندارد دوگانه، جنگی را در اوکراین و یمن آغاز نخواهیم کرد. چه در افغانستان و چه در هر جای دنیا. «ما راه حل را نمی دانیم.

زبیگنیو رائو همچنین بر لزوم ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای ارائه کمک های غذایی و پزشکی به تخلیه زنان و کودکان و آوارگان در اوکراین تاکید کرد.لهستان تاکنون 1.5 میلیون پناهنده از اوکراین را پذیرفته است و این تعداد احتمالاً به این تعداد خواهد رسید. 5 میلیون، با تاکید بر حمایت بین المللی از همسایگان اوکراین.

وزیر امور خارجه لهستان از استقرار تیم امدادرسان ایرانی در لهستان برای کمک به پناهجویان با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو و واحد همکاری منطقه ای وزارت امور خارجه لهستان استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که جامعه بین المللی کمک های بیشتری را در این زمینه ارائه دهد. معاونت. افزایش کمک های بشردوستانه به اوکراین و همسایگانش.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما