رئیس کمیته المپیک در ماه جاری با پنگ شوآی در پکن دیدار خواهد کرد

[ad_1]


توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن در جمع خبرنگاران سخنرانی می‌کند.

آن کریستین پوژولات / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آن کریستین پوژولات / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن در جمع خبرنگاران سخنرانی می‌کند.

آن کریستین پوژولات / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

پکن – توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت که قصد دارد در این ماه با پنگ شوای – ستاره تنیس چینی که یکی از مقامات ارشد سابق حزب جامعه را به تجاوز جنسی متهم کرد – رو در رو ملاقات کند.

باخ گفت که IOC می داند که “او اینجا در پکن زندگی می کند، گزارش می دهد که می تواند آزادانه حرکت کند و با خانواده و دوستانش وقت می گذراند.”

او در ادامه گفت که گام بعدی ملاقات حضوری با وی است تا ما را در مورد رفاه و وضعیت روحی او متقاعد کند.

باخ در یک کنفرانس مطبوعاتی گسترده در آستانه افتتاحیه رسمی بازی های المپیک زمستانی پکن در فوریه با رسانه ها صحبت می کرد. 4.

پنگ سال گذشته پس از رد اتهاماتش علیه یکی از مقامات حزب کمونیست – که نگرانی از امنیت شخصی او در چین را افزایش داد، برای هفته ها ناپدید شد. نوامبر او 2 پست رسانه اجتماعی که این حمله را گزارش می کرد در ابتدا توجه جهانی را به خود جلب کرد. او گفت ژانگ گائولی معاون سابق نخست وزیر او را مجبور به روابط جنسی کرده است.

باخ گفت: اگرچه او و سایر مقامات IOC چندین بار از طریق ویدئو کنفرانس با تنیس باز زن برتر صحبت کرده اند، اما آنها می خواهند او را شخصا ببینند تا از ایمنی او اطمینان حاصل کنند. پنگ یک شماره سابق است. بازیکن رده بندی 1 در مسابقات دونفره زنان که در ویمبلدون در سال 2013 و اوپن فرانسه در سال 2014 عنوان قهرمانی را کسب کرد.

برای دستیابی به این دیدار حضوری، باخ گفت که پنگ وارد حلقه بسته المپیک در این شهر خواهد شد که نیاز به آزمایش منفی ویروس کرونا دارد. اگر متوجه شوند که پنگ قادر به ملاقات حضوری نیست یا اگر گزارش کند که از امنیت خود می ترسد، مشخص نیست، در صورت هر کاری، IOC چه کاری می تواند انجام دهد.

خارج از شرایط پیرامون پنگ، باخ از اتخاذ هر گونه موضعی در مورد مناقشات مربوط به میزبانی بازی های زمستانی در چین – کشوری که در آن موارد نقض حقوق بشر گزارش شده است – و همچنین سایر موضوعات سیاسی اجتناب کرد.

باخ گفت: «اگر وارد تنش‌ها، اختلافات و تقابل‌های قدرت‌های سیاسی می‌شویم، بازی‌ها را به خطر می‌اندازیم.»

موضع IOC جدید نیست.

در آستانه بازی‌ها، IOC از انتقاد از میزبانان چینی و سوابق حقوق بشری این کشور اجتناب کرد و گفت که از نظر سیاسی بی‌طرف خواهد ماند.

دولت ایالات متحده، بریتانیای کبیر و دیگران رفتار با اقلیت اویغور چین را نسل کشی فرهنگی می دانند. گزارش‌های مستمری از تجاوزات علیه تبتی‌ها و تظاهرکنندگان حامی دموکراسی هنگ‌کنگ وجود دارد.

به همین دلیل ایالات متحده و سایر کشورها تحت تحریم دیپلماتیک بازی های زمستانی هستند. با این حال، ورزشکاران ایالات متحده و سایر کشورهای تحریم کننده همچنان در رقابت هستند.

به نظر نمی رسد که هیچ یک از اینها به مرحله باخ یا IOC برسد.

همچنین ادامه پاندمی ویروس کرونا که – برای دومین بار در دو سال گذشته موانع بزرگی را برای ورزشکاران، رسانه ها و سایر پرسنل پکن برای بازی های زمستانی ایجاد نکرده است.

بازی های زمستانی تا فوریه ادامه خواهد داشت. 20.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما