(تصاویر) اولین هزارپا واقعی را پیدا کنید

[ad_1]

در رفتن زیست شناسان حشره ای را در بخش غربی استرالیا کشف کرده اند که به معنای واقعی کلمه بیش از هزار پا ارتفاع دارد و بنابراین می توان گفت که اولین هزارپا واقعی پیدا شد.

به گزارش فرارو، اولین هزارپا “واقعی” 1306 فوت طول دارد و در 60 متری زیر زمین در منطقه معدنی در منطقه گلدفیلد شرقی در استرالیای غربی پیدا شد. محقق این گونه جدید، دکتر. Eumillipes persephone با اشاره به الهه یونانی عالم اموات، پرسفون، تحت عنوان. این حشره رکورد قبلی 750 فوتی را که در مرکز کالیفرنیا یافت شده بود، شکست.

تیمی از محققان در حین ارزیابی اثرات زیست محیطی بر روی زمین، هزارپا را کشف کردند. دکتر. برونو بوزاتو، زیست شناس زیست محیطی در بنلونگیا، این کشف را “نعمت پنهان” توصیف کرد. “این حیوانات بسیار منحصر به فرد هستند؛ بوزاتو گفت:” بنابراین به محض اینکه متوجه شدم چقدر طولانی هستند، گفتم که این حیوانات باید چیز کاملاً متفاوتی باشند.

ابتدا هزارپا واقعی را پیدا کنید

بدن این گونه بلند، نخ مانند با 330 قسمت با پاهای کوتاه و سر مخروطی شکل است. همچنین مانند سایر حیواناتی که در تاریکی دائمی زندگی می کنند، کور و رنگ پریده است. دانشیار و کارشناس آفات در CSIRO، Dr. به گفته خوانیتا رودریگز، گونه‌های جدید تکامل یافته‌اند تا حرکت در زیر زمین را آسان‌تر کنند. او گفت: “هرچه حشره بزرگتر باشد، قدرت بیشتری برای حرکت به جلو خواهد داشت.” وی افزود هزارپا همچنین به بیش از 300 قسمت بدن قدرت بیشتری می دهد تا در مناطق صخره ای مانند سنگ های کوچک حرکت کند.

با این حال، اطلاعات کمی در مورد این گونه های جدید وجود دارد. تجزیه و تحلیل ژنتیکی نشان داده است که اگرچه Eumilips persephone شباهت‌های فیزیکی زیادی با دارنده رکورد قبلی در کالیفرنیا دارد، اما این دو گونه millipid بسیار دور از هم زندگی می‌کنند. رودریگز گفت که بیش از 2000 گونه شناخته شده هزارپا در استرالیا وجود دارد و تعداد واقعی گونه ها می تواند به 4000 برسد. رودریگز گفت، در مقایسه، میلیپید پرتغالی، یک گونه مهاجم رایج استرالیایی که معمولاً پس از بارندگی شدید به تعداد زیاد ظاهر می شود، دارای بدنی 25 قسمتی است. در مجموع، تیم هشت هزار فوت پرسفون Eumillipes را در سه سوراخ به عمق 15 تا 60 متر پیدا کرد. رودریگز گفت که کشف این گونه جدید در زمین شگفت انگیز است. وی گفت: اگرچه برخی هزارپاها در غارها زندگی می کنند، اما بیشتر آنها روی سطح زندگی می کنند و مواد آلی را مانند بستر برگ تجزیه می کنند.

ابتدا هزارپا واقعی را پیدا کنید

بوزاتو گفت: «تعداد بسیار کمی از مردم می دانند که بخش بزرگی از تنوع زیستی استرالیا هنوز شناسایی نشده است. رودریگز و همکارانش در CSIRO در حال مطالعه مواد شیمیایی تولید شده توسط هزارپاهای استرالیایی هستند. وی گفت: ما در حال آزمایش آنها هستیم تا ببینیم آیا آنها توانایی آنتی بیوتیکی در برابر عوامل بیماری زا با مقاومت آنتی بیوتیکی بالا دارند یا خیر. لازم به ذکر است که تحقیقات در مورد هزارپا جدید در مجله معتبر Scientific Reports منتشر شده است.

منبع: حامی

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما