(تصاویر) راز دریاچه رنگارنگ مرده

[ad_1]

در رفتن دریاچه یونچنگ، واقع در استان شانشی چین، در سال های اخیر به لطف عکس های هوایی رنگارنگ مناظر در اینستاگرام و دیگر رسانه های اجتماعی محبوب شده است.

CNN به نقل از فرارو نوشت که دولت چین اکنون می خواهد این محبوبیت آنلاین را به گردشگری واقعی تبدیل کند. در فاز اول این دریاچه برای مسافران داخلی چین تبلیغ می شود.

کمپین های اخیر گردشگری در رسانه های اجتماعی چین، از جمله Weibo و WeChat، از Xiechi به عنوان “دریاچه مرده چین” یاد می کنند و زیبایی و خواص درمانی آن را تبلیغ می کنند.

به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین، یک تبلیغ تلویزیونی چینی برای دریاچه در سال 2019 به این شرح است: «جستجو».

سه نوع دریاچه نمک در جهان وجود دارد: کربنات، کلرید و سولفات. دریای مرده اسرائیل و دریاچه نمک بزرگ یوتا هر دو کلرید هستند. یونچنگ اما به گروه دوم تعلق دارد و سولفات است.

برنی اوون، استاد جغرافیا در دانشگاه باپتیست هنگ کنگ، می گوید: “اگر آب شما دارای سولفات بیشتری نسبت به کلسیم باشد، تمام کلسیم شما تمام شده است. سپس سولفات اضافی خواهید داشت و دریاچه ای از سولفات خواهید داشت.”

Yuncheng همچنین یک دریاچه “حوضه بسته” است، به این معنی که به هیچ رودخانه یا اقیانوسی نمی ریزد، که توضیح می دهد که چرا نمک زیادی در آن وجود دارد.

اوون می‌گوید: “آب با نمک وارد می‌شود. آب تبخیر می‌شود و نمک باقی می‌ماند. آب بیشتری با نمک وارد می‌شود و همان فرآیند تبخیر انجام می‌شود و نمک باقی می‌ماند. هیچ راهی وجود ندارد و این در حال شور شدن است.”

اما رنگ‌های زیبایی که این دریاچه را بین عکاسان محبوب کرده‌اند چطور؟ این رنگ ها مربوط به انواع آبزیان و گیاهان است.

اوون می گوید: «اگر میگوی آب شور دارید، قرمز می شوید. دریاچه های بسیار نمکی سبز یا نارنجی به نظر می رسند.

دریاچه های نمک می توانند به سرعت یخ بزنند، البته نه به سرعت دریاچه های دیگر، زیرا آب شیرین در دمای پایین تری نسبت به آب شیرین یخ می زند.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما