تغییرات در اخذ تسهیلات بانکی؛ ممنوعیت وام گمرکی؟!

[ad_1]

در رفتن محمدباقر قالیباف در خصوص عدم تخصیص اعتبارات اضافی به بانک ها در بودجه سال 1401 به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد. رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد نیز نسبت به افزایش تسهیلات مورد نیاز در سیستم بانکی هشدار دادند. به گفته کارشناسان، افزایش خدمات ضروری اگرچه در دولت یا مجلس به عنوان «اشتغال یا حمایت از فقرا» درج شده است، اما چرخه ای ایجاد می کند که در نهایت منجر به افزایش تورم می شود.

به گفته فرارو، افزایش تعداد وام های بدهی به بانک ها تعادل منابع و مصارف بانک ها را به هم می زند. در این مواقع بانک ها به بهانه ارائه تسهیلات لازم مجوز اضافه برداشت را از بانک مرکزی دریافت می کنند. منابعی که به صورت مالی تامین می شود و با ضریب تقریبی 7 برابر نقدینگی را افزایش می دهد. در نهایت اعمال تسهیلات اجباری در ایستگاه اول باعث افزایش نرخ تورم در ایستگاه آخر می شود. تورم بالا که بیشترین آسیب را به اقشار کم درآمد وارد می کند و فضای کسب و کار را مختل می کند.

تغییرات در اخذ تسهیلات بانکی؛  وام گمرکی ممنوع شد!دولت و مجلس از وام دادن به بانک ها منع شدند.
عباس ارگان، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه ممنوعیت مجلس و دولت به دلیل عدم ارائه تسهیلات لازم به بانک ها بسیار حائز اهمیت است، گفت: این می تواند خبر خوبی برای تسهیلگران باشد و با توجه به محدودیت منابع در اختیار بانک ها، عموم مردم در حال حاضر قادر به بهبود وضعیت هستند. تسهیلات پرداخت در سیستم بانکی

وی افزود: در حال حاضر بانک ها به 5 روش حق الزحمه خود را پرداخت می کنند که تاثیر بسیار زیادی بر بانک ها و اقتصاد ملی دارد، نخست اینکه دولت و مجلس بانک ها را موظف می کنند تا شرکت های خاصی را ارائه کنند و هزینه خدمات را به موسسات پرداخت کنند. وام ارزان بدهید، یعنی. اتلاف منابع

ارگان گفت: دوم اینکه دولت برای خرید آن بانک ها را ملزم به انتشار اوراق قرضه و وام می کند که این تسهیلات همچنان تکلیفی است و سوم اینکه عده ای با توجه به مشکل بودجه دولت، کسری، دولت اقدام به دریافت تسهیلات از بانک های تحت مسئولیت دولت می کنند. همیشه از بانک ها وام گرفته می شود و در نهایت با فرض اینکه بانک ها خودشان کار می کنند، بخشی از منابع بانک ها عملاً از این واحدها حمایت می کند که انجام آن هزینه دارد، البته اگر از این 5 مشکل جلوگیری شود، بانک ها مختار هستند به مردم و همچنین شرکت ها و کارخانه های کوچک و متوسط ​​وام دهید.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: تسهیلات ارائه شده کوتاه مدت است و شرکت ها و بنگاه ها باید آن را ارائه دهند. تا جایی که به هزینه افزایش تولید مربوط می شود، اینکه شرکت های بزرگ بخواهند از تسهیلات بانک ها برای راه اندازی پروژه های عمرانی خود استفاده کنند، قطعاً موضوعی بلندمدت است و قابل تحمل نیست. برای بازپرداخت اقساط وام.

وی ادامه داد: برای این کار بنگاه های بزرگ باید از طریق بورس تامین مالی خود را انجام دهند اما از سوی دیگر با توجه به اینکه بنگاه های کوچک و متوسط ​​خواهان افزایش بهره وری خود هستند، می توانند در هر شرایطی از تسهیلات بانکی استفاده کنند. دست بانک ها برای اعطای تسهیلات به مردم در قالب وام های خرد زیر 100 میلیون تومان که ممکن است گره های بسیاری را باز کند، باز خواهد کرد، وی این تصمیم را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که به طور کامل اجرایی شود. عملا.

ارگان همچنین به سهولت اعطای وام های خرد به مردم از طریق اعتباربخشی اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر مردم برای دریافت وام باید ضامن رسمی پیدا می کردند و گواهی حقوق و کسر چک ارائه می کردند که این کار شایسته است. کاری که باید انجام شود، و باید به همین جا ختم شود.” اما تغییر این وضعیت و استفاده از روش های اعتباری، گرفتن وام از بانک را آسان کرده است.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما