fastescobanner

(تصویر) نیسان Z2023; همیشه همان اژدهای جذاب!

[ad_1]

در رفتن خودروساز ژاپنی نیسان بالاخره پس از سال ها جایگزین این کوپه جذاب شد نیسان 370Z بر اساس اسم نیسان Z. 2023 معرفی شده تا این نسل قدیمی و محبوب نیسان شاهد پرچمداری جدید در جاده ها باشد.

به گزارش فرارو، نیسان Z مجموعه ای از خودروهای اسپرت است که از سال 1969 توسط شرکت ژاپنی نیسان تولید می شود. از آن زمان، نیسان شش نسل از خودروهای سری Z ساخته است که جدیدترین آنها نیسان 370Z است که در سال 2009 عرضه شد. این خودروها به دلیل عملکرد عالی، طراحی جذاب، ایمنی بالا و البته قیمت مقرون به صرفه همواره مورد توجه طرفداران بوده اند، اما از زمان عرضه نیسان 370Z، مدت زیادی است که این سری آپدیت نشده و هست. این موضوع سازنده ژاپنی را بر آن داشت تا به فکر معرفی نسل هفتم این خودرو باشد. حال نسل هفتم با وجود شایعات فراوان نام نیسان Z2023 را به خود گرفته است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

ابتدا باید با طراحی بیرونی این خودروی ژاپنی شروع کنید. متأسفانه نیسان عکس های زیادی از این خودرو به اشتراک نگذاشته است، اما این چند عکس ترکیبی از روش های جدید با طراحی جسورانه همیشگی این خودرو را در اختیار ما قرار می دهد. از جزئیات گرفته تا طراحی کلی خودرو، به نظر می رسد نیسان Z2023 جانشین واقعی مدل های قبلی خود باشد. تقریباً واضح است که صحنه تا حد زیادی از نسل اول Z الهام گرفته شده است. چراغ های عقب نیز نشانگر مدل اصلی 300ZX هستند.

نیسان تمام تلاش خود را کرد تا چراغ‌های جلوی گرد 240Z را با چراغ‌های روز LED خود در مدل کاملاً جدید قرار دهد. دهانه بزرگ جلوپنجره نیز ادای احترام به 240Z است که دارای یک برآمدگی نیرو بر روی کاپوت به نام نیسان Z Bulge است. در نهایت، نیسان با قرار دادن Z بر روی ستون C می خواهد طراحی الهام بخش خود را به علاقه مندان یادآوری کند.

در مورد فضای داخلی، می توانید آن را تفسیری مدرن و دیجیتالی از نسل اول Z در نظر بگیرید. سه غلاف در بالای داشبورد، داشبورد محور راننده و کنترل های صوتی و تهویه مطبوع نصب شده در زیر، مستقیماً به مدل 1969 متصل می شوند. نیسان همچنین ممکن است از حفظ ترمزهای دستی مکانیکی در Z کاملاً جدید خوشحال باشد. در اینجا چند نسبت ریاضی وجود دارد که ماشین جدید را به الگوی “تخم مرغ” مرتبط می کند. به گفته نیسان، نسبت تخم مرغ به درها و ستون های خودرو، گوشه های جلو و گوشه های عقب اعمال می شود. نیسان می گوید برای چرخ ها از مدل های 19 اینچی آلیاژی استفاده کرده است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید شیشه جلو است. در حالی که اغلب گفته می شود این قسمت از 240Z قرض گرفته شده است، بحث کمی در مورد مدل آن وجود دارد. ظاهراً شکل بیضی شکل توسط چراغ های عقب 300ZX قدردانی می شود. یکی دیگر از جزئیات طراحی منظم را می توان در طیف وسیعی از ابزارهای دیجیتال یافت. خط قرمز خودرو درست در مرکز میدان دید راننده قرار دارد. دلیل این امر پیشنهادی است که دو بار قهرمان فرمول یک نیپون و قهرمان Super GT تسوجیو ماتسودا به نیسان داده است.

نسل قبلی نیسان Z جدید از موتور 3.7 لیتری V6 استفاده می کند که 350 اسب بخار قدرت تولید می کند، اما نیسان Z 2023 از موتور توربوشارژ استفاده می کند که یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر توئین توربو است. این موتور 400 اسب بخار قدرت تولید می کند که می تواند خودرو را در 4.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. نیسان ادعا می کند که نیسان Z 2023 را با قیمتی در حدود 40000 دلار عرضه می کند و اگر نیسان به وعده خود عمل کند، مقرون به صرفه ترین خودروی اسپورت جهان با موتور قدرتمند 400 اسب بخار خواهد بود.

(تصویر) نیسان Z2023;  همیشه همان اژدهای جذاب!

(تصویر) نیسان Z2023;  همیشه همان اژدهای جذاب!

(تصویر) نیسان Z2023;  همیشه همان اژدهای جذاب!

(تصویر) نیسان Z2023;  همیشه همان اژدهای جذاب!

(تصویر) نیسان Z2023;  همیشه همان اژدهای جذاب!

(تصویر) نیسان Z2023;  همیشه همان اژدهای جذاب!

(تصویر) نیسان Z2023;  همیشه همان اژدهای جذاب!

(تصویر) نیسان Z2023;  همیشه همان اژدهای جذاب!

(تصویر) نیسان Z2023;  همیشه همان اژدهای جذاب!

منبع: موتور 1

نوشته مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

تماس با ما