(تصاویر) کشتی غرق شده “سر ارنست شکلتون” 107 سال بعد پیدا شد.

[ad_1]

موسسه میراث دریایی فالکلند بقای خود را اعلام کرد کشتی سر ارنست شیکلتون 100 سال پس از مرگ او در سواحل قطب جنوب پیدا شد.

به گفته فرارو، استقامت پس از اصابت بهمن طی یک ماموریت سلطنتی در سال 1915 غرق شد و شکلتون و همراهانش به طور معجزه آسایی با پای پیاده و در قایق های کوچک نجات یافتند. ماه گذشته، Expedition 22 از کیپ تاون، آفریقای جنوبی سفر کرد تا مکان خود را پیدا کند.

استقامت در عمق 3008 متری، حدود چهار مایلی جنوب موقعیتی که در ابتدا توسط کاپیتان کشتی، فرانک ورسلی ثبت شده بود، پیدا شد.

دکتر جان شیرر، رهبر کمپین، گفت: «اندرس 22 به هدف خود رسیده است». ما با کشف استقامت تاریخ قطبی را ساختیم و دشوارترین جستجوی یک کشتی غرق شده در جهان را با موفقیت به پایان رساندیم.

علاوه بر این، ما تحقیقات علمی قابل توجهی را در بخشی از جهان انجام داده ایم که به طور مستقیم بر آب و هوا و محیط زیست جهانی تأثیر می گذارد. ما همچنین یک برنامه آموزشی بی‌نظیر روی کشتی اجرا کرده‌ایم که به نسل‌های جدید در سراسر جهان امکان می‌دهد درباره Endurance 22 بیاموزند و از داستان‌های شگفت‌انگیز اکتشافات قطبی الهام بگیرند.

مدیر اکتشاف اکسپدیشن گفت که عکس های استقامتی نشان می دهد که هواپیما دست نخورده است و بهترین لاشه هواپیما را دیده است.

دن اسنو، مورخ و مجری تلویزیون، گفت که هواپیما در “وضعیت عالی” است. وی در توییتی نوشت: جسد غرق شده وصل شده و در حالت شوک نگهداری می شود. بستر دریای قطب جنوب دارای میکروارگانیسم های چوبخوار نیست، آب به اندازه آب مقطر شفاف است. ما توانستیم با استاندارد بسیار بالایی از هواپیما فیلمبرداری کنیم.

تیرها و تخته های کشتی، اگرچه فرسوده شده اند، اما همچنان به آن متصل هستند و نام کشتی به وضوح بر روی تپه قابل مشاهده است.

سر ارنست هنری شکلتون یک کاشف ایرلندی قطب جنوب بود که سه ماموریت جاسوسی بریتانیا را به جنوب رهبری کرد. او یکی از مشهورترین و مهم ترین افراد آن دوران بود که به کاشف شجاع قطب جنوب شهرت داشت. او در اکسپدیشن شیکلتون-روت در سال 1921 به جنوب بازگشت، اما در حالی که کشتی او در جزیره جورجیا جنوبی لنگر انداخته بود، بر اثر حمله قلبی درگذشت. شکلتون به درخواست همسرش در آنجا به خاک سپرده شد.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما