تعیین حقوق 1401 کارگر برای دو هفته دیگر

[ad_1]

معاون روابط کار، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق سال 1401 کارگران تا دو هفته دیگر و قبل از عید نوروز قطعی می شود.

به گزارش ایسنا، سردار علی حسین رعیت فرد به مناسبت سفر رئیس جمهور به گلستان و به مناسبت بازدید از کارخانه شیر پگاه استان گفت: در برنامه حضور داریم.

وی با بیان اینکه فصول و مواد قانون کار که برای حقوق کارگران و کارفرمایان حائز اهمیت است در حال بررسی است ادامه داد: از این قوانین استفاده کنید.

رایتفورد در ادامه با انتقاد از اینکه قانون کار پس از 31 سال تصویب شد، اما بسیاری از قوانین آن اجرا نشدند، افزود: در برخی موارد حداقل به اندازه کافی.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا نیروی کار کشور در برابر آسیب ها و حوادث مصون بماند، گفت: برای ارتقای امنیت باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

معاون وزیر کار در ادامه تدوین آیین نامه های مربوط به تشکیل کمیته انضباطی کار و ایجاد انضباط کار در مراکز تولیدی صنعتی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه دانست و افزود: ایجاد مشاغل موجود، ایجاد مشاغل جدید و بهره مندی مشمولان حق استفاده از بیمه بیکاری از دیگر برنامه هاست.

ساخت مسکن برای 200000 کارگر را درک کنید

وی به نظارت های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: تامین اجتماعی بیش از یک میلیون کد کارگاهی بیمه شده در سامانه دارد تا سامانه را تکمیل کنند تا برای خود اظهارنظر کنند.

سردار رایتفورد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه از خرد جمعی برای پیشبرد کار دولت آقای رئیسی استفاده می شود، تصریح کرد: در شورای عالی کار تعیین دستمزد 1401 برای پنج. جلساتی برگزار شد و سبد غذایی 8 میلیون و 975 هزار تومانی برداشت شد که 36.4 درصد آن خوراکی و مابقی غیرخوراکی است.

وی در پایان به بحث مسکن کارگری پرداخت و توضیح داد: شورای عالی کار علاوه بر حقوق و دستمزد، آیین نامه مسکن کارگری مصوب 1371 را بررسی و در صورت تحقق این امر برای تصویب به هیئت وزیران ارسال کرده است. بخش بزرگی از چالش های کارگران نیز برآورده شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه افزود: با تصویب هیئت وزیران کار بسیار مهمی انجام خواهد شد.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما