تعریض یک متری رودخانه ارومیه

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: وزیر نیرو از افزایش یک متری سطح رودخانه ارومیه خبر داد و گفت: تکون 5 هزار و 2 روستای استان با بیش از یک میلیون نفر شبکه آبرسانی سالم و پایدار خواهند داشت و تا پایان آن دولت دوازدهم پاسخگو خواهد بود و تعداد افرادی که در این روند مشارکت داشته اند به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

رضا اردکانیان در مراسم افتتاح پروژه های صنعت برق آبی آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران و اصفهان در قالب هفتگی و چهارمین روز هفته، گفت: دولت هفدهم بقیه مسیر را ادامه می دهد و در این ریل کار می کند.

وی همچنین سالروز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش را به ملت ایران و جبهه مقاومت تسلیت گفت و افتتاح شد و مردم امروز و فردا از این طرح ها بهره مند می شدند.

وزیر نرو گفت: امسال قول داده ایم که علاوه بر پروژه های مختلف که هر روز به ثمر می نشیند و با سرمایه گذاری ارتدکس چند هزار میلیارد تومان، حجم عظیمی از آب و برق و فاضلاب را در اختیار مردم قرار دهیم. طرح عالی نتیجه داده است

به گفته اردکانیان، پروژه بزرگ دیگر که عمدتاً شامل طرح ها و آثار سازه ای و عددی است تا پایان امسال افتتاح می شود.

وی همچنین به تاسیس شرکت مهندسی آب و فاضلاب در یازدهمین ماه سال (9 سال پیش) اشاره کرد و گفت: یکی از دوران طلایی فعالیت های گسترش جمهوری اسلامی ایران بودم و امروز ما بخشی از کشور هستند که از نظر آب و فاضلاب شهری در مقیاس جهانی قرار دارند.

وزیر نرو با اشاره به ساخت شرکت های آب و فاضلاب در مناطق شهری و روستایی گفت: کمتر از یک سال بعد این گروه از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره مند شد.

وی گفت: همچنین پروژه های کوچک مقیاس در استان های مازندران و اصفهان، اداره پست و شبکه های توزیع در استان اردبیل افتتاح می شود و آبیاری و زهکشی کرم آباد یا ارس غربی در مساحت 3 متراژ است. هزار و 6 هکتار. این ماموریت اصلی وزارت نیرو است و وزارت کشاورزی نیز به سهم خود در شبکه های فرعی مشغول است که با تکمیل آن به دست روستاییان خواهد رسید.

اردکانیان درباره سد کنیسیب افزودند: این سد عظیم و مهم با سرمایه گذاری 2 میلیارد تومانی ظرفیت انتقال 3 میلیون متر مکعب آب سازمان یافته به ارومیه را به مدت یک سال دارد.

وزیر نرو ادامه داد: توان تنظیم سد بیش از 1 میلیون است که مابقی آن بر اساس هزینه های زیست محیطی و معیشتی تعریف می شود.

وی همچنین گفت: در سال سوم ارومیه در دو سال بین 3 تا 4 سال با وجود بارندگی های متعدد، هر ساله سطح دریا را به طور متوسط ​​5 سانتی متر رساندیم، در صورتی که این روند ادامه پیدا نکند و درمان ادامه یابد. شروع نشه بعد دریا میگذره خشک بود

وی گفت: در نتیجه فعالیت هایی که در مدت 3 سال صورت گرفته است، خوشبختانه سالانه 3 سانتی متر سطح آب دریا را افزایش می دهیم که به یک میلیارد و یک میلیون مترمکعب رسیده است.

به گفته وزیر نیرو، بیشترین کار توسط همه دستگاه ها و وظیفه ما به عنوان وزارت نیرو در احیای دریای ارومیه، ساخت آب از مجموعه های آبی موجود و تامین 2 میلیارد و 2 میلیارد تومان انجام شده است. میلیون متر مکعب آب برای حفاظت از تامین آب مناسب. . البته هزینه کشاورزی نیز تا حد معقولی بالا رفته و حدود 5 درصد در سال بوده است.

اردکانی ها می گویند خانه هایشان برای تصفیه فاضلاب پاکسازی شده تا ادرارشان وارد رودخانه شود. وی گفت: دو پالایشگاه ارومیه و تبریز تا پایان عمر مثمر ثمر خواهند بود.

وی در پاسخ به سوال رئیس جمهور گفت: سطح آب دریا در سال سوم 1.2 سانتی متر و در سال سوم به 1.2 سانتی متر و در سال دهم به 6 سانتی متر رسید. متر افزایش یافته است. بر اساس اعداد و ارقام، ترازو از ابتدای سال یک متر افزایش یافته است.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما