طرز تهیه دسر شیر دو رنگ

[ad_1]

در رفتن دسرها جزء مهمی از مهمانی ها هستند و یکی از اصلی ترین غذاهای لذیذ رستوران هستند. دسرها معمولا بعد از غذا سرو می شوند. زیرا شیرینی موجود در آنها به هضم بهتر غذا کمک می کند و عصری دلپذیر همراه با چای و قهوه محسوب می شود. دسر شیر دو رنگ یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که به دلیل داشتن شیر سرشار از کلسیم و مواد مغذی بوده و میان وعده یا میان وعده مفیدی برای کودکان خواهد بود.

به گزارش فرارو، آرد سفید، کره، شکر و نشاسته ذرت مخلوط با شیر گزینه ای بسیار شیک و دلپذیر برای پذیرایی در مهمانی ها و جشن های خوشمزه است. مصرف کنندگان عزیز، این مقاله طرز تهیه دسر شیر دو رنگ در خانه را به روشی بسیار آسان، نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن را به شما نشان می دهد.

مواد لازم برای تهیه لایه سفید دسر

کره: 125 گرم
شیر: 4 فنجان
آرد سفید: 1 پیمانه
شکر: نصف پیمانه
وانیل: نصف قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه کراست دسر شکلاتی

شیر: 2 لیوان
آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری قرمز
نشاسته ذرت: 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای: 50 گرم
شکر: یک چهارم مقیاس

نکات مواد خام

نشاسته ذرت

نکاتی در مورد نشاسته ذرت

نشاسته ذرت مانند آرد و به رنگ سفید است. نشاسته ذرت نیز بافت نرمی دارد، بنابراین اگر مقداری از آن را بین انگشتان خود بمالید، صدای جیغی خواهید شنید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسرها و غذاها عنصر تمرکز است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت متفاوت است و نمی توان آن را جایگزین کرد. نشاسته ذرت را می توان از فروشگاه های قنادی در بسته بندی های بهداشتی تهیه کرد.

نکات شکلاتی

شکلات

برای تهیه این دسر می توانید از شکلات شیرین یا شکلات تلخ استفاده کنید و این بستگی به ذائقه شما دارد.

طرز تهیه دسر شیر دو رنگ

1- برای تهیه یک لایه سفید کره که از قبل به دمای محیط رسیده است ابتدا آن را در قابلمه مناسبی گذاشته و روی اجاق قرار دهید تا ذوب شود. سپس آرد را اضافه کنید و بلافاصله هم بزنید تا گلوله نشود و حدود 2 دقیقه آرد را مدام هم بزنید تا کره آب شود.

۲- در این مرحله شکر را به همراه شیر به مواد فوق اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا غلیظ شود و قوام بیاید. سپس وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. حالا اجاق گاز را خاموش کنید و دسر را در لیوان های مخصوص یا ظرف های شیشه ای قرار دهید، تا زمانی که لیوان یا ظرف نیمه پر و نیمه خالی شود.

دو رنگ شیرین

3- لایه سفید را کنار بگذارید تا خنک شود و در این فاصله لایه شکلاتی را برای دسر آماده کنید. برای این کار آرد سفید + پودر کاکائو + شکر + نشاسته ذرت را به قابلمه اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. سپس کمی شیر به این مواد اضافه کنید و همزمان هم بزنید تا یکدست شود.

4- قابلمه را روی حرارت متوسط ​​اجاق گاز قرار دهید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط به غلظت کافی برسد. بعد از اینکه مایه غلیظ شد و چند بار به جوش آمد، اجاق گاز را خاموش کرده و تکه های شکلات را در قابلمه بریزید و تکان دهید تا شکلات به طور یکنواخت در مایه حل شود. وقتی لایه شکلاتی شما کمی از روی حرارت افتاد، آن را روی یک لایه سفید در ظرف شیشه ای یا شیرینی قرار دهید و بگذارید خنک شود. سپس ظرف دسر را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر خودش را بگیرد. قبل از سرو روی دسر را با پودر کاکائو تزیین کنید. نوش جان

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما