نسخه جدید وین آیا توافق به زودی اعلام می شود؟

[ad_1]

در رفتن در حالی که مذاکرات وین ادامه دارد و هنوز اخبار نهایی و رسمی از این مذاکرات منتشر نشده است، برخی خبرنگاران می گویند متن نهایی این توافق آماده شده و به زودی امضا خواهد شد.

رضا زندی خبرنگار پیشکسوت انرژی در توییتی نوشت: خبر قطعی مبنی بر امضای توافق هسته ای در وین تا ۷۲ ساعت آینده دریافت کردم، نفت ایران در شرایط طلایی به بازار بازمی گردد.

رضا عباسی فعال رسانه ای نیز گفت: متن توافق نهایی مکتوب شده و تنها موضوعی که باقی مانده بحث رزرو ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است. توافقات لازم در وین انجام شده است و اگر نتیجه سفر گروسی باشد. مثبت هستند، گروسی و گروه 5+1 به طور رسمی توافق را طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام خواهند کرد.

شب گذشته اعلام شد که مدیرکل آژانس روز شنبه به تهران سفر می کند تا درباره برخی مسائل با مقامات ایرانی گفتگو کند.

اولیانوف، نماینده روسیه در این مذاکرات عصر امروز در توییتر نوشت: فردا یازدهمین سالگرد آغاز مذاکرات وین است. ماراتن طولانی و خسته کننده ای بود. “الان تقریباً تمام شده است.”

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات گفت: «تا زمانی که همه چیز توافق نشود، توافقی حاصل نخواهد شد». “هنوز مسائلی وجود دارد.”

هنوز هیچ یک از مقامات ایرانی درباره این اتهامات اظهار نظر نکرده اند.

در همین حال ساعتی قبل اولیانوف نماینده روسیه از مذاکرات خارج شد.

لورا روزن، خبرنگار المانیتور در توئیتی با اشاره به غیبت اولیانوف در مذاکرات نوشت: وی ابراز امیدواری کرد که در غیاب وی در مذاکرات وین، «شریکای آمریکایی و اروپایی به دنبال زمینه مشترک با ایران باشند.» این امکان وجود دارد.

اما خبرگزاری ایرنا به نقل از منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده روسیه این خبر را تکذیب کرد.

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خبر توافق در وین در توئیتی نوشت: مذاکرات وین همچنان ادامه دارد، این بدان معنا نیست که توافق حاصل شده است. تلاش مضاعفی نیاز است. اکنون همه تمرکز خود را بر روی نهایی گذاشته اند. مراحل کلیدی.”

گزارش آژانس

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه گزارشی از آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافت کرده که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران 15 برابر بیشتر از آنچه در توافق برجام توافق شده است.

بر اساس این گزارش، تخمین زده می شود که ایران تا اواسط فوریه (حدود 20 روز پیش) سطح هگزافلوراید اورانیوم (UF6) خود را به 1.1997 کیلوگرم رسانده است. ایران در این میان تنها ۷۲۴۹ کیلوگرم در ماه نوامبر ذخیره کرده است.

طبق توافق هسته ای 2015 برجام، ایران حداکثر 300 کیلوگرم مواد مورد استفاده در غنی سازی اورانیوم دارد.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما