تغییر نظامی چطور؟

[ad_1]

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح نظامی در دست بررسی در کمیسیون امنیت ملی، خرید نیرو برای جذب نیرو موضوعیت ندارد و وجود ندارد.

وحید جلال جاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، در تشریح آخرین تحولات حوزه نظامی اظهار داشت: بحث نظامی را چندان سودمند نمی دانیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از یک سو بحث سربازی ستاد کل نیروهای مسلح مطرح است زیرا پایگاه نظامی نیروهای نظامی و انتظامی است. اما قانون جذب مجلس شورای اسلامی است.» پارلمان قانونی را تصویب کرد که با این حال می‌توانست آن را به تنهایی اصلاح کند. البته ما در این موضوع نیستیم، در همه مسائل وقتی در مجلس مطرح می شود از همه دستگاه های مربوطه دعوت می شود و نظرات کارشناسی آنها گرفته می شود.

وی با بیان اینکه حدود 25 جلسه با حضور دستگاه های ذیربط و ستاد کل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل شده است، افزود: در حال بررسی پیشنهادات همکاران هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال با کمک عزیزان ستاد کل بتوان این طرح را برای ارائه در مجلس به مرحله خاصی رساند.

جلال جاده در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات این طرح گفت: در این طرح تکلیف مشمولان غایب و نحوه پیگیری اختلافات نظامی آینده مشخص شده است. بحث حقوق، مسئله ایرانیان بازداشتی و خارج نشین نیز مطرح شده و همه این مسائل در قالب طرحی آمده است که هر هفته کمیسیون در مورد آن جلسه تشکیل می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که دقیقا چه زمانی این طرح در مجلس مطرح می شود، گفت: انشالله سال آینده این طرح مطرح می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هر از چند گاهی در مورد نظامی اظهار نظر می کرد و درباره تدارکات نظامی صحبت می کرد. اما برای غایبان و بیش از یک سال – مثلاً غایب 55 ساله – در طرح جدید موضوع «شاید» مطرح شده است اما برای تازه واردها بحث خرید سرباز مطرح نیست.

وی گفت: برای ایرانیان مقیم خارج از کشور که بیش از 20 سال در آنجا زندگی می کنند و تابعیت آن کشور را دارند عجیب است اما شناسنامه ایرانی هم می خواهند و به ایران برنمی گردند و … بحثی نیست. خرید سرباز برای نیروهای جدید.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما