چرا پرسپولیس آواره کوچه و خیابان شد؟

[ad_1]

ناظر: به نظر می رسد در یک اتفاق عجیب باشگاه پرسپولیس که شخصیت حقوقی مستقلی از فدراسیون فوتبال دارد باید تاوان تصمیمات اشتباه مسئولان فدراسیون فوتبال برای تیم ملی را بپردازد.

تاثیرات شوم مدیریت مهدی تاج و داروهای او بر فوتبال کشور روز به روز بیشتر می شود و مشخص نیست این مدیر که استراتژی مشخصی در محافل سیاسی دارد، چقدر باید وقت بگذارد. پول برای کشور و سیستم

در جدیدترین اخبار از تبعات ناگوار مدیریت تاج، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در پی عدم تسویه حساب این دو، اسناد ساختمانی فدراسیون و باشگاه پرسپولیس را به همراه رای دادگاه ضبط کرده است. فدراسیون فوتبال میلیون ها یورو بدهکار است.

چرا پرسپولیس آواره کوچه و خیابان شد؟

این خبر ماه هاست که در شبکه های اجتماعی و گروهی دست به دست می شود. اما هیچ واکنش ساده ای از سوی مسئولان فعلی فدراسیون که اکثر آنها مهدی تاج هستند و نمی خواهند علیه رئیس سابق صحبت کنند، وجود ندارد.

تنها یک بار در پاسخ به سوال رسانه ها، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال با تایید کلیت موضوع، به صراحت اعلام کرد که اجرای آن در قوه قضائیه زمان زیادی می برد، اما نه چند ماه. او با احقاق حقوق کارگران این موسسه مهم مالی، با درخواستی عجیب از جهانگیر و دستور واریز آن به حساب ویلموتس، پولی را که به فدراسیون تاج داده بود، با جدیت پیگیری کرد.

مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس تاکنون هیچ توضیحی درباره این فاجعه ارائه نکرده اند، اما تقریبا همه ماجرا را می دانند.

چرا سند سازندگی پرسپولیس و استقلال را فدراسیون می نامند؟

ساختمان باشگاه های استقلال و پرسپولیس در زمان ریاست محمد دادکان بر فدراسیون فوتبال ایران برای این دو باشگاه خریداری شد و سند آن به نام فدراسیون فوتبال باقی ماند تا به سرخابی ها اجاره داده نشود. دوره برای این دو باشگاه برای فروش این دارایی ها خرج نکنید جریان و فساد مدیران دوره های مختلف.

حالا شستا به عنوان طلبکار بیرون آمده و با حکم توقیف می خواهد وام 2 میلیونی فدراسیون را بابت حقوق ویلموتس بازپرداخت کند و یک استعلام ساده به سه ملک و یک ساختمان پنج طبقه رسیده است.

اولی همان ساختمانی است که سال هاست فدراسیون در آن بوده و دکتر است. در دوره دادکان خریداری شد و فوتبال اتاق های محقر و تودرتو به جا گذاشت.

ساختمان دوم در نزدیکی ساختمان فدراسیون فوتبال، در مجاورت میدان پیروان خریداری شد و با وجود اینکه چندین ساختمان مسکونی در نزدیکی آن وجود دارد، قرمزها در 15 سال گذشته اجاره داده اند.

ساختمان سوم در سادات آباد و خیابان علامه است که استقلالی ها آن را تصاحب کردند و باشگاه را از بلاتکلیفی در دفاتر مدیران مختلف نجات داد. شنیده ها حاکی از آن است که دو ساختمانی که اکنون در اختیار فدراسیون و باشگاه پرسپولیس است برای بازپرداخت وام کفایت می کند.

چرا پرسپولیس آواره کوچه و خیابان شد؟

پرسپولیس آواره کوچه و خیابان شد، به اردوی فدراسیون رفت

توقیف مدارک با پلمب ساختمان و ممنوعیت حضور کارکنان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس به سر کار پایان نیافته است. اما اگر دولت تصمیم بگیرد دارایی های خود را رد کند و به حساب پرسنل تامین اجتماعی بگذارد، قاعدتاً این اتفاق می افتد، اما حتی این تهدیدها نیز زبان به فدراسیون های ادعایی باز نکرده است.

ظاهراً مبلغ درخواستی ریال شستا و ارز آن به نرخ روز، همان مبلغ باشگاه پرسپولیس و ساختمان فدراسیون است و علیرغم حکم توقیف باشگاه استقلال، ساختمان باشگاه نیازی به توقیف نداشت. و استقلال در حال حاضر امن است.

این در حالی است که در صورت اجرای حکم اخراج، فدراسیون ها باید تمامی وسایل خود را جمع آوری کرده و به سمت کمپ تیم ملی و ساختمان آکادمی فوتبال حرکت کنند که علاوه بر تحمیل هزینه، کمبود فضا نیز به شدت خواهد بود. و شاید فوتبال برود. به زودی شاهد وضعیت دهه 70 و ساختمان در خیابان های پاکستان یا قبل از آن خواهیم بود.

اما مشکل اصلی پرسپولیس این است که باشگاه فضای لازم برای جابجایی فضای فیزیکی خود را ندارد و به احتمال زیاد باید تجهیزات خود را به ورزشگاه شهید کاظمی منتقل کند تا فکری به حال خود کند.

این پایان سپردن زمام فوتبال به عدنی و ادانی ساربان است که پس از گذشت سه سال مانند تاج نیز از سنت فوتبال ایران دست برنداشته اند. حالا هواداران فوتبال می گویند رویای ساختن ساختمانی خاص و جدید برای فدراسیون که مهدی تاج و یارانش آن را ارائه خواهند کرد، تقریباً غیرممکن است.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما