تذکر دسته جمعی طلاب و روحانیون به امیر عبداللهیان

[ad_1]

جمعی از طلاب، طلاب و اساتید حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای خطاب به امیر عبداللهیان، مذاکره مستقیم ایران و آمریکا را به ضرر کشورشان و به نفع مردم آمریکا دانستند.

به گزارش فارس، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

نام خدا

کسانی که با آنها عهد می بندند، پس با همه مردگان عهد می شکنند و شکست نمی خورند (56 / انفال).

افرادی که شما با آنها توافق کرده اید یکی پس از دیگری توافق را زیر پا می گذارند و برایشان مهم نیست.

جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سلام

چند روزی است که سخنان عجیبی که در مورد مذاکره مستقیم با آمریکا می گویید باعث تعجب و ناراحتی دوستداران نظم و انقلاب و دولت تندرو و جهادی آقای ریس شده است.

در یک جمله شگفت‌انگیز گفتید: اگر در روند مذاکره به مرحله‌ای برسیم که برای برقراری ارتباط با آمریکا مستلزم توافق خوب باشد، آن را نادیده نخواهیم گرفت!!

شری امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه

از دولت آقای رسی و وزارت امور خارجه دولت انقلاب انتظار نمی رفت که اشتباهات دولت روحانی و ظریف را به خصوص در مذاکرات تکرار کنند و از این اشتباهات درس بگیرند، اما متأسفانه تعجب می کنیم که شما هم همین اشتباه را دنبال می کنید. مسیر و رسما !

آقای امیر عبداللهیان

اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار با دولت روحانی است که در همان دیدار تاکید کردند که همه به ویژه دولت آینده و سیاستمداران آینده باید از اشتباهات دولت روحانی درس بگیرند. در همان جلسه: در گفتگو با شما و مردم تکرار کردم و اکنون هم تکرار می کنم; این تجربه ناباوری غربی هاست. نسل های آینده باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت [روحانی] معلوم شد که ایمان به غرب کارساز نیست. آنها به ما کمک نمی کنند و هر کجا که بتوانند آنها را می کشند. جایی که حمله نمی کنند، نمی توانند; هر جا ممکن است ضربه بزنید؛ این یک تجربه بسیار مهم است … این طور است. این یک تجربه است؛ این تجربه [است برای] دولت های آینده، حاکمان آینده.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شری

چرا می خواهید همان بی گناهی و اشتباه منشی و دولت شکننده را که به صراحت از سوی رهبر معظم انقلاب نهی شده و خلاف منطق و عقلانیت مذاکره است، تکرار کنید؟

در حال حاضر چه سودی برای مذاکره مستقیم با آمریکا که رسما از برجام خارج شده، برای آمریکا مضر و سودمند است نه ما.

دلیل ناکارآمدی آن برای ما واضح است، زیرا سیاست جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مذاکره بیان می‌کند که لغو تحریم‌ها باید در عمل انجام شود، نه روی کاغذ و تضمین‌ها و راستی‌آزمایی‌ها و سپس آمریکایی‌ها می‌توانند به عنوان عضو به برجام بازگردند. .

اکنون قبل از این که این روند انجام شود، مذاکرات مستقیمی با مردم آمریکا انجام خواهد شد، منافع مستقیماً به نفع آنها خواهد بود و برگه های برنده ما سوخته و بازنده خواهیم شد.

از جنابعالی انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به اصلاح این بیانیه غیرمنطقی اقدام نموده و روند مذاکرات را بر اساس سیاست و چارچوب ابلاغی مقام معظم رهبری ادامه دهید.

ما نیز متعجب و مورد انتقاد مجلس انقلاب هستیم که پس از این اظهارات ناشایست وزیر امور خارجه اقدام لازم را انجام نداده است که مجلس انقلاب باید در این زمینه موضع جدی بگیرد.

باید توجه داشت که تمام تلاش همه مسئولین باید حل مشکلات مردم باشد، باید به درستی انجام شود، نباید به صورت غیرضروری و بدون رعایت مصالح سعی در حل مشکلات داشته باشند. مردم و کشورها، حل خواهد شد، نه به نفع مردم.

درود و رحمت بر روح مطهر حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب به ویژه روح حاج قاسم سلیمانی که جایش خالی است و لعنت خدا بر قاتلانشان که در انتظار تغییر شدید.

والآقبة للمتقین

جمعی از علما، طلاب و اساتید حوزه علمیه کوم

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما